Dere gode shoppere

~Maja~

Elsker forumet
Hvor får man tak i den billigste cricut cartridge?

Er dere så snille at dere også kan finne A child's year og Winnie the pooh and friends på nettet, og linke til meg???

*Super takk*

http://viewitem.eim.ebay.no/Cricut-Cartridge-Disney--POOH-and-FRIENDS-Free-UK-pp/310207279064/item

http://viewitem.eim.ebay.no/Cricut-Cartridge-A-Childs-Year-New-Release--IN-STOCK/390122283220/item

av ren nyskjerrighet, hva kan disse greiene gjøre??

ORIGINAL: Zezamie

av ren nyskjerrighet, hva kan disse greiene gjøre??

De kutter masse fint! =)
F.eks. http://www.youtube.com/watch?v=h1-gqaiF-Do

Du er jo knall på å finne de rimligere enn i norge! =)
Hvordan blir det med porto og toll da?

porto tipper jeg ikke kommer på så skrekkelig mye.
men dersom du handler for mer enn 200 kr, vil du måtte betale toll og moms ved innføring til norge.

sist jeg handlet for ca 350-400 måtte jeg ut med 200,- i toll og moms når jeg hentet varene på posten.

det går an å sende melding til selgeren, og be h*n fint om å merke pakken med at innholdet er verdt mindre enn 200 kr.. Om du tør det [:)]

men jeg så at den ole brumm greia nesten kostet 1000 kr i norge, og 350 ca på ebay. så om du da må ut med 200,- i toll og avgifter kun på den, blir totalbeløpet 550, og du har fortsatt spart ca 450 kr...

Har null erfaring med ebay...

Prøvde å klikke der det sto kontakt selger. Men da måtte jeg visst logge meg på og greier...

Er det noen som kan dette/er medlem der og kan hjelpe meg??

ORIGINAL: ~Maja~

Prøvde å klikke der det sto kontakt selger. Men da måtte jeg visst logge meg på og greier...

Kan ikke så mye jeg heller, men handler der av og til. Kan du ikke registrere deg da??

ORIGINAL: bettand

Kan ikke så mye jeg heller, men handler der av og til. Kan du ikke registrere deg da??

Men hvordan er det, er det forskjellige kjøpere?
Må jeg betale toll to ganger for å kjøpe disse to produktene?

Er det trygt å registrere seg der?
*hjelp*

Er det lurt å kjøpe mer nåe jeg først bestiller eller?
Burde man i så fall slå seg sammen?
(føler meg veldig blond her ja...[8D])

*hjelp*

Trodde ikke de forskjellige kjøperne slo seg sammen da. Når jeg har kjøpt har jeg tatt en av gangen. Er det under 200 før frakt trenger man ikke betale toll. Ja er trygt å registrere seg der. Jeg kjøper alltid til ca 20 kr under 200 så jeg har margin å gå på. Vet ikke hvor rause selgerne er med å sette ned prisen for at du skal slippe toll skal du handle for masse er det nok lurt å spleise med andre da det blir fortollingsgebyr og div

*hjelp*

Trodde ikke de forskjellige kjøperne slo seg sammen da. Når jeg har kjøpt har jeg tatt en av gangen. Er det under 200 før frakt trenger man ikke betale toll. Ja er trygt å registrere seg der. Jeg kjøper alltid til ca 20 kr under 200 så jeg har margin å gå på. Vet ikke hvor rause selgerne er med å sette ned prisen for at du skal slippe toll skal du handle for masse er det nok lurt å spleise med andre da det blir fortollingsgebyr og div

Begge tingene jeg vil ha koster over 200,- hver... (se link lengre oppe)
Hvordan gjør jeg om jeg dette...?[8|]

*hjelp*

Det er helt trygt å registrere seg.
Det er på en måte som qxl, eller finn.no. med mange forskjellige selgere.

De to produktene jeg har lakt link til, er fra samme selger, så dersom du registrerer deg og trykker på kjøp knappen på begge produktene, vil selgeren slå sammen begge to.
Selgeren vil sende deg en såkalt "invoice" med totalpris på frakt og produkter.

når du skal betale, kan dette skje gjennom noe som heter paypal, dette er 100% trygt, og fungerer som et mellomledd mellom deg og selger. På den måten vil ikke selger kunne se f.eks kontonummeret ditt.
du må også opprette konto hos paypal, og legge til kredittkort/visa som du vil bruke.

Når det du bestiller blir slått sammen, må du betale toll og moms på totalbeløpet. Jeg har erfart at porto ikke er så dyrt i utlandet, så jeg tror ikke at det er nødvendig å slå seg sammen på slike produkter.

Spørs hva og hvor det. Jeg handlet klær på skikkelig salg fra DK, med fortolling og alt sparte jeg kanskje 5 kr. Men var ikke ebay da.

men jeg forstår meg ikke helt på disse toll-greiene..
tror jeg har forstått det slik at det nesten kun er vin og klær som skal fortolles nå, og at posten tar et "ekspedisjonsgebyr" på å sjekke innholdet (pakkseddel) og legge til moms??

om jeg tror riktig, er i så fall dette "ekspedisjonsgebyret" på 110 kr...
prøvde å lese meg til hvordan det virket her en dag, men forsto ikke så mye.....

ORIGINAL: Zezamie

men jeg forstår meg ikke helt på disse toll-greiene..
tror jeg har forstått det slik at det nesten kun er vin og klær som skal fortolles nå, og at posten tar et "ekspedisjonsgebyr" på å sjekke innholdet (pakkseddel) og legge til moms??

om jeg tror riktig, er i så fall dette "ekspedisjonsgebyret" på 110 kr...
prøvde å lese meg til hvordan det virket her en dag, men forsto ikke så mye.....

Stemmer det pluss det blir lagt til 25 % moms på hele beløpet, også frakten om du kjøper for over 200

Back
Topp