Dere kakebakere!

alice_

Glad i forumet
Nå har det seg sånn at vi skal ha dåp neste helg, og jeg blir litt svett, kjenner jeg.. [8D]
Har bestemt meg for at jeg skal bake muffins. Det blir i tillegg dåpskake, ostekake, sjokoladekake, verdens beste og muligens oeokake. Men jeg vil ha rullekake!! [8D]

... Så da må jeg bake rullekake selv.. Noen som har gode tips ift rullekakebaking? [8D] Hvordan få den fin? Og ikke minst.. Oppskrift??
Sier jatakk til oppskrift på sjokoladekrem til å ha inni også! [8D]

jeg er kjiip der jeg[:-]

min oppskrift er kiwi[8D]

jeg skal finne oppskrift til deg :D 2 sek[:D]

ORIGINAL: tullemor_86

Men jeg skal jo liksom imponere her da. Posemuffins og greier. Tenker jeg må LAGE noe også. Noe som er innmari godt, så ikke alle her ute på bygda fortsetter å tro at jeg er hun der innflytta byjenta som hverken kan bake, lage mat eller vaske.. [8D]

ORIGINAL: Pontus

jeg skal finne oppskrift til deg :D 2 sek[:D]

Snille damen! [:)]

ORIGINAL: alice_

Men jeg skal jo liksom imponere her da. Posemuffins og greier. Tenker jeg må LAGE noe også. Noe som er innmari godt, så ikke alle her ute på bygda fortsetter å tro at jeg er hun der innflytta byjenta som hverken kan bake, lage mat eller vaske.. [8D]

dryss litt melis over den så er det ingen som ser[8D] hehe

dryss litt melis over den så er det ingen som ser[8D] hehe

Hahaha. Det frister. [8D]

da jeg skulle svare fikk jeg beskjed om at det ikke gikk[:@] godt jeg kopierte det jeg hadde skrevet:

OPPSKRIFT:

3 egg
1dl sukker
1 1/2 dl hvetemel
1ts bakepulver

egg og sukker piskes til eggedosis, sikt på hvetemel, bakepulver og evt kakao om du vil ha sjokoladerullekake (ca.3 ss)
ikke rør pulver for kraftig inn..for da kan kaka bli veldig....æsj og vanskelig å rulle[:)] så bruk eks slikkepott og ta det forsiktig..bruker du sikt...så blir den mer luftig, for da får melet "luftet seg" før det treffer eggedosisen...[:)]

ta bakepapir i en langpanne og smør den godt med smør/matfett..ta røren oppi så den sprer sg godt utover...
stek den i ovnen på 250 grader i CA. 5min midt i ovnene...(kan stikke noe spist noe igjennom for å sjekke at den er gjennomstekt)

når den er ferdig tar du forma ut av ovenen og lar den avkjøle seg..om du f.eks legger et "lokk" på (eks. bakeplate) oppe på langpanna når du kjøler kaka, så vil den ikke sprekke like lett..holder seg mer "fuktig"[:D]
men ta deg gooood tid på å kjøle den!!!

når den er kald...velter du kaken over på et nytt bakepapir ,smører på fyll (det du møtte ønske, sjokoladekrem , syltetøy eller hva du måtte ønske...så...ruler du kaka sammen..derfor kan det være lurt å ha den på bakepapir(slipper du å bli så klinete[8D] + at det er lettere å rulle)...jeg bruker også ta på litt matfett/smør på bakepapiret jeg velter kaka over på..strø på med sukker...( for da får man sukker på utsiden av kaka :P nam nam[8D]

NAM!! nå fikk jeg lyst til å lage rullekaka[>:]

da jeg skulle svare fikk jeg beskjed om at det ikke gikk[:@] godt jeg kopierte det jeg hadde skrevet:

OPPSKRIFT:

3 egg
1dl sukker
1 1/2 dl hvetemel
1ts bakepulver

egg og sukker piskes til eggedosis, sikt på hvetemel, bakepulver og evt kakao om du vil ha sjokoladerullekake (ca.3 ss)
ikke rør pulver for kraftig inn..for da kan kaka bli veldig....æsj og vanskelig å rulle[:)] så bruk eks slikkepott og ta det forsiktig..bruker du sikt...så blir den mer luftig, for da får melet "luftet seg" før det treffer eggedosisen...[:)]

ta bakepapir i en langpanne og smør den godt med smør/matfett..ta røren oppi så den sprer sg godt utover...
stek den i ovnen på 250 grader i CA. 5min midt i ovnene...(kan stikke noe spist noe igjennom for å sjekke at den er gjennomstekt)

når den er ferdig tar du forma ut av ovenen og lar den avkjøle seg..om du f.eks legger et "lokk" på (eks. bakeplate) oppe på langpanna når du kjøler kaka, så vil den ikke sprekke like lett..holder seg mer "fuktig"[:D]

når den er kald...velter du kaken over på et nytt bakepapir ,smører på fyll (det du møtte ønske, sjokoladekrem , syltetøy eller hva du måtte ønske...så...ruler du kaka sammen..derfor kan det være lurt å ha den på bakepapir(slipper du å bli så klinete[8D] + at det er lettere å rulle)...jeg bruker også ta på litt matfett/smør på bakepapiret jeg velter kaka over på..strø på med sukker...( for da får man sukker på utsiden av kaka :P nam nam[8D]

Taaaakk! [:D][:D]
Du hakke en oppskrift på sjokoladekrem liggende, sånn tilfeldigvis? [8D]

OPPSKRIFT:

3 egg
1dl sukker
1 1/2 dl hvetemel
1ts bakepulver

Taaaakk! [:D][:D]
Du hakke en oppskrift på sjokoladekrem liggende, sånn tilfeldigvis? [8D]

nei..men kan du ikke bare piske krem og blande i kakaopulver da ?[8D] haha..neida...ehm..jeg har vel en sjokoladekrem..egentlig beregnet på sjokoladekake....så vet lissom ikke hvor "god" den er...
burker bare å lage vanlig rullekake med bringebærsyltetøy i jeg...NAM NAM NAM

Back
Topp