• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Dere katteeiere

• Trådstarter Trådstarter sjæfsTRØLLET
  • Opprettet Opprettet
S

sjæfsTRØLLET

Guest
Jeg var ute og gikk tur med Rottweileren min i sta.

Idet jeg møtte 3 jenter med en katt så holdt jeg båndet på hunden min stramt og ba henne gå fot! Hun sa ikke et pip. Katten var vettskremt. Idet jeg hadde passert så hoppet katten ut av grøfta og etter oss, stoppet en meter unna da hunden min snudde seg og så på den, mens vi gikk! Katten blåste seg opp og hylte...

Vi kom oss unna[8D] Hva hvis katten hadde angrepet hunden min[8|]

Hvem hadde måttet betale for dyrlegeregningen til hunden???

hehe... tenker på mye rart, det skjedde jo ikke, men har vokst opp med katter og hund så vet hvor fort en katt løper rett i ansiktet på en hund[;)] Vet jo selv hva jeg hadde gjort som katteeier, men....[8|]

man er ikke ansvarlig for hva katten gjør desverre, men om hunden din hadde angrepet katten hadde du vært ansvarlig. mener det er slik.

Haha, ja katter er modige dyr, men kanskje litt vanskelig å peke ut katten som gjorde det, vist det hadde skjedd da. Men nå var vel det kanskje eieren en av de som var til stede. Men hva kunne de ha gjort? Vist katten hadde bestemt seg for å angripe så hjelper det lite å si nei til katten, men de burde betale dyrlege regninga like vel ja. Men nå skjedde det ikke noe da.

Men vist noen hadde ringt på døra vår og sagt at katta vår hadde angrepet hunden deres, så tror jeg at jeg bare hadde flira samtidig som jeg stille ha lukket igjen døra. Katta vår er redd sin egen skygge, og springer opp i nærmeste tre bare hun hører en ukjent lyd. Ikke tørr hun å gå lenger enn 10 meter fra huset vårt heller.[:D]

Kaller hun bare for pysepus.[8D]

ORIGINAL: * supermamma*

man er ikke ansvarlig for hva katten gjør desverre, men om hunden din hadde angrepet katten hadde du vært ansvarlig. mener det er slik.

Dette var katten til en av jentene sånn jeg skjønte det! Man har vel et visst ansvar. Tenk om nabokatten hadde gått inn i stua di og bæsjet i sofaen. Eieren og du ser dette. Har ikke eieren NOE ansvar. [8|]

ORIGINAL: reimaTURBOtec

ORIGINAL: * supermamma*

Dette var katten til en av jentene sånn jeg skjønte det! Man har vel et visst ansvar. Tenk om nabokatten hadde gått inn i stua di og bæsjet i sofaen. Eieren og du ser dette. Har ikke eieren NOE ansvar. [8|]

mener ene på jobben sjekket opp i dette da hunden ødela et kamera. ( en prinsipp sak siden det var jobben sitt[8D]) Katt og hund kommer i ulike kategorier som dyr. Hunder er man visst erstatningspliktig for, katter er man det ikke. Slik jeg forsto. Er vel (selv om man ikke kan sammenligne dyr og mennesker) slik at man ikke er erstatningspliktig for barn under en viss alder heller. Selv om man gjerne ville gjort det.

ORIGINAL: Mesaana

Haha, ja katter er modige dyr, men kanskje litt vanskelig å peke ut katten som gjorde det, vist det hadde skjedd da. Men nå var vel det kanskje eieren en av de som var til stede. Men hva kunne de ha gjort? Vist katten hadde bestemt seg for å angripe så hjelper det lite å si nei til katten, men de burde betale dyrlege regninga like vel ja. Men nå skjedde det ikke noe da.

Men vist noen hadde ringt på døra vår og sagt at katta vår hadde angrepet hunden deres, så tror jeg at jeg bare hadde flira samtidig som jeg stille ha lukket igjen døra. Katta vår er redd sin egen skygge, og springer opp i nærmeste tre bare hun hører en ukjent lyd. Ikke tørr hun å gå lenger enn 10 meter fra huset vårt heller.[:D]

Det hadde ikke vært vanskelig å funnet eieren. Ene jenta eide den og det var en annen som var ute med hunden sin som snudde pga det som skjedde[;)]. Og hadde det skjedd, er jeg ikke sikker på hvordan hunden hadde reagert og katten hadde sett ut[:o][8D] Var en kjempefin skogskatt!

ORIGINAL: reimaTURBOtec

ORIGINAL: Mesaana

Det hadde ikke vært vanskelig å funnet eieren. Ene jenta eide den og det var en annen som var ute med hunden sin som snudde pga det som skjedde[;)]. Og hadde det skjedd, er jeg ikke sikker på hvordan hunden hadde reagert og katten hadde sett ut[:o][8D] Var en kjempefin skogskatt!

mest sannsynlig hadde vel katten tapt, vist ikke den hadde fått en skikkelig fulltreffer på øyet til hunden din da. Har sett hva som kan skje med et hundeøye etter et katteangrep og det er ikke noe pent syn[:o]
Og katter går jo rett på øyne og nese da.

Husker ene katten vi hadde når jeg bodde med pappa, han het Rambo, og fortjente virkelig det navnet. Vi hadde hund også og de brukte å lekeslåst ganske heftig, så klart han lærte seg en del triks for å takkel en hund. Så forsvant han og var borte lenge, og når vi fant han igjen så var han full av sår og ganske medtatt stakkar. Da hadde vist andre observert katta gå til angrep på div hunder i byggefeltet, helt til han yppa seg på en stor schâfer hann, det gikk ikke så bra, han døde kort tid senere, etter vi hadde tatt han med til dyrlegen og lappa han i hop å kastrert han, han stakk av uka etter og kom ikke hjem igjen, ingen som har sett han heller. Yppa seg vel på ei gaupe eller no, hadde litt for høy selvtillit den katten.[>:] det var vel kanskje like greit, er ikke bra med en hundevondt katt i nabolaget.[:o]

Back
Topp