Dere andre med to tette

Firevakreskatter

Forumet er livet
Januarhula 2014
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Vi venter to tette og har blitt i tvil ang barnehage med kommende storesøster. Hun er 1,5 år når barnehagen begynner. Men nå er vi blitt i tvil på om vi skal bare satse på åpen barnehage, bare noen prosent i barnehage eller full barnehage.. Hva velger dere andre? Eller har noen erfaring med å gå hjelm med to tette? Fordeler og ulemper?

Min kommende storesøster har gått i barnehage siden hun var ett, og trives kjempegodt med det. Jeg kunne ikke tenkt meg å gå hjemme med to heller, vil bruke tid og energi på den lille og min egen form. Hvordan en baby blir lar seg heller ikke planlegge...

Har bare 1 barn enn så lenge, som går i bhg vel og merke.
Jeg hadde valgt bhg om jeg var dere...Som nevnt over, du vet ikke hvordan babyen blir og hvordan energimivået vil være. Da tenker jeg at størstemann vil ha det bedre i bhg mtp aktivisering. Og la oss si at dere har full plass, så er det jo ingen som nekter dere å ha henne hjemme en dag innimellom. At hun får langhelg feks. Og så får den lille mye mer av tiden din. Den får du aldri igjen:)

I tillegg er det ikke nødvendigvis bare bare å dra ut på stående fot heller. For brått kommer de til å sove dupp på ulike tider etc..Alt går jo, men er jo enklere med bare en baby. Den sover jo overalt:)

Jeg har 14 mnd mellom mine, og eldste begynte i bhg når han var 13 mnd. Vi hadde full plass, men leverte han kl 9.30-10 og hentet mellom 14-14.30. Og det tror jeg var godt for han. Istedenfor å være hjemme hele dagen med mamma som sier " vent litt jeg må amme, vent litt, babyen må ha ny bleie osv" :) så prioriterte jeg tid med eldste når han kom hjem :) fungerte veldig bra her :) må tilføye at min mann jobber offshore, så jeg var mye alene.

Nå har jeg ikke to tette eller skal ikke ha men storebror begynte i bhg når han var 1år. Dette gikk bare kjempefint og jeg syns at barn trenger barn og aktivisering. Han lærte seg mye i bhg og jeg skal gjøre det samme med neste barn også - sender h*n i bhg når h*n er 1 år :)

22 mnd mellom disse her,men jeg valgte å ha eldste hjemme til minste ble 9 mnd.. Da startet nytt bhg år og flere av de vi omgås hadde jevnaldrende som også begynte i bhg. Vi var en gjeng som valgte å ha eldste hjemme og angrer ikke på det :) men selvsagt så er det greit å kose seg hjemme med minste og tenke litt på se selv.. Men for vår del syntes jeg det var godt å slippe å måtte dra i bhg og levere/hente og heller styre dagen som vi ville :) har to veldig rolige jenter.

Det blir rundt 20 måneder (1år og 8 måneder) mellom mine, eldstejenta mi begynte i bh da hun var 13 måneder, og hun kommer til å fortsette med det når babyen kommer, rett og slett fordi jeg ikke aner hvilken baby vi får og hvor sliten jeg er. Hun elsker å være der, og som andre også skriver: de har det bedre i barnehagen enn å gå hjemme med meg som er opptatt med amming o.l ;)

Back
Topp