Dere barnehagetanter!! SORRY, barnehageassistenter! :P

BølleBella

Elsker forumet
Jeg skal på et intervju på fredag angående en stilling i en barnehage. Men hva slags spørsmål må jeg forberede meg på?
Hva spør de om? Og hva bør jeg ikke nevne noe om? Hehe.

Det er et vikarbyrå som ansetter, ikke selve barnehagen [:)]

At du tør å si - tanter.. [&:][&:][8D]

du bør ikke nevne barnehageTANTER ! [8D]

Hehe...jeg slapp heldigvis intervju[:D] Hva de spør om? Aner ikke[:D][8|]

ORIGINAL: *Super Mario*

At du tør å si - tanter.. [&:][&:][8D]

Mhm.. Det er som å pisse parafin foran et speiderbål..

Hehe, ikke bruk tanter, for de er jo ikke det![8D] de har en utdannelse, enten er de pedagoger eller barne og ungdomsarbeidere[:D][:D]

Generelt er det vel greit å være ærlig.

Også ville jeg ikke kalt noen for barnehagetanter.

Får jeg spørre hva som er galt med å kalle dem for barnehagetante?[8D]  Da jeg selv jobba i barnehagen synes jeg bare det var kjempekoselig å bli kallt for barnehagetanta!

ORIGINAL: Bleiemos

Får jeg spørre hva som er galt med å kalle dem for barnehagetante?[8D]  Da jeg selv jobba i barnehagen synes jeg bare det var kjempekoselig å bli kallt for barnehagetanta!

Hehe jeg bryr meg ikke heller...men noen liker å hive bensin på bålet[:D]

Det har vært en kampsak for pedagoger i barnehagen i ca 20 år nå, så jeg også vil anbefale å holde en mer profesjonell tone på et jobbintervju.

Vil tro de spør litt om deg, hvem du er, hvorfor du vil jobbe i barnehage, hvordan du liker å jobbe i team, når du kan begynne hvis du får jobben og andre småting for å finne ut mer om deg og hvordan du passer sammen med de voksne og barna i bhg.

Når jeg var liten så kalte vi barnehagepersonale for tanter. Hva er egentlig feil med det? (Lever kanskje i oldtiden jeg...)  [8D]

Kjære vene...
Og det var jo egentlig ikke det jeg spurte om [:D][:D]

Men la meg omformulere meg da, dere barnehageASSISTENTER [;)]  Det var ordet de brukte i annonsen [8D]

ORIGINAL: Fru Riskorn

Det har vært en kampsak for pedagoger i barnehagen i ca 20 år nå, så jeg også vil anbefale å holde en mer profesjonell tone på et jobbintervju.

Vil tro de spør litt om deg, hvem du er, hvorfor du vil jobbe i barnehage, hvordan du liker å jobbe i team, når du kan begynne hvis du får jobben og andre småting for å finne ut mer om deg og hvordan du passer sammen med de voksne og barna i bhg.

Jeg er tante til barn i familien vår, ikke maaaange barn jeg jobber med [;)]

hvordan ville du håndtert en krangel om en leke mellom to 5 åringer og mellom to 2 åringer?

hvordan er du som person?

gode egenskaper, dårlige..

ORIGINAL: BølleBella

Når jeg var liten så kalte vi barnehagepersonale for tanter. Hva er egentlig feil med det? (Lever kanskje i oldtiden jeg...)  [8D]

Kjære vene...
Og det var jo egentlig ikke det jeg spurte om [:D][:D]

Men la meg omformulere meg da, dere barnehageASSISTENTER [;)]  Det var ordet de brukte i annonsen [8D]

Det er vel noe av det mest FY Fy jeg kan tenke meg å gjøre mot de ansatte i bhg, så vi advarer vel fordi du skal på intervju og bør vokte deg vel for å si det på intervjuet.

Hehe. Jeg har da vitterligen ikke tenkt til å sitte og fnise av tantene på intervjuet, så får håpe at det er proft nok [8D]

ORIGINAL: BølleBella

Hehe. Jeg har da vitterligen ikke tenkt til å sitte og fnise av tantene på intervjuet, så får håpe at det er proft nok [8D]

Jeg mente det kun som en høflig advarsel til deg, men jeg beklager hvis du ble fornærmet. Prøvde å gi deg svar på hva du kunne forvente deg og.

Kansje fordi de ikke er tanten til ditt eller de andre barna[8|] Har selv jobbet i bhg og synest ikke noe om å bli kalt tante. Men no var det vel ikke en diskusjon omhvorvidt man er "tanter" eller ei dette skulle dreie seg om[:D]

Digresjon, men siden alle andre har nevnt noe om det-

Er tittelen så fordømt viktig, burde de funnet seg en annen jobb. Spør dere meg.
Vil man ikke bli kalt "tante" fordi de har utdannelse og ergo føler seg viktig, synes jeg man har bommet.

I barnehagen er barnet viktigst. Ikke de ansatte. Og barnehagetante høres mye mer innbydende og koselig ut for en 4-åring, enn barnehageassistent og pedagog.

"Jonas, nå må du hilse på Pedagogen. Hun skal passe på deg i dag"

"Jonas, nå må du hilse på Barnehagetanten. Hun skal passe på deg i dag"

Vet hvem jeg ville gått til om jeg var Jonas[:)]

MIN mening[:)]

ORIGINAL: Gollemor

Digresjon, men siden alle andre har nevnt noe om det-

Er tittelen så fordømt viktig, burde de funnet seg en annen jobb. Spør dere meg.
Vil man ikke bli kalt "tante" fordi de har utdannelse og ergo føler seg viktig, synes jeg man har bommet.

I barnehagen er barnet viktigst. Ikke de ansatte. Og barnehagetante høres mye mer innbydende og koselig ut for en 4-åring, enn barnehageassistent og pedagog.

"Jonas, nå må du hilse på Pedagogen. Hun skal passe på deg i dag"

"Jonas, nå må du hilse på Barnehagetanten. Hun skal passe på deg i dag"

Vet hvem jeg ville gått til om jeg var Jonas[:)]

MIN mening[:)]

emh, Pleier å bruke NAVNET til personen som skal presenteres jeg[8|] mulig det er bare jeg som er litt rar der?

Back
Topp