Dere flegangsfødende

• Trådstarter Trådstarter Slettet medlem 106641
  • Opprettet Opprettet
S

Slettet medlem 106641

Guest
Hvordan har fødslene deres startet?
Her har vannet gått begge gangene. Første gangen kom riene etter 15 min, mens andre gangen gikk det nesten et døgn før riene startet.
Og slimproppen gikk 3 dager før vannet gikk første gangen, og 2.gangen gikk den 1,5 time før vannet gikk.
Kommer vel ikke til å skjønne det hvis jeg ikke følger samme oppskrift denne gangen! :-P

Vannet gikk og ingenting skjedde på 2,5 dag, så snuppa ble tatt med keisersnitt. Fikk tabletter for å starte fødselen, men kroppen reagerte ikke og det ble infeksjon.
Jeg er også spent på om jeg forstår det når det skjer om det ikke skjer med vannavgang :-)

Jeg lakk fostervann, men dro ikke inn for å sjekke på sykehuset før etter 2 dager. Da var det så stor fare for infeksjon og baby hadde det ikke bra, så det ble hastekeisersnitt... :-/

Jeg våkna kl. 01.00 og skulle bare på do, men så ned og oppdaga at truseinnlegget var gjennomvått og rosa. En time etterpå begynte riene, veeeeldig svakt først men de bygget seg raskt opp, så da var det bare å komme seg avgårde! :) Vannet gikk for fullt da vi hadde komt til sykehuset.

Med første startet det med rier en tirsdag ettermiddag, lørdag tok de vannet og satt drypp da jeg var helt utslitt og det ikke ble noe fremgang. Han er født natt til søndag. Med nr.2 var jeg på sjekk og de tok vannet da jeg hadde 3 cm åpning, satt drypp og han er født litt over et halvt døgn etterpå. Håper på en annen start denne gangen, vil ikke ha drypp!

Med første gikk vannet hjemme på natta, rett etter jeg hadde lagt meg, ingen rier, misfarget fostervann, så ble satt igang med drypp.
Andre og tredje startet med rier.

Første så startet med rier etter sex , seint fredag , snuppa var ute tiiili en søndagmorgen (ja, jeg sang litt julesang for meg selv her nå:p)

Nr to ble tatt med hastesnitt 2 t etter jeg kom inn på sjekk Pga lite liv i uke 34.

Spent på denne tuppa:)

Med første begynte riene på en onsdag. Var inn og ut av sykehuset fram til natt til lørdag da gikk vannet. Men riene gav fortsatt ikke framgang. Fikk epidural og drypp på lørdagen og hun kom på ettermiddagen. Med nr 2 begynte riene på formiddagen / ettermiddagen og de tok vannet på sykehuset og hun var ute etter et par timer etter vi kom på sykehuset. Var en ganske fin fødsel med nr 2. Håper det blir sånt med nr 3 også

Begynte med vannavgang med de to forrige :) Men da fødselen startet for to uker siden startet det med rier.

Last edited:
Vannet gikk plutselig mens jeg lå på sofaen en kveld, null forvarsel. Uke 35+2. Stod i dusjen og ringte føden mens sokkene ble ganske våte, haha☺️ Måtte legge meg flatt i senga pga han var i seteleie, så kom ambulansen etter ca 15-20 min og så startet riene forsiktig på vei til sykehuset.

Vannet gikk når jeg bøyde meg for å ta frem en kjele fra skapet... :-P riene kom etter 4 timer, og 2,5 timer senere var han ute! :-)

Startet med vannavgang, eller lekkasje av vann, og der stoppet det:p fikk et døgn på meg for at det skulle starte av seg selv, men ble satt igang med drypp neste morgen. Jævligste jeg har vært med på. Riene varte i 1,5 minutt og 20 sekunder pause fra ca 11 til hun var ute 18 på kvelden:) fryktelig slitsomt:p

Første startet med at vannet gikk og riene kom ganske raskt etterpå (ble født 5 timer etter at vannet gikk). Andre startet med rier, hadde hatt kynnere døgnet rundt i to uker da så det tok litt tid før jeg innså at det var rier og ikke bare kynnere. Han ble født ca 13 timer etter at jeg skjønte det var rier.

Spent på nr tre nå ;)

Jeg tenker litt på hvordan det gikk med sofaen, senga eller møbelet du oppholdt deg i da vannet gikk. Hadde dere tatt noen forhåndsregler? Dette har jeg lurt lenge på!

Jeg tenker litt på hvordan det gikk med sofaen, senga eller møbelet du oppholdt deg i da vannet gikk. Hadde dere tatt noen forhåndsregler? Dette har jeg lurt lenge på!

Jeg har tisselaken i senga!
Her har vannet gått på do, og på vei fra do til senga.

Hvordan har fødslene deres startet?
Her har vannet gått begge gangene. Første gangen kom riene etter 15 min, mens andre gangen gikk det nesten et døgn før riene startet.
Og slimproppen gikk 3 dager før vannet gikk første gangen, og 2.gangen gikk den 1,5 time før vannet gikk.
Kommer vel ikke til å skjønne det hvis jeg ikke følger samme oppskrift denne gangen! :-P
Her og startet det med vannet... Og riene som kom etter et par timer liknet kynnere i starten. Så jeg og er spent på om jeg skjønner det hvis jeg starter med rier denne gangen :p

Hadde ikke tatt noen forhåndsregler! Lå på sofaen. Men etter "kneppet" var jeg kjapp opp på stuagulvet. Så det kom bare litt i sofaen. Fikk vrengt av trekket og satt puta ute (minusgrader). Så vasket vi alt da vi kom hjem 4 dager senere.

Back
Topp