Dere Flaskemammaer

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Da blir det delamming framover...
Deres beste tips for en grei hverdag med flakser mottas med takk! Både praktisk utstyr og organisering - særlig når man ikke er hjemme

Avent oppbevaringsbeger. Det gjorde hverdager SÅ mye lettere her!!! :-)
Vannkoker
NOK flasker! !!!!!

Vi kokte opp vann og målte opp mengde som vi satt i kjøkeskapet.
På natten (spesielt)når vi måtte lage flaske, kokte vi opp nutt vann og målte opp til flaska, blanda ut oulveret i, og tilsatte malt og det kalde vannet. Da ble det fix ferdig melk på 1-2-3.. (beklager dårlig forklaring, håper du skjønte).
På tur - igjen, avent beger!!! Og ha med en termos med varmt vann og en termos med kaldt, kokt vann.
:-) Kommer til å gå kjempefint, er efentlig veldig praktisk kår man får en rutine på det :-)

Jeg kokte klart vann til flaskene om kvelden og posjonerte ut i flaskene dom jeg satte i kjøleskapet. Og hadde ferdig målt mme-pulver i bokser. Når det var tid for mat putta jeg den i mikroen og slang i pulveret.

Hvis jeg skulle ut tømte jeg ut endel av vannet fra flaska hvis jeg dro steder det ikke var mikro, og hadde med termos med kokvarmt vann og fylte på flaska. Hadde da med boksen med mme-pulver :-)

Denne gangen skal jeg ha slik mikro- sterilisator så jeg slipper koking av flasker!

Avent oppbevaringsbeger. Det gjorde hverdager SÅ mye lettere her!!! :-)
Vannkoker
NOK flasker! !!!!!

Vi kokte opp vann og målte opp mengde som vi satt i kjøkeskapet.
På natten (spesielt)når vi måtte lage flaske, kokte vi opp nutt vann og målte opp til flaska, blanda ut oulveret i, og tilsatte malt og det kalde vannet. Da ble det fix ferdig melk på 1-2-3.. (beklager dårlig forklaring, håper du skjønte).
På tur - igjen, avent beger!!! Og ha med en termos med varmt vann og en termos med kaldt, kokt vann.
:-) Kommer til å gå kjempefint, er efentlig veldig praktisk kår man får en rutine på det :-)

Tips til små termoser som egner seg?? Holder det med 2 små sånn primus på 0.22 l???man skal jo blande kaldt pg varmt tenker jeg

Vi har faktisk vannkoker som varmer til 40 grader! Så den har jeg på soverommet på natta. Da er det fiks ferdig uten at jeg behøver å stå opp for å gå på kjøkkenet!! Genialt

Vi hadde 6-7 flasker stående med kaldt kokt vann som vi kokte hver kveld og satte i kjøleskapet, en stor termos med ferdig kokt varmt vann som alltid var full på benken eller hvor vi var som vi bare fylte på flaskene med det kalde vannet til passe temp, og en boks med mme pulver. Man blir fort vant til det selv om det kan føles tungt i begynnelsen. Men til slutt går det automatisk:) fra 9mnd brukte vi kaldt vann fra springen:)

Nok flasker
Flaske varmer (den er gullverdt)
Samme med flaskesterilisator ;)

Nok flasker
Flaske varmer (den er gullverdt)
Samme med flaskesterilisator ;)

Kjøpte som nevnt en vannkoker som varmer til 40 grader istedet ;) raskere enn flaskevarmer, og litt mer bruksområder.

Hvilken sterilisator har du?

Hvor mange flasker trenger man egentlig??

Tips til små termoser som egner seg?? Holder det med 2 små sånn primus på 0.22 l???man skal jo blande kaldt pg varmt tenker jeg
Jeg brukte en vanlig liten termos fra nille. Den holdt godt på kokt vann hvis den var forvarmet med kokt vann før jeg helte oppi det jeg tok med på tur.

Vi hadde termos fra nille og den fungerte bra.
Skulle ønske jeg hadde oppbevaringsbeger med riktig mengde mme.
Også mikrosterilisator! Den er genial og man slipper å ødelegge flaskene hvis man skulle glemme dem :-P

Veldig gode tips over her! :) må legge til sånn porsjonsdispenser hvor det er tre rom hvor du har ferdigmålt pulver oppi. Kjempefin å ha med på tur. http://www.mimmis.no/munchkin-melkepulver-dispenser-blå etter melkepulverperioden kan den brukes til andre ting :)
Jeg brukte en vanlig liten termos fra nille. Den holdt godt på kokt vann hvis den var forvarmet med kokt vann før jeg helte oppi det jeg tok med på tur.

Ja sånn dispenser har jeg.
Synes de små fra primus er så praktiske.. Men så var det mengden da? Blir det for lite med 0.22 l? De har. 0.35 lgså...

Ja sånn dispenser har jeg.
Synes de små fra primus er så praktiske.. Men så var det mengden da? Blir det for lite med 0.22 l? De har. 0.35 lgså...

Heller for mye enn for lite. Plutselig søler du litt eller noe annet "går galt" og det er ikke alle cafeer som er like villige til å gi fra seg kokt vann er min erfaring (dritsært, spør du meg!!!). Også innbiller jeg meg at temperaturen holder lenger når du har mer varmt vann i flasken.

Kjøpte som nevnt en vannkoker som varmer til 40 grader istedet ;) raskere enn flaskevarmer, og litt mer bruksområder.

Hvilken sterilisator har du?

Hvor mange flasker trenger man egentlig??

Høres smart ut, jeg hadde avent flaskevarmer, veldig kjapp og grei :)

Når det gjelder antall flasker tror jeg vi hadde 10-12 stk... Kunne nok klart oss med mindre men greit å ha

Tror vi hadde 8-10 flasker.. Begynte i det små, men fant fort ut at det var behagelig å ha noen og gå på hvis man ikke orket å vaske opp og koke flasker en kveld, men vente til morgenen for eksempel. :)

Ja, det holder med små termoser. Med mindre du skal på skikkelig lange turer, men da trenger man jo gjerne mer vann og mer mat uansett... Og er oft i nærheten av en mulighet for å koke mer =)

Man kan også bare varme det kokte vannet i micro ;) må ikke ha termos stående hjemme med kokt varmt vann..

Man kan også bare varme det kokte vannet i micro ;) må ikke ha termos stående hjemme med kokt varmt vann..
Nei vi bruker mikro på dagtid ja :) og vannkokeren på nattestid :)

Back
Topp