Dere har tatt ?

spiren2

Forumet er livet
Septemberlykke 2015
Dere som har tatt den glukosebelastnings testen, å fått beskjed om dere har svangerskaps diabetes hadde dere noen mistanker selv på at dere hadde det? Eller kom det som et "sjokk" ?

Jeg hadde ingen mistanke om at jeg hadde det før jeg tok testen, men ble heller ikke sjokkert om du skjønner hva jeg mener. Ble mest sjokkert over å måtte klare meg på egenhånd uten noe som helst informasjon :p

Alle urinprøver hadde vært fine også? Ingen sukker i urin?

Jeg hadde ikke mistanke, ingen sukker i urinen (men hadde et veldig søtsug, vet ikke om det har noe å si, men mener å ha lest det et sted)

Ligger heeelt i grenseland da, så det er kanskje naturlig at jeg ikke har de helt store symptomene. Har ikke fått noen "hjelp" eller veiledning i etterkant jeg heller.

Jeg har ikke svangerskapsdiabetes, men er godt i faresonen.. Fikk utslag på Glukosebelastning. Min viste 8,5, grensa er på 7,8.. Hadde ikke sukker i urinen og var til ny test idag, hvor det var blitt bedre! Har vært mer påpasselig med hva jeg spiser, men har ikke kuttet alt av sukker!! Fikk ikke noe videre oppfølging, kun kostholdsceiledbbg av jordmor som tok testen..

Jeg hadde ingen mistanker som helst om dette, og har ikke merket noe, heller ikke på søtsug! Så det kom uventet her!

Jeg skal ta I morgen, om jeg får beskjed om at jeg har svangerskaps diabetes, så får jeg sjokk, for har ingenting som tyder på det. må kun ta pga bmi, og det måtte jeg I forrige svangerskap også, da hadde jeg heller ingen utslag.

Så er litt spent, men regner med det skal gå bra. Ikke diabetes I familien heller, utenom morfar, som har fått pga høy alder (han er over 90)

Er helt i grenseland her også, og må teste jevnlig. Har kuttet alt av sukker, og har ikke sukkersug. Kan ikke si det kom som noen overraskelse, har testet høyt tidligere også, selv da jeg veide mindre. Kroppen min takler ikke store sukkermengder så godt. Og vet fra tidligere av at sukkerstopp og karbohydratfattig diett fungerer veldig bra på vektreduksjon hos meg f.eks. (det gjør det forsåvidt nå også :) )
Ikke høyt blodtrykk eller sukker i urinen her heller.

Fått oppfølging av ernæringsfysiolog, + at jordmor også minner meg på viktigheten av kostholdet hele tiden.

Kom som en liten overraskelse, men var forberedt på d etter at æ måtte ta glukosebelastning etter mye sukker i urinen.
Får oppfølging av diabetessykepleier på sykehuset og nest uke begynner æ med oppfølging på føden itillegg, e no i uke 25.

Alle urinprøver hadde vært fine også? Ingen sukker i urin?

Hadde ikke sukker i urinen før dagen før glukosebelastningen ble gjennomført.
Hadde ikke tørste eller søt-sug som symptomer en gang, kun at jeg kunne kjenne det på hodet at blodtrykket mitt hadde gått opp igjen. Jeg hadde blodsukker på 12,6 så jeg fikk starte på insulin etter bare noen dager på grunn av at jordmor mente blodsukkeret var så høyt at jeg var en "hastesak". Derfor tror jeg at lite informasjon utgjorde et større sjokk for meg, enn det å faktisk få høre at jeg hadde svangerskaps diabetes.

Lykke til i morgen, det går nok bra skal du se :)

Jeg har bmi på 23 nå i svangerskapet.. Har gått en del opp i vekt, tenkte at jeg sikkert måtte ta en test! Hadde ikke sv.diabetes, ikke i nærheten heller

Back
Topp