Deprimert?

tulletutt

Flørter med forumet
De siste 5-6mnd har jeg vært ganske nedfor. Har veldig ofte hodepine, er trøtt hele tiden, er veldig irritert på alt mulig..spes på samboeren selvom han ikke gjør noe som helst gale. Jeg får utrolig dårlig samvittighet pga jeg alltid er sur og grinete, uansett hva. Jeg begynner fort å grine fror meg selv pga jeg er sliten og lei. Ingenting er som før. Før var jeg smilende, glad og full i energi helt tiden, drømmer om å bli "meg selv" igjen, men det skjer jo aldri. Hver gang jeg blir litt for trøtt begynner jeg å "drømme" om å flytte for meg selv osv..selvom jeg ALDRI kunne tenkt meg det. Jeg har alt jeg noen gang har drømt om, og jeg forstår bare ikke hvorfor jeg er så nedfor!  Dere som har følt det samme, hvordan ble dere "bedre"? Er dette en form for depresjon? eller bare en "fase"?

Problemet mitt er at jeg tørr ikke å gå til legen, for da bryter jeg bare sammen!

Takk for svar
 
Hadde en slik periode for mange år siden jeg og, nå i ettertid tror jeg at jeg var litt deprimert i grunn... Snakk med legen din om hvordan du har det å hør hva han mener? Snakk ut med samboeren din slik at han kan støtte deg? Håper hvertfall du føler deg bedre snart.
 
Læidy Bla Bla skrev:
Hadde en slik periode for mange år siden jeg og, nå i ettertid tror jeg at jeg var litt deprimert i grunn... Snakk med legen din om hvordan du har det å hør hva han mener? Snakk ut med samboeren din slik at han kan støtte deg? Håper hvertfall du føler deg bedre snart.

Problemet er at jeg bryter sammen hver gang jeg snakker med samboeren min om det, han er veldig støttende. Men klarer ikke å komme meg til legen, pga jeg bare bryter sammen! Helt teit av meg...
 
Hva så om du bryter sammen?? 

Det er det du må gjøre... Tving deg selv, ingenting annet som hjelper desverre ;)
 
jeg har akkurat på samme måte som deg! jeg har hatt problemer med dette siden starten av i fjor da jeg gikk gravid. mye tyder på at jeg har hatt problemer med svangerskap-og fødselsdeprisjon. sliter noe enda men har bedret seg. jeg var redd for det samme som deg ang det med lege men jeg tok meg til motet og kontaktet en psykolog til slutt. samboeren min har gått igjennom alt for mye siden i fjor. jeg også savner den gamle glade lykkelige meg! nå er det flere faktorer som er med å påvirker at jeg er deprimert da. men har du tenkt over forskjellige hvordan forskjellige situasjoner er? f.eks. hvordan økonomien er,hvordan forholdet mellom deg og sambo faktisk er, hvordan det er med jobben osv? det som blant annet er med å påvirke meg er at da jeg ble gravid sist så flyttet jeg 1-2 timer unna alle vennene mine og jeg bor nå på en plass der det omtrent ikke går offentlig transport og jeg har ikke lappen enda. nærmeste butikk er 5 min unna med bil. kjenner knapt noen i kommunen her. sitter hjemme HVER dag da jeg ikke kan ut i noe jobb enda pga minstemann begynner ikke i b.hage før i aug, har tillitsprob med kjæresten i forbindelse med sist var sammen i 2005, har en økonomi som er helt elendi,har ei jente som er veldig krevende + en på snart 1år. har ingen selvtillit(sliter å se meg selv i speilet hver dag)....ja som du ser så er det mange faktorer her som spiller inn med meg. prøv å tenk nøye igjennom hva som kan være med å påvirke deg. det tok en god stund før jeg klarte å se alle disse faktorene hos meg. send meg gjerne en PM om du ønsker å snakke med noen :)
 
Back
Topp