Jeg ble sjukemeldt for depresjon i våres, da hadde jeg hatt det tungt siden før jul. Det var vel hovedsaklig jobben som gjorde meg deprimert, i tillegg til at jeg mistet store deler av mitt sosiale nettverk.
Det ble en ond sirkel hvor jeg ikke orket noen ting, annet enn å gå på jobb.
men jeg hatet jobben min mer og mer, likte ikke å prate med kollegaene mine og ville helst ha pause alene.
Jeg ville bare grave med ned under dyna og aldri gå ut. Jeg sleit med å sove, tenkte negativt om alt. Hele livet mitt så bare mørkt ut, og jeg klarte ikke se det positive i noen ting.
jeg gikk til slutt til fastlegen min og sa at jeg trodde jeg var deprimert. Han stilte meg mange spørsmål som jeg antar er symptomer på depresjon, og jeg svarte ja på alle sammen.
Det var han som foreslo at jeg skulle sykemeldes, jeg trodde ikke det var så alvorlig men det hjalp veldig. Selv om jeg slet litt med dårlig samvittighet de første dagene.
Var sykemeldt 100% i tre uker, og så 50% i to uker før jeg begynte å jobbe igjen.
rakk ikke jobbe så veldig mye før jeg fikk lungebetennelse og ble sykemeldt i 4 uker til, så vet ikke helt hvordan det hadde gått hvis jeg hadde jobba videre.
Fikk ny jobb rett etter sommeren, og nå har jeg det definitivt mye bedre
Klarer å tenke positivt og ser lyst på livet igjen