Dere andre som studerer?

Honningblomsten

Forumet er livet
Skal dere ta med babyene på skolen? Det må jeg.. Skolen vil at jeg skal ta eksamen sammen med resten av klassen, siden barnet blir født så sendt på skoleåret! Jeg vil egentlig det selv også, så er jeg ferdig med det :) Men jeg kjenner jeg gruer meg. Jeg bestemte meg jo plutselig for å ta påbygg på VGS, så jeg går i en STOR klasse full av "unger"! Sånn oppfører de seg hvertfall.. Det gjør meg litt bekymra, men det skal nok gå! Jeg trenger nok ikke være der hele tiden, og jeg kan være hjemme 2-3 uker etter fødsel hvis jeg vil :)

Dette kommer til å bli hardt, men jeg må bare gjøre det :) Det jeg er så utrolig lei av er folk som sier at det er dårlig timing. Greit, kanskje ikke beste tidspunkt å få en baby på, men jeg er så lei av at folk sier det! Jeg ser på svangerskapet og babyen som noe positivt, og jeg blir så sur når folk skal dra frem det som er negativt!

P.S Barnevakt er ikke et alternativ! :) Jeg skal nemlig amme.. Dessuten har vi ingen som kan sitte barnevakt

Jeg må gjøre det samme! Går ikke an å planlegge alt slik at det passer perfekt.. Men vil amme uansett, så da får det bare gå :) lykke til! Dette klarer vi fint!

Jeg studerer ikke men ville bare si at det er utrolig hva man klarer når man må. Og hvis man går inn for noe og virkelig bestemmer seg for dette skal man klare, så går det som regel kjempebra!! Så stå på!!

Og har stor medfølelse for deg når det gjelder de som sier det er dårlig timing. Er nok det folk kommer til å si til oss og når vi forteller det. Her kommer babyen midt oppi flytting. Men det skal gå så fint så!!

miafly skrev:
Jeg må gjøre det samme! Går ikke an å planlegge alt slik at det passer perfekt.. Men vil amme uansett, så da får det bare gå :) lykke til! Dette klarer vi fint!

Så bra at det ikke er bare meg  Jeg tror det kommer til å gå :) Ting ordner seg som regel :) Og heldigvis er det ikke så lenge igjen av skoleåret når babyene kommer :) Lykke til du også :)

Tine09 skrev:
Jeg studerer ikke men ville bare si at det er utrolig hva man klarer når man må. Og hvis man går inn for noe og virkelig bestemmer seg for dette skal man klare, så går det som regel kjempebra!! Så stå på!!

Og har stor medfølelse for deg når det gjelder de som sier det er dårlig timing. Er nok det folk kommer til å si til oss og når vi forteller det. Her kommer babyen midt oppi flytting. Men det skal gå så fint så!!

Takk for oppmuntring 

Ja, jeg blir så sint når folk kommenterer det :( Det er en baby! Og en baby er jo bare en positiv nyhet :D Jeg mener at når jeg er gravid og hormonell, så kan folk la vær å si sånne ting :P hihi

Jeg fikk faktisk min sønn mens jeg studerte på høyskolen(i april). Vi ordnet det slik at mannen min var på skolens område, slik at jeg kunne komme ut og amme når jeg måtte. Du burde også sjekke med utvidet eksamenstid grunnet ammepauser. Vet ikke om man har krav på det på videregående, men det har man iallfall på høyskole :) Men det må søkes om i god tid i forkant ;)

miss daisy skrev:
Jeg fikk faktisk min sønn mens jeg studerte på høyskolen(i april). Vi ordnet det slik at mannen min var på skolens område, slik at jeg kunne komme ut og amme når jeg måtte. Du burde også sjekke med utvidet eksamenstid grunnet ammepauser. Vet ikke om man har krav på det på videregående, men det har man iallfall på høyskole :) Men det må søkes om i god tid i forkant ;)

Jeg har visst rett på ammepauser ja :) Men sånn i skolehverdagen så må jeg passe på babyen alene, og bare gå ut når jeg må det å sånn.. Tror det blir mye værre for meg enn for de som er russ!

En baby er alltid velkommen, selv om timingen ikke alltid er tipp topp :-) Du har jo barn fra før ser jeg, så du er jo forberedt på hva det vil innebære :-) Tror det kommer til å gå supert, så lenge du er innstilt på det. Jeg studerer selv, men har valgt å ta ett år permisjon, det passer best i vår situasjon.

Men som de andre skriver, man får til det man vil :-D Lykke til og stå på :-)

Lykke'i'magen skrev:
En baby er alltid velkommen, selv om timingen ikke alltid er tipp topp :-) Du har jo barn fra før ser jeg, så du er jo forberedt på hva det vil innebære :-) Tror det kommer til å gå supert, så lenge du er innstilt på det. Jeg studerer selv, men har valgt å ta ett år permisjon, det passer best i vår situasjon.

Men som de andre skriver, man får til det man vil :-D Lykke til og stå på :-)

Det er sant :)
Man må gjøre det som passer sin situasjon best! :)
Tusen takk for det :D

lukk ørene når de sier det. dette klarer du kjempe fint! jeg studerer selv. bare at jeg studerer over nettet. tar studiekompetansen over nett.men hadde også tenkt å ta det på vgs.men kom ikke inn.pga hadde ikke ungdomsrett. så stå på.og bevis for de som sier at det er dårlig timing,at det ikke er d;) det jeg tar over nett er jo deltidsstudie så er over to år.så må studere t neste år også med en liten en.og alle sier til meg: å stakkar deg det må da være tungt.er så lei av å høre d. blir ikke mer motivert av det. vi må vise at vi klarer det. jeg ser ingen problem i å ta utdannelse samtidig som du er gravid. stå på og lykke til med studiene dine:)

Back
Topp