Frøkenfriken
Forelsket i forumet
Jeg kan ikke uttale meg om bv - pedagog men sykepleier og dersom du ikke kan tenke deg å jobbe som sykepleier så tror jeg det er en dårlig løsning å gå dette studiet selv om du vil bli jordmor. 50 % av studiet vårt er praksis på ulike avdelinger og det er mye som å være på jobb i nye jobber men innenfor samme yrket. I tillegg er det vanskelig å komme inn på jordmor da både ansinitet og karakterene fra sykepleien teller.
Dvs at du må ha A eller B ' er og i tillegg belage deg på å jobbe flere år som sykepleier før du kommer inn. Det tror jeg skal bli vanskelig å motivere seg for dersom du i utgangspunktet ikke kan tenke deg sykepleien. Du kan selvfølgelig ha flaks og det er få søkere osv på jordmor men fortsatt kanskje ikke så lett og du kan selvfølgelig jobbe med barn etter sykepleierutdanning som nyfødtintensiven, barneavdelinger osv men det er fryktelig mange om beinet så skal vel ha litt flaks for å få jobb der kan jeg tenke meg!
Lønn er uansett ikke kjempe bra og som sagt jobber vi dumme tider med turnus som "skal veie opp" men som ofte kan føles forferdelig!
Takk, der satte du ord på følelsene mine! Jeg er redd for å bli umotivert og utbrent.. Samtidig som jeg er redd for å velge feil. Vanskelig, altså!