Dere ganske store damer

tobarnsmor 2012

Elsker forumet
Når dere gikk gravid, fikk dere ekstre ultralyder i sv.skapet da? Slike tilvekstkontroller?
Lurer på om det er sånn overalt eller bare på riksen, mtp oppfölging på Adipol.

Jeg får hvertfall 5 ultralyder utenom den ordninäre.. sier ikke nei takk til det  blir göy og få se den lille såpass mye!! Fikk det med andrea i forige sv.skap også..

Hvor stor tenker du da ? :) Var 95 kg når jeg ble gravid.. Men fikk ikke noen ekstra ultralyder pga vekten min. Hadde litt andre ultralyder, men det var pga andre ting. 

MsMongo skrev:
Hvor stor tenker du da ? :) Var 95 kg når jeg ble gravid.. Men fikk ikke noen ekstra ultralyder pga vekten min. Hadde litt andre ultralyder, men det var pga andre ting. 

tenker en del större enn 95! 120 + kansje.
man får det gjerne fordi det blir vanskelig og sjekke veksten til barnet ved å måle utenpå magen. derfår får man gjerne ultralyder for å få en ordentlig måling.

MsMongo skrev:

tenker en del större enn 95! 120 + kansje.
man får det gjerne fordi det blir vanskelig og sjekke veksten til barnet ved å måle utenpå magen. derfår får man gjerne ultralyder for å få en ordentlig måling.

jeg fikk - på ullevål. Ble henvist pga økt fare for blodpropp og måtte ta sprøyter med blodfortynnende hele svangerskapet. Men om kontrollene/ ultralydene var pga det eller pga vekta er jeg sannelig ikke sikker på. En kombinasjon kanskje?

Nope.

Hadde en ekstra på slutten av siste svangerskap fordi de trodde jeg hadde diabetes.

Var på vekstmåling første svangerskap da siden jeg var diger, men det var mest fordi magen var stor og ikke fordi jeg var feit.

Jeg var på 2 ekstra ultralyder sist jeg gikk gravid, pga at jeg var overvektig! Dette måtte de selvsagt si til meg hele tiden. Og si vekta mi høyt, slik at alle skulle få det med seg....Jeg var stortsett bare skamfull på alle kontrollene jeg var på jeg.. Og pleide å gråte litt etterpå..
Jeg synes jo det er kjempebra at de følger opp med ekstra kontroller da, slik at du ikke ender opp med og føde et baren på over 5 kg liksom. Det er jeg jo glad for. Og jeg var heldig og fikk et helt normalt stort barn!!:) Håper på det også denne gangen!!:) Men klarer meg fint uten tilsnakk og kjeft denne gangen altså!!!

Veide 99kg da jeg ble gravid.. ingen ekstra ul pga vekta mi nei.. men jeg bestilte privat selv da.. men jeg hadde ingen velstkontroll da

Nei, men fordi de måtte finne leia til baby og på slutten fordi jeg ville bli satt igang tidligere pga stor baby.

Jeg går på Adipol på RH, så jeg får.
Gikk ikke sist, og da fikk jeg ingen ekstra oppfølging.
Ikke glykosebelastningstest en gang. Veide ca det samme den gang.

Veide 95 når jeg ble gravid sist, og 98 denne gang

WOHO!!! Er du gravid??? Gratulerer så MYYYYYE!!!!! emoticon

Fikk ikke det.
Men jeg er ganske lang, og lite som ligger på magen, så kan hende det er derfor.
Tror ikke det var noe problem å måle på meg.

Men GRATULERER med spiren da!

Eier av en gutt med huleboer skrev:
Jeg går på Adipol på RH, så jeg får.
Gikk ikke sist, og da fikk jeg ingen ekstra oppfølging.
Ikke glykosebelastningstest en gang. Veide ca det samme den gang.

Veide 95 når jeg ble gravid sist, og 98 denne gang

Jeg også går på Adipol på riksen. så kansje derfor vi får det da =)))
Gikk der sist sv.skap også. Da hadde jeg også en del ekstra ul..
kansje vi sees der en gang da, er jo der ganske ofte ...

Jeg fikk ekstra ul pga første gangen fordi var han "sjenert", han krøllet seg så mye sammen at det ikke var mulig å se bra nok på hode, armer og bein.
Etterhvert fikk jeg sv.forgiftning, og da ble det også hyppige ul.

Så nei, jeg fikk ikke ekstra UL pga min overvekt.

Jeg veide 81 da jeg ble gravid. Ingen ekstra UL selv om jeg var ganske så overvektig nei.

*lykkeligst* skrev:
Fikk ikke ekstra ul nei. Selv om jordmora sa jeg var sykelig feit . Er 180 høy, og var 104kg i startvekt...

Hvordan kan hun si du var sykelig feit? Jeg er 181 høy og veier nå, etter en oppgang på 4 kg i løpet av svangerskapet, 104 kg. Og jeg er IKKE sykelig feit. Litt større en normalt, litt mer på hoftekammen og tydelige hormonforandringer i utsatte regioner av kroppen. (GEDIGNE pupper). 

Sykelig feit.. seriøst.. 

Jeg fikk ekstra oppfølging med jevnlige UL-vekstkontroller. Men dette var ikke fordi jeg er overvektig men pga annen sykdom som jeg tok medisin for de første 3 mnd.

Men pga overvekten fikk jeg en sånn glukosebelastningstest for å sjekke om blodsukkeret var normalt, noe det var.

Zaphirre skrev:

*lykkeligst* skrev:
Fikk ikke ekstra ul nei. Selv om jordmora sa jeg var sykelig feit . Er 180 høy, og var 104kg i startvekt...

Hvordan kan hun si du var sykelig feit? Jeg er 181 høy og veier nå, etter en oppgang på 4 kg i løpet av svangerskapet, 104 kg. Og jeg er IKKE sykelig feit. Litt større en normalt, litt mer på hoftekammen og tydelige hormonforandringer i utsatte regioner av kroppen. (GEDIGNE pupper). 

Sykelig feit.. seriøst.. 

Hvordan hun kunne si det vet jeg ikke, for jeg følte meg ikke såååååå feit akkurat . Vel, jeg gikk ikke tilbake til den jordmora for å si det sånn...

Back
Topp