Dere bilstol-damer!!

Tarlica

Gift med forumet
Jeg har ei snuppe på 3 år, som vokser ut av sitt BeSafe Combi. HVA er et godt valg neste?! Hun er stor for alderen, og jeg ser meg nødt til å bytte senest til sommeren. Jeg har BeSafe Izi Up til eldstemann på 6, men synes ærlig talt det blir litt vaglete, og vurderer å kjøpe et nytt til han også.. Jeg vil gjerne at de skal sitte lengst mulig i disse setene, så det er viktig at de jeg kjøper nå, skal være gode

Er ingen ekspert, men er kjempefornøyd med vårt Britax Two Way sete.. Det har i allefall god plass til ungen, og tar liten plass i bilen. Enkel og montere både for oss og besteforeldrene

Vil du ha henne bakovervendt eller skal hun snus? 

Ettersom hun er stor for alderen kan det jo hende hun er over 15 kg, og da er det best med en beltestol HVIS hun skal sitte forovervent. Har ikke selv kommet til beltestol så har ikke satt meg sånn inn i det, men Britax KidFix og Cybex er vel bra seter. 

Hvis du fortsatt ønsker å ha henne bakovervent lenge kan du se på Britax Two Way Elite. Det setet har vi i samboeren sin bil, og når jeg var på jobb satte jeg en 5 åring i setet, bare for å se. Han var ikke den største 5 åringen, men hadde god plass bakovervent. :) 

Lykke til, og det er viktig å ta turen med ungen til en forhandler, slik at du får prøvd ungene og setet i bilen deres. 

gutt09jente11 skrev:
Vil du ha henne bakovervendt eller skal hun snus? 

Ettersom hun er stor for alderen kan det jo hende hun er over 15 kg, og da er det best med en beltestol HVIS hun skal sitte forovervent. Har ikke selv kommet til beltestol så har ikke satt meg sånn inn i det, men Britax KidFix og Cybex er vel bra seter. 

Hvis du fortsatt ønsker å ha henne bakovervent lenge kan du se på Britax Two Way Elite. Det setet har vi i samboeren sin bil, og når jeg var på jobb satte jeg en 5 åring i setet, bare for å se. Han var ikke den største 5 åringen, men hadde god plass bakovervent. :) 

Lykke til, og det er viktig å ta turen med ungen til en forhandler, slik at du får prøvd ungene og setet i bilen deres. 

Hun skal snus! I tillegg til å være over 15 kg, er hun lang i beina SÅ da burde jeg satse på en beltestol? Takk, det er godt med gode råd!!!

Men, kan Britax Multi-Tech også brukes? Og evt Britax KidFix til eldstemann? Har noen der ute prøvd Multi-Tec til en stor 3åring?!

Om du først har tenkt å snu henne og hun er over 15 kilo, bør du kjøpe en ren forovervendt stol eller en beltestol.

Tarlica skrev:
Men, kan Britax Multi-Tech også brukes? Og evt Britax KidFix til eldstemann? Har noen der ute prøvd Multi-Tec til en stor 3åring?!

Jenta mi er ca 98-99 cm og 15 kg, og har fortsatt god plass bakovervendt i multitech, samme med two-way. Jeg ville satset på å kjøpe britax two way hvis du skal ha henne bakovervent enda, det setet er halve prisen av multitech, og gjør det bedre i kollisjonstester. :)

Jeg skal nok snu henne når jeg kjøper det nye setet, siden hun blir så fryktelig bilsyk. Så da er det tryggest å kjøpe en beltestol, eller en forovervendt? Huff, denne jungelen blir jeg aldri klok på.. Godt jeg har dere!!!

Beltestol, definitivt! Britax kidfix til begge to ;)

Tanntrollet09 skrev:
Om du først har tenkt å snu henne og hun er over 15 kilo, bør du kjøpe en ren forovervendt stol eller en beltestol.

Signerer denne

Back
Topp