Dere i par - hva gjør dere sammen på kveldene?

lumina

Gift med forumet
Vi (samboeren min og jeg) gjør veldig lite parting sammen.. Sånn kvalitetstid..
Så under en samtale, fikk jeg i oppdrag å finne på noen koselige/artige ting vi kunne gjøre sammen..

Hva gjør dere sammen på kveldene? Gjerne dersom dere har barnevakt også, men i hovedsak hjemme i eget hus, mens barna sover..

PS: Det er ikke lov å foreslå dataspill eller datatid av noen sort!

Jeg skriver like godt en forslagsliste: [:D]
- se film sammen
- sex
- kortspill
- kryssord
- yatzy
- lage mat sammen (spinner videre; prøve ut nye og spennende smaker og oppskrifter. En kveld i uka, f.eks fredag skal man bytte på å lage noe helt nytt til den andre)
- snakke sammen (drømmer, planer, politikk, bøker etc [:D])
- spille TV-spill sammen.. (mye artig på wiii)
- ta en dusj/et bad sammen.. (candles obligatorisk [;)])
- brettspill
- bake sammen (kaker, boller etc)
- se samme tv-serie på DVD
- pusslespill
- ost/vin kveld
- invitere over besøk
- (ivolverer data, men) spille escape. Enten sammen, eller konkurrere på hver sin PC [:D]
- quiz-konkurranse (kan gjerne være dobbeldater eller flere venner tilstede også)
- surfe på nett sammen, og "planlegge" huskjøp, reisemål, etc
- PS3 - guitarhero, Buzz
- se over bilder, skrive ut, lime i album etc..
- koooooooose [:D]
- bygge modeller sammen. Biler, båter, fly etc..

[:)]Spilte mye tomanns amerikaner en stund. For tiden løser vi kryssord sammen ,en periode var det Yatzy. Noen ganger lager vi mat sammen,og andre ganger sitter vi å glor på tv/leser bøker.
Men ,vi har jo også ett barn på 16år som legger seg etter oss om kvelden da[:-][:D]

Vi gjør heller aldri noe sammen, men vet det er mulig...[:D]
-kortspill
-brettspill
-snakketid om drømmer, ønsker...osv..

lager mat SAMMEN:) ser film mens begge sitter i samme sofa:) dusjer sammen:)

Sliter med det samme vi..

Hos oss så sitter som regel sambo på dataen... sjeldent jeg får mulighet til det på kveldstid faktisk... fordi han sitter og spiller poker på facebook[:o] Og jeg sitter og glor på tv`en...

Kjempespennende! Not!

Så skal følge med på denne tråden jeg og[;)]

Idag har vi bakt boller.

Men som oftest gjør vi lite gitt.
Burde jobbe med det... pc`n tar mye (unødvendig) tid.

ORIGINAL: KaKeMoNsTeReT

når vi slår på stortromma lager vi mat å ser film...men vi sitter nesten alltid på hver vår pc

Akkurat det samme her..... [&o]

Vi tar en dusj, legger oss på sofaen halvnakne og ser en eller annen serie på DVD [:)] (nå skal det nevnes at vi ikke har barn da, men vi har en hund på 9 mnd om det teller[:-])

Som å være hjemme hos oss det[:D]
ORIGINAL: KaKeMoNsTeReT

når vi slår på stortromma lager vi mat å ser film...men vi sitter nesten alltid på hver vår pc

skriver alle forslag i en liste i HI [:D]
kom med flere forslag!!

Spiller Ps3 sammen- drit gøy![:D] (lærer å sammarbeide)[8D] Ler og koser oss med det.
(egentlig litt det samme når vi spiller brettspill også)
Brettspill ol. er jo også gøy men ikke noe vi gjør så kjempe mye.
Vi ser film i ny og ne, prater, lager god mat sammen og koser[;)][8D]

Dette skjer i virkeligheten: Jeg jobber med å rette stiler, han er snill og jobber i huset. Eller hvis vi gjør noe sammen, så retter jeg stiler og han retter oppgaver til studentene, og så leser vi litt høyt for hverandre og diskuterer tekstene. Det er ganske fint. Bra å ha så like jobber, sånn sett.

Dette skjer på kosedager når vi ikke trenger å jobbe på kvelden (og de er det altfor få av): Vi er på tv sammen eller ser på film. Vi snakker om det vi ser og ligger i hverandres armkrok, så det er ganske koselig.

Eller vi spiller spill. Playstation med Guitar hero eller Buzz eller kort eller brettspill som f.eks. Monopol, Risk, Scrabble osv.

Eller vi lagrer og skriver ut fotgrafier som vi har tatt sammen.

Eller vi finner en spørrebok og har quiz der vi ser hvem som kan mest.

Eller vi surfer på nett sammen og planlegger hvor vi kan dra på ferie neste gang.

Vi gjør dette:
*ser film
*lager god mat
*har sex
*spiller yatzy
*sitter på hver vår pc
*eller bare laxer i hver vår sofa...

Må bare spørre jeg nå.. Ser overalt at dere sier TS og HI om personer her inne. Og det er aldri den samme[8|] Hva betyr det?[8D]

Etter to år på Babyverden har det endelig gått opp for meg at HI er Hovedinnlegg. Men TS? Har ikke peiling.

ORIGINAL: Sonja Borge

Etter to år på Babyverden har det endelig gått opp for meg at HI er Hovedinnlegg. Men TS? Har ikke peiling.

TrådStarter [:D]

ORIGINAL: lumina og Erik

ORIGINAL: Sonja Borge

TrådStarter [:D]

HAHA, meget logisk med andre ord[8D] Takk[;)]

vi spiller spill( TP, backgammon o.l) så driver han å prøver å lære meg sjakk [8D]

Ellers så må jeg ofte sitte å høre om hvordan det går med doktorgraden hans som han holder på å skrive [:-]

Mye prating, drikker vin, lager mat, spiller TP eller monopol, puler, vasker[&:],

hmmm ja[:)]

hmm.. en sitter på pc'n og en annen ser på tv[8|] tragisk egentlig.. [8|][:D]

Back
Topp