Dere flaskemammaer, hvor mye

Mi ( nr 2 på vei)

Glad i forumet
Hvor mye MME drikker den lille pr måltid???
Her drikker hun 120 på dagtid, kveldsflasken er på 150ml, og natten så hender hun må ha 180ml. På dag/kveldstid spiser hun ca hver 4. time, om natten kan det gå opptill 6 timer mellom maten.

 
Her drikker hun ca 150 ml pr flaske. Drikker ca hver 3.time, men om natten sover hun fra 21-05, drikker ca 180 ml før morgenen begynner kl 07-09
 
Tulla mi spiser 150-160ml pr måltid ca. hver tredje time. På kvelden spiser hun rundt 200ml og sover da 6timer i strekk. Hun er 7 uker og vi bruker nan :-)
 
Da var vi et par flaskemammaer her ihvertfall, føler meg alltid så ensom med at jeg gir flaske, kjente det var veldig greit å ha noe å sammenlikne med, og ble overrasket over at ho spiser litt mindre, vi har jo fått så mye pes fra helesøster hele veien, om at hun får for mye mme, er nok ikke lenge før vi må opp på 150 ml på dagtid å, men enn så lenge så går det.

I natt sov hun fra 21-02.10, da drakk hun 180 ml ca, skulle jo da tro hun var mett en stund, men våkna igjen 06 ca,  men lå litt inne hos meg før ho fikk flaske..
 
Her ligger det på 150-200 ml. Hun legger seg i rund 22 og da sover hun til halv 8 -10
 
Hvor gamle er bebisene deres? Sindre er 6 uker i dag og får ca 125 ml pr måltid med mm er det for lite?
Her går det ca 3-4 timer mellom hvert måltid gjerne litt mindre på kvelden. 
Men sover natten gjennom, får siste mating ca 22.30 og sover til mellom 7 og 8.30

Men ser ut som han legger godt på seg veier 4860 gr nå.
 
Jenta mi drikker mellom 100 og 130 ml. Føler nå at det er alt for lite etter det jeg ser her. men helsesøster sier det er greit, så lenge hun går opp i vekt. Kan jo ikke tvinge i henne når hun ikke vil ha heller :P hehe
 
Alle barn er jo forksjellige, noen trenger litt mindre, så lenge de små er fornøyd med det så er det jo bare bra :)
 
Mi spiser 135 x 4 på dagen, så spiser hu 200ml før natten og om hu er sulten om natten 100ml. Pga. en del magevondt av for mye mat må vi være litt forsiktig, men det ser ut til å gitt seg litt nå.
 
Min lille jente spiser 70-80, om kvelden kansje hun spiser 100. Hun er 7 uker i dag . Føler det er litt lite, hun legger heller ikke godt på seg...
 
.Min lille jente spiser 70-80 kansje vi får i hun 100 om kvelden. Hun er 7 uker i dag.. Hun legger heller ikke godt nok på seg, så vet ikke helt hva jeg kan gjøre.. Har prøvd å tvangsfore hun og, det funket veldig dårlig.. Så blir litt fortvilet..
 
Her har vi også ei småspist jente (det var broren også), spiser alt mellom 70-180ml, noen ganger om natta (ca 24 før vi legger oss) kan hun drikke så lite som 35 for så å sove helt til 5-6tiden:-S Men hun er ei våken sprudlene jente som vokser akkuratt som hu skal, hun er faktisk snålt mye våken:-S
Mange grunner til å ønske at en heller ga pupp, da hadde en ihvertfall ikke sett hvor mye de fikk i seg, kun hatt vektkurven til å forholde oss til:-/
 
Gutten min spiser fra 80-170 ml, avhengig av når han spiste sist. Blir 5-7 flasker i løpet av døgnet. Hvor mye får deres i seg i løpet av et døgn i forhold til vekten? Her varierer det veldig, men som regel rundt 800 ml. Han veier ca 5,5 kg nå (5,2 ved 6 uker).
 
Back
Topp