Boblefrua
Forumet er livet
Tja. Det gikk vel ca 5 flasker om dagen, da hadde vi 10.Og i det legger du??![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tja. Det gikk vel ca 5 flasker om dagen, da hadde vi 10.Og i det legger du??![]()
Fant ut at de begrene til mme-pulver var noe dritt.
Oppdaget plutselig at store deler av det ferdig oppmålte pulveret var blandet med det i naborommet, så enten ble det for mye eller for lite pulver til 1 porsjon.
Hadde de gamle avent flaskene, så fant ut at lokket til de flaskene var supre å ha pulver i. Satte på lokk i ringen og det ble helt tett.
Hadde med 2 ekstra flasker. 1 med kokt vann og 1 tom som lokket til pulveret satt på.
Stort sett spiste han før vi dro noen plasser og til neste måltid var vi hjemme igjen, så var sjeldent vi trengte å lage mat ute.
Vi hadde en som ble kjøpt på babyutstyrsbutikk. Den ble varmt anbefalt fra de som jobbet der, samt andre mødre her i byen.Vi hadde boks fra Tupperware, den var genial og ingen problemer med at det kom over i naborommet. Det plages vi med på billigere bokser.
- vannkoker
- mam antikolikk flasker
- flaske sterilisator fra avent passer til alle flasker![]()
- termobag med kokvarmt vann på flaska og et koppehåndkle rundt. Da er det passe varmt etter et 2-3 timer![]()
- de fleste kaffér har mikro så man kan varme flaske
- ikke vær redd for å spør betjening om hjelp på spise steder til varm eller kjøling av vann. De er somregel veldig snille![]()
- Ammerom har også ofte mikro til varming.
- ha ekstra smokker til flaskene
- skyll flaskene med såpe vann så slipper du sånn fett belegg i flaskene og smokkene
- ha sånn ferdigblandet melk i kartong i stelleveska og ei ei tom flaske alltid. Da er du sikra i nøden.
- babyen blir heller ikke syk om du plutselig står der og ikke har flakse og melk. Om du kjøper en ny flaske og en kartong med erstatting ferdigblandet.
- ha maltekstrakt i hus, babyen blir ofte litt treg i magen av erstatningsmelk
- flaskene kan i oppvaskmaskin på 70 grader eller mer fra ungen er 8 uker gammel fikk vi beskjed om av helsesøster å vi har gjort det![]()
Vi gjorde det på akkurat denne måten, bare vi hadde mikro sterilisator. Hadde nok flasker til et døgn (++) så lagde klar nok på kvelden til neste kveld.Jeg kokte klart vann til flaskene om kvelden og posjonerte ut i flaskene dom jeg satte i kjøleskapet. Og hadde ferdig målt mme-pulver i bokser. Når det var tid for mat putta jeg den i mikroen og slang i pulveret.
Hvis jeg skulle ut tømte jeg ut endel av vannet fra flaska hvis jeg dro steder det ikke var mikro, og hadde med termos med kokvarmt vann og fylte på flaska. Hadde da med boksen med mme-pulver![]()
Denne gangen skal jeg ha slik mikro- sterilisator så jeg slipper koking av flasker!