Dere førstegang og flergangsgravide!

Glapia.

Gift med forumet
Har dere fått symptomer hittil i svangerskapet..? Nå er jo jeg 7 uker på vei, og ennå ikke kvalm osv... Jeg er kun MEGATRØTT! som sist gang... frykter jeg må sykemelde meg, om det ikke blir bedre.. >Igår sovnet jeg på jobben, jeg jobber i ett service yrke, hvor jeg må gi 100%! noe som er vanskelig nå..

Til dere som har barn fra før..? Når merket dere det i første sv skap? Jeg husker nemlig ikke.. men er ganske sikker på at det var i uke 4-5 at jeg ble suuperkvalm!!!
Jeg er jo så nervøs for at det ikke skal være noe liv, jeg- utrolig slitsomt å gå å bekymre seg sånn som dette, skjønner ikke hvorfor jeg skal være så nervøs denne gangen!!

Du er nok bare heldig som ikke har fått den kvalmen nå. Ingen svangerskap er lik. Jeg er superkvalm å har vært det siden uke 5.. er sykmeldt pga det. Det er helt pyton, også er jeg så var på lukter, tåler ingen ting

Så jeg må si du er veldig heldig

I mitt 1 svangerskap merket jeg at jeg var gravid allerede i uke 3 da jeg løp konstant på do, enten jeg hadde drukket eller ikke, det var sånn overdrevent mye : ) ! Deretter i uke 5 kom kvalmen som fulgte meg til 7 mnd (levde på epler, appelsiner, vann og yes is de første 3) !!! jeg var ekstremt var på lukter og tålte IKKE lukten av utenlandsk mat, noe jeg til vanlig elsker ! I 4 mnd fikk jeg kraftig bekkenløsning som varte ut svangerskapet.

I mitt andre merket jeg det igjen like tidlig da jeg også begynte og løpe på do overdrevent mye. Hadde 3 dager med kraftig kvalme rundt uke 7. Fikk igjen tidlig og kraftig bekkenløsning, samt at jeg hadde mye hodepine !! Jeg hadde en tendens til og svime av mye da det ville først svartne til for meg og jeg opplevde ''blinkende stjerner'' når jeg gjorde husarbeid, legene fant ikke ut hva det kom av, men da etter fødselen gikk det over. Thank god !! Foruten om det var dette et helt ok svangerskap i henhold til kvalme og lyster etc.

Jeg er i ca uke 6 nå, og jeg skjønte det for ca en mnd siden da jeg igjen begynte med overdrevne dobesøk, derimot tok jeg en test for 3 uker siden som var negativ, men som nå på lørdag viste positiv :) Matlysten har blitt STOOR !! og jeg har fått masse rare lyster. Opplever og være småkvalm fra tid til en annen, men går som regel greit. Jeg opplever som deg også Glapia at jeg er megatrøtt. Samt at jeg har hovnet opp i bein og armer, hender osv .. jeg ser ut som en ballong ! Og til slutt men ikke minst .. hva skjer med overfølsomhet ?? Jeg gråter av hva som helst og når som helst, det er ikke sjangs på at jeg klarer og holde tilbake, når jeg tenker over er det litt komisk : ) hehe ..

Hvis det er til noen trøst føler jeg meg også mer nervøs og usikker nå enn de to første gangene, og sitter hele tiden og skremmer meg opp med tanken om babyen har det bra eller ikke .. skal til legen klokka 15 idag så kanskje han kan komme med noen trøstende ord for og roe ned meg ! : )

Hei :)

Jeg skjønner deg hvordan det var å sovne på jobb... tror jeg sovnet selv en eller 2 ganger i noen minutter.. hehe.. var så trøtt at det gjorde så vondt å holde øyene oppe.. jeg er forsatt trøtt, og er utslitt i kroppen.. vil sove hele tiden.. Har vært kvalm av og til.. ikke så mye som det var lenger.. men er også litt svimmel.. nå i det siste dagene har jeg blitt kvalm av å spise mat. skjønner ikke helt hvorfor.. men frukt er topp. Jeg er nå halvt sykmeldt..
Problemet mitt nå er at jeg vet ikke helt hva som skjer...ikke vet jeg Helt 100% sikkert når jeg har termin, det sliter så på meg! hadde spontant abort før denne her, så ble jeg fort gravid igjen.. Det har vært mye tull mellom sykehuset og legen, så lite info går til meg.. dette her sliter så på meg.. Har følt meg dårlig nå i 2 dager og ikke orket jobb..:(

Førstegangs: Trøtt, kvalm, ømme pupper, ligamentsmerter, urolig mage.

Hvis det er noe "trøst", så er det veldig lite symptomer her også.. nå har de ømme brystene forsvunnet også. Så det eneste er at jeg er ekstra tøtt om ettermiddag/kveld..men det er jeg vel egentlig hele tiden :P

Husker ikke så mye fra sist, men tror jeg hadde mye mer ømme bryster den gangen enn nå..var vondt bare jeg streifa borti.
Jeg har ikke lyst på kvalmen, men litt symptom hadde ikke vært å forakte!=)

Du får bare nyte at kvalmen ikke har kommet.... jeg var overhode ikke kvalm første gangen, men denne gangen er jeg helt utrolig kvalm... hadde håpet jeg skulle slippe siden jeg ikke hadde det sist..

Eneste symptomene jeg hadde i forrige svangerskap var disse stikkningene i livmoren, og trøtthet.
Det samme er det denne gangen....foreløbig hvertfall.
Så er jeg heldig så får jeg et like fint og problemfritt svangerskap denne gangen :D

Jeg merket at puppene ble større og litt ømme allerede i uke 5. Ikke det jeg trengte. :p Kvalmen kom i uke 6, omtrendt når vi tok en uke ferie i Marrakech... Herre gud, jeg spiste omtrendt ikke hele uka, snakk om elendig timing. Ingenting var bedre enn å lande i oslo og lukte... ingenting. :D Satser på at jeg ikke blir like trøtt som andre her. Har tenkt hele tiden at jeg ikke skal være "syk" gravid og klage over vondter, men jeg har kanskje ikke helt innsett hvor mye som kommer.

Back
Topp