Dere "gressenker"..

jani83

Forelsket i forumet
Hvordan gjør dere det rent praktisk for å få dagene til å forløpe uten de store problemene?[&:]
Her kommer samboern snart til å reise utenbys på jobbing, og da reiser han mandags morgen og kommer ikke hjem før fredags ettermiddag. Jeg jobber annenhver uke fra 09-16 og 10-17 og lillegutt går i familiebarnehage. Barnehagen stenger 16.30, så det kan jo bli en utfordring [&:]
I tillegg bør jeg ikke stresse eller bære unødvendig mye pga sykdom, så derfor ønsker jeg tips på hvordan jeg best bør legge opp dagene våre..
Gode tips mottas med takk[:)][:)]

Jeg er aleine minst 14 dager i slengen[:)] han reiste faktisk i går[;)]

Er litt fremmed for meg dette konseptet enda, for er første gang der jeg jobber på fult og skal ha småen aleine og!! Så var faktisk første dagen i dag[8D] er ganske travelt kan en si, og får liten tid med småen på kveldene når jeg jobber til 16.30[:-]

Noen tips som jeg også har fått av venninner:
- står opp ca 1/2 time før småen og gjør meg selv klar først, eventuelt lager klar frokosten (eventuelt niste) og før jeg vekker småen.
- pakke klar barnehagesekken om kvelden og legger frem klær til ham til dagen etter.
- planlegger middagen og eventuelt koker poteter og lager middag om kvelden og varmer den bare opp igjen når en kommer hjem fra jobb. (tips fra en venninne som har vært i gamet en stund[:D])
- sender med middagsglass til småen og spør om de har mulighet til å gi dette til småen i 16 tiden[;)] Det gjør jeg når jeg jobber seint, så lager jeg bare noen skiver til meg selv med speilegg eller noe, for da slipper jeg sur super sulten unge når jeg henter[;)]
-
Ellers: nyt følelsen litt om kvelden når du har både sofa og tv helt for deg selv og kan se på akkurat det DU har lyst å se[:D][:D]

Jeg er gressenke fra mandag til fredag hver uke.
Jeg jobber heldigvis sånn at det ikke er noe problem med levering og henting i barnehagen når den tid kommer.

Vi handler en gang i uka, som regel på lørdag. Da har vi det vi trenger av brødmat og middag hele uka jeg og lillegull. Svipper innom butikken hvis det skulle være noe ekstra småting ellers i uka.

Ellers har jeg masse hjelp av besteforeldrene sånn at jeg kommer meg ut en kveld i uka på korøvelse. Fast avtale med de om pass hver tirsdagskveld. [:)]

her jobber mannen borte 4 uker,hjemme 4 uker.
er ikke begynnt å jobbe enda,begynner nå når han kommer hjem.
så er ganske spent ja [;)]
det som jeg har pleid å gjøre med eldste mann er å lage niste pakken kvelden før. (har den i kjøle skapet)
legger klærne frem på kvelden.
reiser meg opp først og gjør meg klar,så vekket jeg han.
så var det frokost i lag,før vi hastet avgårde. [;)]

det går nok fint skal du se!
kommer inn i egne rutiner etter hvert [:)]
lykke til!

Back
Topp