deprimert

BABY010112

Blir kjent med forumet
Jeg har vært på legekontroll idag, har ikke vært hos legen min siden i slutten av juni og da veide jeg 58 og jeg er 172 høy, så måtte jeg vel på vekta idag noe jeg har gruet meg til, nå veier jeg 70kg, jeg begynte nesten å grine,jeg er i uke 25 nå så har jeg gått opp 12 kg allerede, legen min sa at ja man skal legge på seg når man er gravid og du ser frisk ut men 12 kg syns jeg er så mye på litt over 2 mnd, men når jeg gikk ut fra legekontoret så jeg at legen hadde skrevet på helsekortet at jeg er blitt overvektig, og med engang jeg kom på jobben så spurte en kolega av meg om alt var bra hos legen og plutselig spurte hun om legen reagerte på vekten min og da fikk jeg bekreftet at alle syns at jeg er rett og slett alt for feit selv om jeg er gravid.
Personlig så syns jeg at self jeg har lagt på meg kanskje mer enn alle andre , stortsett så er d magen som er synlig, fått litt større bryster og hofter men hallo overvektig? jeg syns d var litt overdrivende .jeg er jo høy og syns kiloene har fordelet seg litt bortsett fra kul i magen.
Jeg er konstant sulten og blir nesten aldri mett så nå må jeg vel begynne å slanke meg, sulte ihjel. Beklager men jeg måtte få d ut et sted, nå er d ikke morsomt lenger å være gravid syns, jeg har 3 mnd og halv igjen så jeg blir også enda større .uff jaja så har jeg fått beskjed om at jeg har lav blod prosent, jeg spiser jo nesten bare brød og ost så de er ikke rart.

Hei
Tror ikke du er alene i din situasjon. Men snakk evt. med jordmor om hvordan du følte det. Selv om man er gravid skal man ikke føle seg nedfor fordi man legger på seg. En venninne av meg la på  seg mye iløpet av svangerskapet og fikk pekefinger av legen sin og jordmor. Hun valgte å spise flere sunne måltider om dagen, men gikk fortsatt opp i vekt. Nå er de ekstra kiloene hennes borte etter graviditeten og hun er fornøyd med seg selv. Noen ganger må det være lov å "drite" litt i hva legen eller andre sier. Er jo ikke noe gøy å være gravid og ikke føle seg fin. Jeg er også mye sulten, har en tidsintervall på to timer før neste sultfølelse melder seg.Og må innrømme at jeg gruer meg til vekta som jeg skal på i oktober igjen. Jeg har valgt å knaske på gulerøtter og sukkererter og ikke minst bananer som kan være litt mettende utenom de store måltidene.
Håper du vil få det bedre framover :)

hei..
oj.. nå ble jeg nesten litt deprimert av å lese her...
Du er HELT SIKKERT IKKE overvektig !!! du er jo høy, å tydligvis slank fra start av.
Du er gravid !!
Jeg har så lyst å skrive sååå masse her nå, men vet ikke hvor jeg skal starte !!!
1. Det er ingen ting å skjemmes over. Helt garantert !!!
2. gravide legger på seg når di trenger det. !
3. noen legger på seg mere i begynelsen.
4. noen legger på seg i midten av svangerskapet
5. noen legger på seg i slutten av svangeskapet.
6. noen legger på seg hele veien. !
7 osv osv osv.

Hoff.. ble veldig provosert her kjenner jeg. Ikke på deg. men på legen som presterer å skrive at du som er gravid i din 5 mnd er overvektig for du har lagt på deg hele 12 kg  på to mnd ???
  OJ..da må jeg være EXSTREM overvektig da.. Jeg er nemmelig 163 høy. starta dette  svangerskapet med å veie ca 64 kg. ( Å ser på meg som å ha normal kropp ) Jeg har fra å høre med en lege at jeg hadde litt ekstra, til en anen som sa at jeg hadde en flott atletisk kropp. Å til tross for mine to tidligere svangerskap så bra ut !
jeg  e r nå i uke 23 å veier 76 kg..
Jeg føler jo selvsagt at et er noe mere som har vokst på kroppen. slik som brystene, litt over rompa.
Dette er "amme" tilegg !!
 jeg er ikke redd for å ikke komme ned til normalt den dagen jeg føder. Det går seg til !!!
Dette er mitt tredje svangerskap. Jeg la på meg ca 22 kg i begge di andre svangerskapene. og, ja..jeg kom meg ned til det jeg ca var da jeg ble gravid. Ikke med en gang selvsagt, men litt etter litt..
Jeg får høre hvor "stor" jeg er.. men, det er magen og brysta det visest. å jeg er jo ikke hele 5 mnd på vei engang ;P

Å av erfaring så er det godt å ha litt "ekstra" når man blir småbarns forelder. Det raser av.. (om ikke raser. så forsvinner det litt om litt )
Det skal vises litt ekstra kvinnelige former når man går gravid.
Du er helt sikkert FLOTT i din gravide kropp. 
Den legen som prestere å si at det var mye å legge på seg på to mnd. Er det en kvinnelig lege eller en manlig lege. ? Har den personen en mal på hvordan din kropp skal legge på seg i svangeskapet ditt ?
IKKE SLANK DEG !!!
IKKE HØR PÅ DEN PERSONEN !!!!
Få deg en anen lege. si hvordan du har det,

Det er din kropp. Du skal kunne spise slik som du vil og ikke ha dårlig samvittighet for at du koser deg.
Det er faktisk viktig å kose seg i svangerskapet.
Nyt heller tiden..

Sender deg en klem og trøstende tanker.

Det er mange her ute som sikkert er frustrert over "vekta" men det kommer bedre tider. ;o)

Ps. Om du føler det er et problem å veie deg nå i svangerskapet. Så er det bare å si at du har ikke lyst til det !

Håper at du ser litt "trøst" i svaret mitt, å at det ikke er bare rot.. ;o)

Jeg har en mannlig lege, han har fulgt meg skikkelig under hele svangerskapet og er veldig fornøyd med han ellers, men han sa ingenting til meg angående vekta min mens jeg var hos han, eneste han sa at gravide legger på seg men vær litt forsiktig nå , men etterpå så jeg at han hadde skrevet at jeg er blitt overvektig på helsekortet, d var d jeg reagerte mest på..

Jeg har også lagt merke til at unge mennesker er de som mest kommer med d komentarene  oi du har lagt på deg skikkelig oi oi oi mens eldre mennesker sier så flott du er blitt og gled deg større skal du bli , dette er helt normalt , sånn er graviditeten ,nyt d , spis alt du har lyst på.

Ja, det er ofte unge folk som egentlig har litt "feil" syn på kroppen. ;o)
Personal sjefen der jeg jobber er veeeldig ung, å når jeg skulle inn til samtale rett etter at jeg har sagt på jobb at jeg var blitt gravid presterte hun å åpne samtalen med at : du har blitt så rund !!!
ops.. jeg var to mnd på vei.. jaja.. slik er det.
men fortvil ikke.

jeg var akkurat fylt 20 to dager før jeg fant ut at jeg var gravid med mitt første barn og 23 når jeg fik mitt andre barn. Nå rekker jeg å fylle 33 (hjelp ;P) før neste.
Alle tre svangerskap fikk jeg mage med engang. ;o)
slik jeg har opplevd det, så har mannlige leger vært svært forsiktige og flinke, men di kjenner ikke altid til hvordan man kjenner seg selv. ;o) mens kvinnelige leger kansje er litt "hardere" mot oss kvinner. ? har opplevd litt forskjellig ..
Bra du er fornøyd ellers med legen da, men si til han hvodran du reagerte når han hadde skrevet det på helsekortet.
vi har ofte mere vann i kroppen å det legger seg på vekta det og da. ;o) (trøsrter meg selv litt ;P)
Ikke alt vi ser heller.. ;o)
jeg fikk bare slik HALLOOOOO reaksjon i sta når jeg leste innlegget ditt. (skylder på hormonene ;P )
en ting er jo å si at man skal legge på seg i svangerskapet, å at man bør være forsiktig..Men det å skrive det ned på helsekortet er faktisk helt feil syns jeg.
Du skal ikke ha dårlig samvittighet om du koser deg å spiser litt ekstra ;o)
drit i hva andre synes (om det er negativt ) ta heller i mot d posetive ;o)

du deler trosalt kroppen din med noen nå.;o)

Dette er mitt første barn .og jeg er 26 år fra Oslo . Jaja før jeg ble gravid så spiste jeg bare 2 måltider. Men må si at i hele idag har jeg kun spist en liten salat pga vekten og har vært slapp og d gjør vondt imeg å gå rundt sulten nå begynner jeg å bli skikkelig kvalm men nå skal samboeren min tar med noe wok med grønnsaker til meg på vei hjem. Jeg jobber også 100% så jeg rører mye på meg og går lange turer 2 til 3 ganger i uken hvis d er ik er mer . Men siste 2 Mnd har jeg hatt ekstrem sulthet kjønner ik hvor blir av all maten blir jo ikke mett, men har også vært kun dilla på brød og ost som jeg kun spiser til all måltider men nå bør jeg spise mer kjøtt og grønnsaker og kutte ut brød mat . Jeg skal absolutt ta opp dette med legen igjen om 2 uker . forresten vet du hva du får ? Vi får en jente

Man legger på seg forskjellig! Jeg er også høy! la på meg 16 kilo sist! Det positive var at alle 16 kiloene pluss 2 til var borte på 6 uker etter fødsel! Ikke tenk på det! Vekta er noe en ikke styrer så mye når en er gravid! Bare noen måneder igjen nå!

Imynd skrev:
hei..
oj.. nå ble jeg nesten litt deprimert av å lese her...
Du er HELT SIKKERT IKKE overvektig !!! du er jo høy, å tydligvis slank fra start av.
Du er gravid !!
Jeg har så lyst å skrive sååå masse her nå, men vet ikke hvor jeg skal starte !!!
1. Det er ingen ting å skjemmes over. Helt garantert !!!
2. gravide legger på seg når di trenger det. !
3. noen legger på seg mere i begynelsen.
4. noen legger på seg i midten av svangerskapet
5. noen legger på seg i slutten av svangeskapet.
6. noen legger på seg hele veien. !
7 osv osv osv.

Hoff.. ble veldig provosert her kjenner jeg. Ikke på deg. men på legen som presterer å skrive at du som er gravid i din 5 mnd er overvektig for du har lagt på deg hele 12 kg  på to mnd ???
  OJ..da må jeg være EXSTREM overvektig da.. Jeg er nemmelig 163 høy. starta dette  svangerskapet med å veie ca 64 kg. ( Å ser på meg som å ha normal kropp ) Jeg har fra å høre med en lege at jeg hadde litt ekstra, til en anen som sa at jeg hadde en flott atletisk kropp. Å til tross for mine to tidligere svangerskap så bra ut !
jeg  e r nå i uke 23 å veier 76 kg..
Jeg føler jo selvsagt at et er noe mere som har vokst på kroppen. slik som brystene, litt over rompa.
Dette er "amme" tilegg !!
 jeg er ikke redd for å ikke komme ned til normalt den dagen jeg føder. Det går seg til !!!
Dette er mitt tredje svangerskap. Jeg la på meg ca 22 kg i begge di andre svangerskapene. og, ja..jeg kom meg ned til det jeg ca var da jeg ble gravid. Ikke med en gang selvsagt, men litt etter litt..
Jeg får høre hvor "stor" jeg er.. men, det er magen og brysta det visest. å jeg er jo ikke hele 5 mnd på vei engang ;P

Å av erfaring så er det godt å ha litt "ekstra" når man blir småbarns forelder. Det raser av.. (om ikke raser. så forsvinner det litt om litt )
Det skal vises litt ekstra kvinnelige former når man går gravid.
Du er helt sikkert FLOTT i din gravide kropp. 
Den legen som prestere å si at det var mye å legge på seg på to mnd. Er det en kvinnelig lege eller en manlig lege. ? Har den personen en mal på hvordan din kropp skal legge på seg i svangeskapet ditt ?
IKKE SLANK DEG !!!
IKKE HØR PÅ DEN PERSONEN !!!!
Få deg en anen lege. si hvordan du har det,

Det er din kropp. Du skal kunne spise slik som du vil og ikke ha dårlig samvittighet for at du koser deg.
Det er faktisk viktig å kose seg i svangerskapet.
Nyt heller tiden..

Sender deg en klem og trøstende tanker.

Det er mange her ute som sikkert er frustrert over "vekta" men det kommer bedre tider. ;o)

Ps. Om du føler det er et problem å veie deg nå i svangerskapet. Så er det bare å si at du har ikke lyst til det !

Håper at du ser litt "trøst" i svaret mitt, å at det ikke er bare rot.. ;o)

Sign!!!!

Det at du er 172 cm høy og veier 70 kg har du INGENTING å bekymre deg for! Jeg er 166 cm høy og veier 60-62 kg, både du og jeg er normalvektige, og det er meningen at vi skal legge på oss ca. 12 kg for barnas skyld! Du er ikke ekstrem overvektig heller, så vent med å slanke deg til etter barnet har kommet ut, fordi det er IKKE bra for barn i magen! Ikke meningen å skjelle deg ut eller noe liknende, men jeg må innrømme at jeg ble provosert av sånne innlegg om vekta der man har lagt på seg under 12-15 kg uansett hvor lang tid det tok. Tenk på barnet i stedet for 12-15 kg og det varer bare noen få måneder! :) NYT SVANGERSKAP :) Og etter det kan du gjøre hva du vil med kroppen din! Lykke til :)

Nå ble jeg skikkelig provostert!
Av legen din og de kollegaene som stilte deg dette spørsmålet! Fy!!

Jeg er 1,75m og veier 82 normalt. Dvs før jeg ble gravid. Prøvde lenge å få ned vekten uten å lykkes, sto bom stille.
Når jeg var hos fastelegen på den første svangerskaps kontrollen fortalte jeg at jeg har slitt litt med vekta. Men han kunne fortelle meg at jeg så helt fin ut, ikke overvektig, men akkurat passe.

I 2009 var jeg gravid med jenta vi har nå. Den gangen sa han noe annet. Veide 82kg den gangen også.
Da ville han undersøke litt nærmere. Finne ut om jeg hadde sukkersyke fordi jeg var litt tung. Lå i grenseland mtp BMI.
Det var sårende så vet hvordan du føler deg!

Men HALLO! Du er bare 70kg og det er vell det som er normalt i frohold til høyden din!
Sånn egentlig!

Det er så mye som kan påvirke deg i graviditeten. Hard mage og vann i kroppen! Noe jeg selv sliter med.

Nei fader heller! Hev deg over det! Du ser sikkert fantastisk ut!

What????? 172 og 70 kilo når du er 5 mnd på vei? Høres sylslankt ut spør du meg!!! Tenker du ser flott ut! 

jeg har slik sult anen hvær time. Spiser jeg formye får jeg brekninger, å klarer ikke å sitte, ligge eller stå.. (bapp!)
Jeg får ikke rørt meg halvparten av det jeg har lyst til da gr bekkenløsning.. Å den hemmer meg masse.. skal jo ditt å datt.. så 100% sykemeldt. sattser bare på å ikke må gå med krykker i gjenn..
Jeg/vi vet ikke hva det blir nei.
Har aldri fått vite kjønn ved ultralyd. (har ikke ønsket det heller .. tihii)
Men de to andre svangerskapene har jeg hatt en vis "følelse" på hva det ble..
Er veeeeldig usikker denne gang.
Mannen min er sikker på at d blir jente da. ;o) (å om man skal gå ut i fra hjertelyden så er det mulig ei ;o)
Men vi er ikke så nøye på det slik. Vi er bare glad uansett ;o) (håper selvsagt at alt er bra og barnet er friskt )
Kos deg med litt mat.. wok er jo godt !
når det gjelder å prøve spise noe anet så går det jo ant å spise svin, kylling, fisk..
Men ikke vær redd for å spise "fet" mat ;o) (ikke junk food altså, selv om av og til må bare unne seg ;P )
Hjernen trenger fett for å holde systemet i gang. ;o)
Brød å ost er er jo godt da ;o)  Å når man går gravid så får man slik forskjellig "lyster" ;o)
Jeg kan ikke gå inn på butikker eller plasser der det lukter grillet kyling.. da spyr jeg.. rart når kyling egentlig er det beste jeg spiser ellers ;o)

Må innrømme at jeg er mat lei akkurat nå, å passer på å spise frukt, joghurt med bare for å få i meg litt ;o)

å i gjenn.. "snakker" meg heeelt bort ;o)

Det er jo veldig individuelt hvor mye man legger på seg. Jeg vet om flere som har lagt på seg over 30kg i svangerskapet, men likevel ser smashing ut igjen noen mnd etter fødsel ;)

Du bør absolutt ikke sulte deg, det er verken bra for gravide eller fostre, men heller passe på hva du spiser, spis deg mett, men på sunn mat istedenfor godis ol (Jeg er ikke rette til å gi det rådet men :S )

Lykke til!

Back
Topp