Dere hundefolk!

SavnerBarn!

Elsker forumet
Lurer på hvordan jeg lærer min 2 år gamle hund å løfte benet når han tisser? Han huker seg fortsatt ned og tisser, og da helst på frambena!!!! Æsj...[:'(]  Og ofte gjør han seg ikke helt ferdig før han løper/går videre og det er heller ikke noe koselig!![:'(]

[8|]Aner ikke egentlig... Tror vel egentlig at hundene lærer slike ting av hverandre. Går din hund mye sammen med andre hannhunder? Om han har lite omgang med andre hanner så har han kansje ikke "lært"det? Ellers er det jo slik for hann hundene at det er "status" å tisse høyest. Så om du har en hund som er underdanig kan det jo være derfor han ikke løfter labben. Bare teorier her altså ,min hanne løfter labben ,og har lært tispa til naboen å gjøre det samme[:D]. Ser ganske merkelig ut![:D][:D]

Store hunder begynner gjerne å løfte på beinet mye senere enn småhunder. Det er helt normalt å ikke løfte beinet før de er nærmere halvannet år ihvertfall.

Underdanige hunder har ofte litt vanskeligere for å begynne med dette, og det er bare uflaks at han tisser på seg selv.

Bare en liten tanke [;)] Har han begge steinene nede,eller ligger den ene oppe..? Vet at hvis det bare er den ene steinen som har kommet ned,så kan de tisse på beina sine.

Han har begge steinene nede ja.Ikke lenge siden vi var hos dyrlegen.
Tror ikke han er noe underdanig. Har ikke merket noe til det.
Nei han tisser vel ikke på beina med vilje regner jeg med...[:D] Men er litt ugreit likevel vist han skal inn eller sånn...
Det er en en Golden Retriver.
Hmm...det med andre hann-hunder var jo et bra tips da!
Han løfter det av og til men ikke særlig ofte...Virker mer som han ikke gidder bare...
Prøver å skryte veldig av han hver gang han løfter beinet men hjelper ikke. Får bare ta tida til hjelp...[:)]
er verdens beste ellers så! [:)]

Golden gutten min på tre år huker seg ned titt og ofte han enda, egentlig sjelden han løfter på foten. Beauceronen min på to år har løfta foten ganske lenge... Så det er vel individuelt, og tenk også på at det krever balanse for å stå slik på tre bein[;)]

Lykke til med tissinga[:D]

Da må jeg sjekke ryggen hans!!! Var et par dager for en stund siden han ikke klart eå springe eller noe.Bare skrek når han prøvde.Ringte dyrlegen da men fikk ikke tak i ho, også gikk det over så tenkte han bare hadde fått en strekk.[&:]
Han skriker ikke mer men kan jo være noe i ryggen forde.
Bedre å sjekke en gang for mye vartfall enn at han skal ha vondt! Uff...Nå blei jeg skikkelig urolig her altså...Vil jo ikke at gutten min skal ha vondt.[:(]
Kan jo være ikke noe men da har jeg vartfall sjekka!

Takker for alle gode svar og råd!!![:)]

Back
Topp