Der gikk slimproppen!

Hvilken uke er du i?
Jeg har sammentrekninger hver dag nå, og trodde seriøst at i dag var dagen!:woot:
Litt glad for at det ikke ble det, for det er bursdagen til datteren min. Greit at de får forskjellige dager:D

Er 38+2 nå.. litt utålmodig kjenner jeg. Men ser at enkelte blir sjekket åpning og får vite ga hvor stor babyene er, er dette på vanlige kontroller eller får dere spesiell oppfølging pga ulike ting?

Kan være første tegn på fødsel, men også fullt mulig at det er noen uker igjen enda..

Er 38+2 nå.. litt utålmodig kjenner jeg. Men ser at enkelte blir sjekket åpning og får vite ga hvor stor babyene er, er dette på vanlige kontroller eller får dere spesiell oppfølging pga ulike ting?
Å få sjekket modning/åpning er ikke helt uvanlig de siste ukene på kontroll, kanskje spesielt hos JM.
Ift å vurdere babyens størrelse gjøres det på UL og da er det gjerne vekstkontroll av ulike grunner

Masse mase rier/vonde kynnere hver dag etter den forsvant. Har 2 cm åpning men kunne gå lenge med det, ingen forandring oppi der på de to ukene. Tror det skjer fort om det kommer igang av seg selv

Høres litt ut som meg med rier/sammentrekninger, men at det ikke skjer stort. Jeg lurer på om jeg har litt åpning og....det eneste man kan håpe på at det skjer raskt når det først setter i gang.
Skal du på kontroll pga rier og åpning?

Jeg spurte jordmor når jeg var kontroll og hun sa i denne kommunen sjekker man ikke før i uke 38, eventuelt sent i uke 37. De vil ikke risikere å sette i gang noe. for min del kan hun gjerne sjekke meg neste kontroll, da er jeg 37+2....

Høres litt ut som meg med rier/sammentrekninger, men at det ikke skjer stort. Jeg lurer på om jeg har litt åpning og....det eneste man kan håpe på at det skjer raskt når det først setter i gang.
Skal du på kontroll pga rier og åpning?
Virker ikke som de har tenkt å følge med på det, men blir tatt ctg for å følge med om baby trives og da registreres sammentrekninger også. Her blir det fulgt med på vekst og fostervann. Hadde det jeg tror er styrt fødsel sist, fra vonde rier til ungen var ute 20 min. Hadde jo sammentrekninger jeg trodde var kynnere den gangen også. Har så liten lyst til å føde i bilen, det skjedde med tredje mann til søstern.

Virker ikke som de har tenkt å følge med på det, men blir tatt ctg for å følge med om baby trives og da registreres sammentrekninger også. Her blir det fulgt med på vekst og fostervann. Hadde det jeg tror er styrt fødsel sist, fra vonde rier til ungen var ute 20 min. Hadde jo sammentrekninger jeg trodde var kynnere den gangen også. Har så liten lyst til å føde i bilen, det skjedde med tredje mann til søstern.

Ctg er greit å ta, jeg syntes det var ganske så beroligende når de tok det på meg når vi var inne på kontroll for snart 2 måneder siden.
Oi! Ja, det må vel regnes som styrtfødsel når det gikk så kjapt!
Jeg vet ikke helt hvor lang tid det tok med nr 2 for meg....jeg pustet meg gjennom alle riene om natta på sykehuset, og fikk føderom kl 4. Han er født 4.45, så det tok ikke så lang tid.
Jeg er litt nervøs for om jeg eventuelt ikke skjønner forskjell på de verste sammentrekningene jeg har nå og ordentlige rier, og at vi derfor drar inn for sent til sykehuset.
Skjer det på en ukedag så må først samboeren dra hjem fra jobb, som tar en halvtime, og så har vi nesten 1 time til sykehuset etter det. Mye kan skje på 1,5 time:nailbiting:

Uff, føde i bil høres ikke fristende ut... heller hjemme da tenker jeg.

Ctg er greit å ta, jeg syntes det var ganske så beroligende når de tok det på meg når vi var inne på kontroll for snart 2 måneder siden.
Oi! Ja, det må vel regnes som styrtfødsel når det gikk så kjapt!
Jeg vet ikke helt hvor lang tid det tok med nr 2 for meg....jeg pustet meg gjennom alle riene om natta på sykehuset, og fikk føderom kl 4. Han er født 4.45, så det tok ikke så lang tid.
Jeg er litt nervøs for om jeg eventuelt ikke skjønner forskjell på de verste sammentrekningene jeg har nå og ordentlige rier, og at vi derfor drar inn for sent til sykehuset.
Skjer det på en ukedag så må først samboeren dra hjem fra jobb, som tar en halvtime, og så har vi nesten 1 time til sykehuset etter det. Mye kan skje på 1,5 time:nailbiting:

Uff, føde i bil høres ikke fristende ut... heller hjemme da tenker jeg.
Litt av det samme her, redd jeg ikke merker forskjell. Vi har 45 min til sykehuset, men mannen bruker kunn 5 min hjem fra jobb.

Litt av det samme her, redd jeg ikke merker forskjell. Vi har 45 min til sykehuset, men mannen bruker kunn 5 min hjem fra jobb.

Jeg var inn på sykehuset i går fordi jeg tenkte at ting kunne være på gang. Viste seg å ikke være i nærheten av det da...:oops:
Men legen der mente at jeg absolutt ikke burde være redd for styrtfødsel utifra mine tidligere fødsler. Og hun sa og at hun var helt sikker på at jeg ville kjenne forskjellen på disse sammentrekningene og når det faktisk setter i gang. Så jeg får stole på det da:)

Altså,igår hadde jeg og sambo sex hvor jeg var på topp(ja faktisk, hahah). Plutselig blir det VELDIG vått der nede og begge ble kliss våte. Ikke har jeg hatt noen sammentrekninger etter dette, og sov utrolig nok veldig godt hele natten. Kun hatt litt mere mensmurring. Våknet idag av at magen har sunket noe.

Ringte føden som trodde det var den ytre hinnen som hadde sprukket, da det ikke har kommet mere vann.

Kjenner sterkt nedpress dersom jeg roterer hoftene.
Burde jeg unngå sex etter dette? Noen vært borti dette? Ønsker egentlig å bli sjekket om jeg er moden i det hele tatt..

Altså,igår hadde jeg og sambo sex hvor jeg var på topp(ja faktisk, hahah). Plutselig blir det VELDIG vått der nede og begge ble kliss våte. Ikke har jeg hatt noen sammentrekninger etter dette, og sov utrolig nok veldig godt hele natten. Kun hatt litt mere mensmurring. Våknet idag av at magen har sunket noe.

Ringte føden som trodde det var den ytre hinnen som hadde sprukket, da det ikke har kommet mere vann.

Kjenner sterkt nedpress dersom jeg roterer hoftene.
Burde jeg unngå sex etter dette? Noen vært borti dette? Ønsker egentlig å bli sjekket om jeg er moden i det hele tatt..

Jeg har ikke vært borti det, så har ikke peiling. Det er sikkert som de på føden sa, at det var den ytre hinnen som sprakk. De burde kunne sakene sine:p
Hvis de ikke sa noe om å la være ha sex så burde det ikke være noe problem. Spurte du?
Når først vannet har gått så skal man ikke ha sex, men eneste erfaringen jeg har med at vannet gikk var at det rant nok til å måtte ha på bind hele tiden.

Har du dratt inn på sykehus og blitt sjekket?

Masse relativt tyntflytende slim på dopapiret med litt blod på. Er det slimproppen?

Back
Topp