dere kaffedrikkere!

LilleLavendel

Forumet er livet
hva slags kaffe liker dere best? presskanne, kokmalt, filterkaffe, sånn aeropresskaffe, espresso osv? tenker ikke på latte, mocca osv, men svart. Og hvilket merke/type? Finner liksom ikke en absolutt favoritt, foruten Nespresso da, men tenker hvis jeg skal lage til en hel skokk!:)

Jeg liker statoilkaffe i min statoilkopp! Hmm, den cirkelkaffen husker jeg vi kjøpte engang og den var ikke like god som statoil sin, så ikke kjøp den!:-p haha, ikke mye hjelp i meg gitt.

Miss Claymore! skrev:
Jeg liker statoilkaffe i min statoilkopp! Hmm, den cirkelkaffen husker jeg vi kjøpte engang og den var ikke like god som statoil sin, så ikke kjøp den!:-p haha, ikke mye hjelp i meg gitt.

statoil! haha, morsom du;) kan bli litt vanskelig å lage til en hel skokk:P ;) ett poeng til deg! hihi

går som regel i friele her...
men er veldig glad i latte...men er sjelden jeg drikker det

Synes egentlig Zoegaz kaffe er nydelig! Men ikke alle gjestene som liker den så godt, litt for mørkbrent, tror jeg!

Jeg bruker Friele frokostkaffe, og så tilsetter jeg en liten touch "gourmetkaffe" fra Coop, favoritten er Irish Cream, men liker også godt Sjokovanilje. Bruker det både i trakter og presskanne.

Ah, her snakker vi! Presskanne (selvsagt), og en mørkbrent kaffe, nesten hvilken som helst type, presskannen gjør den god. Ikke hell kokende vann over, da blir kaffen bitter. Det skal være varmt, men ikke så varmt. NAM!
Skal du ha en skikkelig god kaffe er de beste Blue Mountain Coffee fra Jamaica en av verdens beste (men dyr!!), og det samme gjelder kaffen fra området rundt Lago de Attlian i Guatemala. Enjoy! :)
Elsker kaffe!! :)

Romle skrev:
Ah, her snakker vi! Presskanne (selvsagt), og en mørkbrent kaffe, nesten hvilken som helst type, presskannen gjør den god. Ikke hell kokende vann over, da blir kaffen bitter. Det skal være varmt, men ikke så varmt. NAM!
Skal du ha en skikkelig god kaffe er de beste Blue Mountain Coffee fra Jamaica en av verdens beste (men dyr!!), og det samme gjelder kaffen fra området rundt Lago de Attlian i Guatemala. Enjoy! :)

hmm... ikke enig i at hvilken som helst mørkbrent blir god, så lenge det er presskanne, men atdet ikke skal være kokende vann,- det er jeg heeelt enig i:)
har du prøvd aeropress?

Here står Nespressoen fremme hele veien, så får folk lage sin egen kaffe mens de er borte og forsyner seg av kakebordet. Har til og med lånt en ekstra maskin fra jobben til mannen min  en gang vi skulle ha ekstra stort selskap. Alle elsker den (bortsett fra Pappaen min...), det er litt rush helt i starten, men så sprer det seg utover etter hvor fort folk drikker. Har Latissima, men sjelden fok vil ha noe annet enn espresso og lungo i selskap er min erfaring. Bruker 1 maskin i familieselskap ol. når vi er opp til 15 pers ink. barn (som faktisk også drikker kaffe, noen av dem...) Til større anledninger har vi flere muligheter til å låne ekstra maskin, to ved siden av hverandre ser litt stilig ut :-)

Den vi drikker hjemme er Ali filtermalt kaffi.. mmmmmmm... Sitter å koser meg med en kopp nå, etter jeg har stekt 5 brett med pizzahorn :)

Det er ikke så nøye hvilken måte kaffen er brygget på, så lenge det er god kaffe.

Av vanlig butikkaffe foretrekker jeg Evergood eller Cafe Noir. Men det beste er jo kaffen der man kan kverne bønnene selv i butikken da.

Løfbergs Lilla eller Gevalia bønner kjøper vi, har sånn kaffemaskin som kverner kopp for kopp...

LilleLavendel skrev:

Romle skrev:

hmm... ikke enig i at hvilken som helst mørkbrent blir god, så lenge det er presskanne, men atdet ikke skal være kokende vann,- det er jeg heeelt enig i:)
har du prøvd aeropress?

Jeg sa nesten! :) Nei, har ikke prøvd aeropress, er det bra? :)

Her er det nymalte kaffebønner og presskanne som gjelder om vi er flere. Og så har jeg supersnobbete kaffemaskin om vi er litt færre og jeg gidder å leke barista.

Vi bytter på Evergood, Ali og Friele. Alle er helt okey, men ønsker oss fancy kaffemaskin.

Latte og mocca er favoritten her =)

svart jordmorkaffe  hihi

eller rettere sagt   svart friele kaffe.  uten noe dill og dall

Back
Topp