Dere flegangsfødende

• Trådstarter Trådstarter Slettet medlem 106641
  • Opprettet Opprettet
Nr 1 startet med rier og nr 2 startet med at vannet gikk.
Så er spent på hvordan det starter med nr3:p

Første ble satt igang, så viss alt går sin naturlige gang nå så er jeg spent på hvordan jeg vil merke det, oppfatte og skjønne at fødselen er igang. :)

1.: Vannet gikk helt uten forvarsel, uke 38. Vi var akkurat kommet hjem etter skitur helg og kjøring på humpete vei..
2.: Slimproppen gikk under 17. feiring med barneparken. Vannet gikk 1,5 døgn etter det, uke 40.
3.: "strippet" igang, etter uker med masrier, uke 40.
4.: Startet med rier i uke 37.
5.: Vannet gikk rett etter jeg hadde lagt meg på kvelden. Hørte et skikkelig "klikk", uke 38.
6.: Litt tegningsblødning på morgenen. Mensmurring som gikk over til rier mot kvelden, uke 40.

1.gang gikk vannet i 4-tida om natta 2 dager over termin. Kom til sykehuset for sjekk, men ble sendt hjem for å vente på rier. Rundt kl.8 var riene på plass og regelmessige, så da var det inn igjen. Ca kl.16 var hun ute.
2.gang gikk vannet om morgenen 3 uker før termin. Ikke var ho festa, så måtte ligge flatt og vente på ambulanse. Kom til sykehuset og måtte ligge og vente på at ho festa seg. Riene begynte ikke før jeg fikk opp og gå på ettermiddagen. Rett før midnatt var ho ute.
Spent på om det starter med vannavgang denne gangen også...

Ble satt i gang 11 dager etter termin med tabletter. Gikk på dem i 2 1/2 døgn (husker ikke helt, men var maks av hva som er tillatt) uten noe som helst virkning (var kynnere, men merket dem ikke). Deretter var det ballongkateter som gav nok åpning til at de kunne ta vannet etter ca. 12 timer. Fremdeles ingen fremgang, så ble satt på drypp (midt på natta...), riene var litt effektive, men dabbet litt av, da ble det epidural og dryppet ble skrudd opp til fult og hun var ute ca. halv to på dagen. Hele prosessen tok vel nærmere 4 døgn.

Håper på vanlig fødsel denne gangen, men kommer vel ikke til å kjenne det igjen når det skjer:-P

Back
Topp