Der datt jeg av lasset...

*yummymummy*

Gift med forumet
Har et søskenbarn, som sto konfirmant i mai.
Kveldens facebook-status:

"Er fornuftig og ikke drikker ikveld! Arbeid i morra vet du.."

Men det er tydeligvis opplest og vedtatt at det er helt ok at 14-15 åringer drikker så fort de er konfrimert?? Var nemlig DET jeg reagerte på...

Arme barn som må jobbe allerede... 

hehe, hadde det bare vært så vel at det var den jeg ikke forsto meg på...

Det er synd, men mange debuterer med alkohol i den alderen, og tidligere en det og.
Det jeg stusset mest på med den meldingen var at han vår åpen om det :p

De fleste som benytter seg av alkohol i den alderen der, prøver vel helst og skjule det for voksne

*UtspyttaLaban* skrev:
Det er synd, men mange debuterer med alkohol i den alderen, og tidligere en det og.
Det jeg stusset mest på med den meldingen var at han vår åpen om det :p

De fleste som benytter seg av alkohol i den alderen der, prøver vel helst og skjule det for voksne

Ja, det gjorde i alle fall de jeg kjente som drakk da. 

Syns også det er utrolig synd! Det er alt for tidlig.
H*n er åpen om det ja, men er ganske sikker på at h*n får alkoholen fra sin far.

Tøffer seg litt da vettu ;)

Blir litt som når Malika min noen ganger poster at hun har sett den og den filmen, som ikke andre har fått se :P

*Meya* skrev:
Blir litt som når Malika min noen ganger poster at hun har sett den og den filmen, som ikke andre har fått se :P

Litt, men allikevel ikke helt. Forskjell på at foreldrene syns det er ok at barna ser en film med forhøy aldersgrense, og det å gå ut og kjøpe alkohol til et barn som knapt har fylt 15 år, eller å si at det er helt ok at de starter å drikke så fort de er konfirmert. Hvor far, syns det er kjekt å ha med barna på fest, med en gang de er konfirmert.

*yummymummy* skrev:
*Meya* skrev:

Litt, men allikevel ikke helt. Forskjell på at foreldrene syns det er ok at barna ser en film med forhøy aldersgrense, og det å gå ut og kjøpe alkohol til et barn som knapt har fylt 15 år, eller å si at det er helt ok at de starter å drikke så fort de er konfirmert. Hvor far, syns det er kjekt å ha med barna på fest, med en gang de er konfirmert.

Jeg tenkte han kanskje ikke drakk i det hele tatt, eller underforstått mente Cola eller noe, i mitt naive sinn :p 

Eller skrev det kun for å erte. 

er det ok at 14-15 åringer drikker alkohol, så lenge de er konfirmert?

*yummymummy* skrev:
er det ok at 14-15 åringer drikker alkohol, så lenge de er konfirmert?

nei

Er vel ikke noe farlig at en som er konfirmert jobber???

Min lillesøster har hatt jobb i mange år, hun jobber på gården der hun rir annenhver søndag, for da har de "åpen gård".

At noen har en jobb i ung alder trenger jo ikke bety at de jobber ræven av i tillegg til å gå på skole....

Tjash.. Her på landet hvor jeg bor, så har det alltid vært slik at når man er konfirmert, får man dra på fest (Altså drikke!).
Enten man fikk drikkevarer fra eldre søsken, foreldre, kompiser, så fikk man alltid tak i.

Minni skrev:
Tjash.. Her på landet hvor jeg bor, så har det alltid vært slik at når man er konfirmert, får man dra på fest (Altså drikke!).
Enten man fikk drikkevarer fra eldre søsken, foreldre, kompiser, så fikk man alltid tak i.

Jepp. Her også. Masse "bygdafester" i mai, på grendehusene rundt om. Å alle missunte dem som ble konfirmert først på mai, vs de som ble konfirmert sist på mai. 
Å "alle" nykonfirmantene er på fest helgen etter konfirmasjonen.

Svigermor reagerte veldig på dette når mannen min å søskenene ble konfirmert. Da var det jo også vanlig praksis. Mens hun som kom fra storbyen, en knapp time kjøring derifra aldri hadde hørt om noen som fikk røre noen form for alkohol før tidligst 18års dagen/den dagen man ble myndig...

Jeg fikk på fest etter konfirmasjonen, med 1 boks cider. Det var det eneste jeg har fått av alkohol av foreldrene mine, bortsett fra tilbudet om et glass vin/likør i jula o.l. 
Jeg likte aldri verken fester eller alkohol (og gjør fremdeles ikke), men jeg kunne desverre ikke nekte bonussønnen min å gå på fest helgen etter han ble konfirmert. (Men jeg nekta å sende med drikkevarer da emoticon)

Venus83 skrev:
Er vel ikke noe farlig at en som er konfirmert jobber???

Min lillesøster har hatt jobb i mange år, hun jobber på gården der hun rir annenhver søndag, for da har de "åpen gård".

At noen har en jobb i ung alder trenger jo ikke bety at de jobber ræven av i tillegg til å gå på skole....

NEI! var IKKE jobbingen jeg reagerte på, men at h*n er på fest og drikker alkohol!

RekeKreke skrev:
jeg tolket det som en spøk jeg da...

Det er ikke en spøk.

Back
Topp