Dere gravide med pulsklokke

RainbowDash

Endelig gravid
Himmelbarn
❄️ Januargull 2023 ❄️
Min puls har vært stabilt ca 7-10 slag høyere siden jeg ble gravid. Men nå de siste 4 dagene har den sunket nedover.
Det jeg lurer på hvordan er deres puls, har den holdt seg høy? Evnt sank den etterhvert? Når?

Min har holdt seg noe høgare i kvilepuls. Før låg den ner i 60 å mindre,men nå ca 70.har ikke gått ner iallefall

Jeg har vanligvis hvilepuls på rundt 50-55. Nå (11+5) ligger den på oppunder 70 (!). Merker jeg sliter med å sove om kvelden, for jeg kjenner jeg har så høy puls og må puste så mye mer enn vanlig, at det føles som om jeg er oppkavet og stresset.

Tilfeldigvis hadde jeg pulsklokke sist svangerskap også (Fitbit) og ser det samme denne gangen.
Ligger høyere i puls generelt. Men var jo morsomt å se den øke rett før OUL :P

Jeg bruker pulsklokke og har vanligvis hvilepuls på 50-55. Nå ligger den på 60-65. Den har ikke sunket med meg iallfall. 27+6 i dag :)

Jeg så en økning i puls med ca ti slag i minuttet i begynnelse av graviditet. Så sank den litt,og nå er den vel kanskje 7-8 slag over igjen. Er i uke 19 i morra.

Har hatt en økning på 10-15 i hvilepuls gradvis utover i svangerskapet. Ser ikke ut til å senke seg med det første (uke 33 nå).

Min puls økte etter positiv test, deretter sank den ned litt igjen før den nå har steget igjen! Så veldig ujevnt her. Var på ultralyd i perioden med lav puls og alt var fint med lille [emoji173]️ er litt over 12 uker nå!

Hvilepuls har gått fra 58/60 til ca 70. Er i 7 mnd nå. Kan lett få puls i 120 ved normalt husarbeid Puster jeg litt i trening rundt 140-160. Maxpulsen min er 210 ca. Ubehagelig å være over 160 i puls, så kjenner på kroppen hvor jeg ligger. Ingen vits med hardtrening nå. Vant til å løpe 10 km som kos og løpt noen halvmaraton, men nå holder det med småintervaller på medium belasting i 2 min

Til vanlig hvilepuls på 50-55. Nå 60-65 i uke 21

Hvilepuls lå før på høy 50 eller 60-tallet, nå er den på høy 60- eller 70-tallet.

Men det verste er egentlig pulsen hver gang jeg beveger meg. Kan gå vanlig, og så kommer pulsen opp i 120-140! Dette slår jo ut på kalori-tellingen, så i dag har jeg liksom forbrent 3900 kalorier???!!! :excited001 Helt usaklig.

Bruker nye Fitbit Alta HR...

Min puls lå nok normalt på rundt 60-70.
Nå ligger hvilepuls på alt mellom 80-150.
Er helt grusomt å ligge på sofaen eller sitte og kjenne at pulsen er oppe i 140.

Er visst ikke noe farlig, bare veldig ubehagelig.
Skjer flere ganger om dagen nå, vært sånn i 3-4 uker.

Hvilepuls lå før på høy 50 eller 60-tallet, nå er den på høy 60- eller 70-tallet.

Men det verste er egentlig pulsen hver gang jeg beveger meg. Kan gå vanlig, og så kommer pulsen opp i 120-140! Dette slår jo ut på kalori-tellingen, så i dag har jeg liksom forbrent 3900 kalorier???!!! :excited001 Helt usaklig.

Bruker nye Fitbit Alta HR...

Jeg har også den. Så vanlige rolige gåturer går innenfor kategori "aktive minutter" [emoji38]

Det artige er at selv om hvilepulsen er mye høyere enn normalt (10-20 bpm høyere), så er treningspulsen adskillig lavere. Før jeg ble gravid slet meg med å få pulsen under 150 om jeg løp. Nå ligger pulsen rundt 140-145 selv om jeg løper med samme hastighet. Men paradoksalt nok så føles løpingen mye tyngre, jeg puster som en strandet knølhval i samme tempo som det som vanligvis er kose-prate-tempo.

Back
Topp