Dere frisører

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
steriliserer dere kamme og sakser etter hver bruk?

Venninnen min var hos frisøren her om dagen.. et par dager etterpå så oppdaget hun lus.. frisøren hadde sett i hodet.. og mente at hun hadde litt hodeflass.. men det må da ha vært luseegg.. så da bare lurer jeg på om dere steriliserer alt? Sånn at det ikke er noen fare for neste gjest..

Ny kam for hver kunde, også har jeg sånne våtservietter som steriliserer saksa mellom hver kunde og hver kveld blir sakser og maskiner lagt i en striliseringsmaskin 

Ikke hos oss, men veit at det ikke er så veldig vanlig å rengjøre saksene mellom hver kunde. Tror nok heller ikke hun har fått lus hos frisøren, siden frisøren komenterte at hun hadde flass, så kan dette være egg som har vært der fra før av.

neida.. hun har ikke fått lusa der;)

men om de ikke rengjør.. så kan jo frisøren smitte neste kunde da..

ja, hvis de er dårlige på hygiene så kan neste kunde bli smitta. I salongen der jeg jobbet for noen år siden så opplevde vi to kunder som hadde lus, da ble alt kunden hadde tatt i og vært i nærheten av vasket med desifiseringsmiddel. Vi ble nok litt over hysterisk, men livredd for luse smitte. Kasta til og med klærne vi hadde brukt den dagen. Takk og lov for arbeidsklær :)

Back
Topp