Dere bloggere

*Lesehesten*

Elsker forumet
Jeg lurer litt på å begynne å blogge så jeg har noen spørsmål.
Hvilken bloggleverandør bruker du?
Er det enkelt å lage innlegg og legge til bilder der?
Har du noe tema for bloggen din eller blogger du om alt?
Er bloggen din offentlig eller lukket?
Blogger du alltid via pc eller bruker du mobilen også?

Tenkte i utgangspunktet å lage en blogg for familie og venner som vi ikke ser hver dag. Hadde en på blogspot for noen år siden, men syns den var så tungvin å oppdatere. Var så vanskelig å få bra layout, men det kan jo hende at det har blitt bedre.

Jeg bruker blogspot og har ikke prøvd noe annet. Er ganske ny i blogverden så lurer på endel jeg også egentlig. Er ikke helt fornøyd med layout alternativene jeg heller, for mange begrensninger...men så bruker jeg bare ferdige maler og evt bytter litt på farger og slikt. Jeg kan veldig lite sånn html greier.

Synes forøvrig det er enkelt både å lage innlegg og legge inn bilder. Det er nylig oppdatert og mye bedre nå enn sånn det var før. Det jeg savner her er å kunne bruke den skrifttypen jeg vil ha.

Jeg blogger stort sett om dagliglivet. Ikke noen rød tråd og ikke særlig samfunnsengasjert. Har ikke annonser og slikt på bloggen, men vurderer det litt når jeg ser de andre som får gaver tilsendt.....og jeg kunne godt tenkt meg å ha litt giveaway og slikt.

ORIGINAL: *Lesehesten*

Jeg lurer litt på å begynne å blogge så jeg har noen spørsmål.
Hvilken bloggleverandør bruker du?
Er det enkelt å lage innlegg og legge til bilder der?
Har du noe tema for bloggen din eller blogger du om alt?
Er bloggen din offentlig eller lukket?
Blogger du alltid via pc eller bruker du mobilen også?

Tenkte i utgangspunktet å lage en blogg for familie og venner som vi ikke ser hver dag. Hadde en på blogspot for noen år siden, men syns den var så tungvin å oppdatere. Var så vanskelig å få bra layout, men det kan jo hende at det har blitt bedre.

Jeg har blogspot sin. Begynte å blogge da vi begynte å bygge huset. Har også hatt en hobbyblogg, men har sletta den. Nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre med byggebloggen. Tror ikke jeg får til å bli noen hipp interiørblogger, og å ha bilder av ungene på åpen blogg er også litt vanskelig mtp hva slags jobb jeg har. Så vurderer å stenge den en periode bare for å tenke meg om. Å se hvor mange som evt spør om å få tilgang til den...

jeg synes blogspot sin er grei. Har vært noe forbedringer i det siste i forhold til layout. Ellers er FruM en ræser på å lære bort ting[:)]
Har blogget mest fra pc, men har vært noen mobiloppdateringer.

Takker for innspill jenter. Var dette med plassering av bilder jeg slet med tidligere, men det er endel år siden.

Hmmm, får se om jeg kanskje oppretter en en dag jeg har tid. [;)]

Back
Topp