Deprimert og kontroll

Nnem

Forumet er livet
VIP
Jaja, så endte det med det jeg helst ville unngå. Kommer nok til å bli en lang tråd.

Hadde kontroll i dag på sykehuset pga leie av baby og str. Samt induksjonbestemmelse.
Følte allerede da jeg så at det var damer som hadde undersøkelsene i dag at det ikke kom til å gå min vei.
Og jeg hadde rett. Jeg er mega skuffa.

Overlegen som jeg har gått til kontroll hos de siste gangen på sykehuset sa at i dag skulle de egentlig bare bestemme dato for induksjon med tanke på sist fødselsforløp og pga babyen er såpass stor allerede.

Kommer til konroll. Legen sjekker meg nedentil; lukket som bare det[:'(]. Så var det tid for UL. Overlegen har pleid å måle babyen for å se hvor "stor" han er. Denne legen sjekket bare blodstrømmen, leie og fostervann innholdet. Så sier hun at hun vil snakke med den andre overlegen med tanke på induksjonen den mannlige overlegen hadde nevnt.

Legen kom tilbake og ga meg svarene, det ble ingen induksjon på meg ved termin pga sist fødsel. De håper at ting vil heller starte av seg selv. Som hun fint sa det, de gjorde meg en bjørnetjeneste. Bjørnetjeneste, my ass[:@][:(]. Vil helst bli satt i gang da jeg ikke har troa på at denne gutten vil starte noe selv. Han er nok som sin søster. Legen sier at de ikke vil at jeg skal gå 2 uker over, men at jeg får en time 1 uke over termin om 2 uker og da tar de stilling for evt igangsetting da. Jeg vet allerede nå at jeg går sikkert til den dagen og legen jeg får da kommer til å si " at nei, du er ikke på overtid, vi setter deg i gang ved dag 14"[:(][:(][:(] Så jeg tror lillebror blir værende til 20 April.
Kommer nok innom for å oppdatere fødestatusen, men beskjeden i dag har gjort meg så trist og deprimert. Gråter bare.

Vil i samme slengen gratulere alle som har fått nurkene sine. Gratulerer så mye og kos dere[:)]

Huff,Så kipt[:'(]
Håper den lille bestemmer seg for å komme ut av seg selv snart,men du kjenner jo kroppen din best,og jeg synes det er helt på tryne at de ikke kune høre litt på dine ønsker[:@]
Sender deg en klem,jeg

Huff.. Sender deg en stor trøsteklem...

Utrolig frustrerende når man får så motstridende beskjeder, og blir møtt av forskjellige leger med ulike meninger.. Hadde mange slike opplevelser i forrige svangerskap, og det var mye hardere på psyken enn det at jeg var dårlig.. En tåler ikke så mange slag i trynet i en slik situasjon. Denne gangen har jeg heldigvis bare en lege å forholde meg til, og alt har gått så mye bedre..

Det er ikke mulig for deg å få snakke med legen som først ville sette deg i gang? Er jo verd et par telefoner og forsøk, og forklar situasjonen. Det måtte vi til stadighet gjøre sist, og det hjalp:) Derfor har vi det greit denne gangen:)

ORIGINAL: Gary Barlow

Håper den lille bestemmer seg for å komme ut av seg selv snart,men du kjenner jo kroppen din best,og jeg synes det er helt på tryne at de ikke kune høre litt på dine ønsker[:@]
Sender deg en klem,jeg

ORIGINAL: Gary Barlow

Sender deg en klem,jeg
[/

Sign

Uff da! Det var kjipe nyheter!
Det er ikke sjans for at du kan snakke med legene du hadde sist igjen da? Etter påske eller noe? Er vel vanskelig å få til noe før det kanskje...
Men kjedelig at de skal ombestemme seg og gi falske forhåpninger sann!
Skal krysse fingrene for at lillebror bestemmer seg for å komme ut på egenhånd i mellomtiden iallefall!

Hei Nnem ,

Jeg har vært på kontroll i dag jeg også, og fått så og si samme beskjed om deg.... Forskjellen her er at legene har begynt å tukle med termin, så de

påstår nå at man skal gå etter en termin som er 1 uke senere (som de begynte å bable om for en uke siden , HALLO liksom !!!!!!!!!! ) Dvs at jeg som

tvillinggravid egentlig skal begynne med "overtidskontroller" når jeg er 38 uker , men blir da forskjøvet til 39 uker før det skjer...Herlig å få

beskjed om da jordmora mi ( også på sykehuset ) håpte noe skulle skje snart ... ( hadde nemlig et småhysteriskt hormon/hylgråt- anfall inne hos

henne da hun spurte om nattesøvn og om jeg tenkte/bekymret meg for fødselen..) Og der har jeg vel omtrent samme forhistorie som deg.... 15

dager på overtid , sinnsykt dårlige rier og mye drypp , i tillegg måtte hun tilslutt tas med vakuum... (fra 3 cm åpning til hun ble født tok det 17

timer ) Jeg klarer bare rett og slett ikke å tro på at noe skal skje av seg selv og allerede nå er jeg så sliten og søvnløs at jeg begynner å grue meg

til både fødselen (at jeg ikke skal orke ) og til tiden etter fødsel , med to små som skal kreve... har jo ikke ork til noe som helst nå engang....

sender deg en kjempeklem!!![link=http://zaazu.com/sections/love-smiley/4/778-new-cupid-emoticon.html][/link]
og en til deg latterku...
håper inderlig at dere ikke får åvertid og at ting skjer av seg selv da, tidligst mulig!
nei er en ufattelig kjip beskjed å få når man håper og tror noe annet,så jeg krysser alt jeg har for dere to ..!

ORIGINAL: Lm81*Høygravid*

sender deg en kjempeklem!!![link=http://zaazu.com/sections/love-smiley/4/778-new-cupid-emoticon.html][/link]
og en til deg latterku...
håper inderlig at dere ikke får åvertid og at ting skjer av seg selv da, tidligst mulig!
nei er en ufattelig kjip beskjed å få når man håper og tror noe annet,så jeg krysser alt jeg har for dere to ..!

ORIGINAL: EEM

ORIGINAL: Skogsfrua

Sender deg en stor trøsteklem..

Sign

Takk for alle klemmer. Varmer godt.[:)] Dere er gode.

Vet ikke om jeg orker å ta kontakt med sykehuset. Vi får se. Kanskje jeg prøver å få endret timen noe tidligere.
Skal hvertfall prøve å kose meg i påsken og bare slappe av.

Vi kommer til å ta en handletur i morgen til Sverige tenkte vi. Komme oss bort litt.

Å, det var ikke noen kjekk beskjed å få! Så grusomt å få en oppløftende beskjed fra en lege og så kommer en ny og knuser håpet! Håper virkelig for det at han likevel kommer snart, vet godt hvor tungt det er å gå over, ennå verre sikkert med veldig stor unge, han var vel allerede godt over 4 kg? Sender mange klemmer og MASSE fødestøv til deg[:)]

ORIGINAL: Nnem*fødeklar*

Jaja, så endte det med det jeg helst ville unngå. Kommer nok til å bli en lang tråd.

Hadde kontroll i dag på sykehuset pga leie av baby og str. Samt induksjonbestemmelse.
Følte allerede da jeg så at det var damer som hadde undersøkelsene i dag at det ikke kom til å gå min vei.
Og jeg hadde rett. Jeg er mega skuffa.

Overlegen som jeg har gått til kontroll hos de siste gangen på sykehuset sa at i dag skulle de egentlig bare bestemme dato for induksjon med tanke på sist fødselsforløp og pga babyen er såpass stor allerede.

Kommer til konroll. Legen sjekker meg nedentil; lukket som bare det[:'(]. Så var det tid for UL. Overlegen har pleid å måle babyen for å se hvor "stor" han er. Denne legen sjekket bare blodstrømmen, leie og fostervann innholdet. Så sier hun at hun vil snakke med den andre overlegen med tanke på induksjonen den mannlige overlegen hadde nevnt.

Legen kom tilbake og ga meg svarene, det ble ingen induksjon på meg ved termin pga sist fødsel. De håper at ting vil heller starte av seg selv. Som hun fint sa det, de gjorde meg en bjørnetjeneste. Bjørnetjeneste, my ass[:@][:(]. Vil helst bli satt i gang da jeg ikke har troa på at denne gutten vil starte noe selv. Han er nok som sin søster. Legen sier at de ikke vil at jeg skal gå 2 uker over, men at jeg får en time 1 uke over termin om 2 uker og da tar de stilling for evt igangsetting da. Jeg vet allerede nå at jeg går sikkert til den dagen og legen jeg får da kommer til å si " at nei, du er ikke på overtid, vi setter deg i gang ved dag 14"[:(][:(][:(] Så jeg tror lillebror blir værende til 20 April.
Kommer nok innom for å oppdatere fødestatusen, men beskjeden i dag har gjort meg så trist og deprimert. Gråter bare.

Vil i samme slengen gratulere alle som har fått nurkene sine. Gratulerer så mye og kos dere[:)]

Bjørnetjeneste er en velment tjeneste som får negative konsekvenser for mottakeren. Uttrykket stammer i følge Falk og Torps Etymologisk ordbog over det norske og danske sprog (1903) fra den franske dikteren Jean de La Fontaines fabel om bjørnen og gartneren, L'Ours et l'Amateur des jardins. Denne ble utgitt i 1678 og forteller om en tam bjørn som forsøker å slå i hjel en flue på sin sovende eiers ansikt med en stein, men dreper ham med slaget. Fabelen kan føres tilbake til India, der den handler om en ape.

Uttrykket blir noen ganger misforstått, særlig blant unge mennesker, og brukt som betegnelse for en «stor tjeneste», på norsk kanskje påvirket av uttrykk som bamseklem.

Så de gjør deg en bjørnetjeneste ? .. det er jo ikke bra... ehem.....

Uff så kjipt, særlig når man er innstilt på å slippe å gå over termin [&o] Sender deg en stor klem

så dumt at det plutselig er noen andre som skal begynne å ta avgjørelser på nytt, hvis avgjørelsen allerede er tatt.... Jeg hadde krevet å få snakke med den legen jeg allerede hadde snakket med!
Håper det ordner seg hvertfall!! eller så er jo 20.april en veldig fin dag å ha bursdag på:)
Klem til deg!!!

Back
Topp