Dere harry potter fans..?

ToLykkeTroll

Elsker forumet
Jeg har fått litt dilla på harry potter bøkene nå. har den siste igjen..
Men nå er det plutselig ting som jeg ikke får helt til og stemme..

Flere??[8|][:)]

Alt er lettere å forstå når du har lest siste boka ferdig.
jeg skal begynne på å lese den for 3 gang.

Er halvveis i "Halvblodsprinsen" og koser meg[:)]. Gleder meg til siste boka.

ORIGINAL: Krishka

Kanskje jeg kan hjelpe? Hva er det du ikke får til å stemme?

Det med at den "vanlige" verdenen ikke vet om trollmans verden.
herminie har jo umagiske foreldre..
Får du alt til og og henge sammen? ALT liksom..?[8|] 

usj, var så mange spørsmål jeg hadde da jeg var ferdig med den nest siste boka.
men nå ble de litt borte..[:o]

ORIGINAL: ToLykkeTroll

Får du alt til og og henge sammen
? ALT liksom..?[8|] 

det stemmer jo det. Hennes foreldre visste heller ikke om magiverdenen, men hermine har slike evner, og da ble hun innvitert til å gå på Hogwarts. Da ble de slvsagt informert...slik at DE kjenner den magiske verdenen, men avslører den ikke for andre. Akkurat som at harrys tante og onkel kjenner til den fordi harrys mor ble innvitert på samme måte. Ikke noe rart i det??? mer rart enn tanken på at det finnes en slik verden, liksom...[:D][8|]

Jeg har fått litt dilla på harry potter bøkene nå. har den siste igjen..
Men nå er det plutselig ting som jeg ikke får helt til og stemme..

Flere??[8|][:)]

Eg kan hjelpe i alle fall. Eg har lest bøkene opp og ned i mente ørten gonger.

Kva er det som "ikkje stemmer"?

ORIGINAL: Nates Mamma

Får du alt til og og henge sammen
? ALT liksom..?[8|] 

det stemmer jo det. Hennes foreldre visste heller ikke om magiverdenen, men hermine har slike evner, og da ble hun innvitert til å gå på Hogwarts. Da ble de slvsagt informert...slik at DE kjenner den magiske verdenen, men avslører den ikke for andre. Akkurat som at harrys tante og onkel kjenner til den fordi harrys mor ble innvitert på samme måte. Ikke noe rart i det??? mer rart enn tanken på at det finnes en slik verden, liksom...[:D][8|]

ja, usj.. vet det.
men det var noe annet jeg tenkte på også..
*tenke tenke* hva var det nå da.. [:o]

Jeg har lest alle bøkene på engelsk. Er det flere som har det? Jeg fikk låne de første to på engelsk og da ble det bare naturlig å fortsette med det også. De siste bøkene har jeg bare lest en gang siden jeg lånte de bort og ikke har fått de tilbake. Tror jeg skal spørre etter de snart... Ble litt gira på å lese de igjen. Fantastiske gode bøker[:D]

Jeg har lest alle bøkene opp og ned og sidelengs utallige ganger. Det er en del som skurrer hos meg og, men sånn er det vel med alle slike lange serier. Det blir litt skurr og motsigelser. Det var noe jeg tenkte sånn på for noen uker siden, at det skurret altså, men husker ikke hva det var nå. 

ORIGINAL: PersillesLille

Jeg har lest alle bøkene opp og ned og sidelengs utallige ganger. Det er en del som skurrer hos meg og, men sånn er det vel med alle slike lange serier. Det blir litt skurr og motsigelser. Det var noe jeg tenkte sånn på for noen uker siden, at det skurret altså, men husker ikke hva det var nå. 

ja, det er vell bare slik det er..
men må prøve og komme på det jeg tenkte på.
iallfall nå, når jeg har laget denne tråden..
får skumme igjennom den siste boka jeg leste..[8D][:)]

ORIGINAL: Saphira

har lest alle på engelsk. de er best.[:D] 

Ja. Da gir jo navnene, formlene og alt det der mening slik forfatteren har ment det. De norske gjør også det til en viss grad, men det blir ikke det samme.

ORIGINAL: Bdancer

hehe ja. har lest de mange ganger (på engelsk) og det er masse smådetaljer som ikke stemmer[;)] 

Som f.eks. at Percy (broren til Ron) som er prefect tar 10 poeng fra Gryffindor fordi Ron og Harry er inne på jentedoen i bok nr 2.
Mens i bok nr 5, når Draco skal ta poeng fordi han er i "The Inquisitorial Squad", så påpeker en (husker ikke hvem) at prefects ikke har myndighet til å ta poeng, det er det bare lærere som har.

Ikke lagt merke til.. Jeg har faktisk også lagt merke til en ting som ikke stemte en gang i tiden, mennå husker jeg ikke det. Er jo en del osm slipper unna de som ser gjennom og redigerer bøkene hos forlaget. Har en bok av Ken Follett som er hel grim på feil. Heldigvis ikke feil i plottet, men navneforveksling på personene. [8D]

Back
Topp