Deprimert og gravid?

Bruker04ma

Første møte med forumet
Hei! Jeg er ei 25 år gammel jente som har slitt med depresjon det siste året, noe som har ført til at jeg har gått på Cipralex (20mg) siden oktober. Nå på fredag (12.04.2013) plusset jeg. Sjokkerende, men jeg er veldig glad for det!

Uansett så sluttet jeg med tablettene på dagen. Selv om jeg vet at "man absolutt ikke får gjøre det".

Jeg har ikke brydd meg om å fortelle terapauten det enda (var jo helg da jeg fikk vite det). Men jeg vil virkelig ikke gå på noen medikamenter (og ønsker at de rundt meg skal respektere mitt valg,og støtte meg, selv om det kan bli tøft i perioder), det finnes jo en risiko, selv med de "snille" medikamentene? Jeg vil ikke utsette mitt barn for det.

Jeg dømmer likevel ikke dere som velger og gå på medisin under graviditeten!

Finnes det noen flere her i samme situasjon?

Jeg håper vi på denne tråden kan dele erfaringer og opplevelser på vår vei, både glede fra de gode dagene og fra de dagene som er litt tyngre.

Fred og kjærlighet til dere!
Og velkommen!
 
Det er vel ikke det beste for kroppen og kutte rett ut men nå har du jo gjort det. Ville snakket med legen din jeg
 
Det er vel ikke det beste for kroppen og kutte rett ut men nå har du jo gjort det. Ville snakket med legen din jeg

Nei, det er nok ikke så bra, er veldig svimmel, noe som tydeligvis er symptom på brå avsluttning, men jeg tenker at det er bedre at jeg utsetter meg selv for ubehag enn å muligens utsette et lite foster for sterke medikamenter den ikke trenger.
 
Tusen takk
forstår problemstillingen din :) Har du noen å snakke med om dette? Terapeut/jordmor evt? :)

Tusen takk for det =)
Jo, jeg har jo faktisk det, både familie og terapaut. Familien vet, men har enda ikke orket og kontakte terapauten eller legen ettersom jeg vet at de nærmest tilber medikamenter som om det var en religion...
 
Det synes jeg er ille :( at de tilber medikamenter slik du sier! Jeg tror på at terapi kan gjøre mye en slik situasjon, selvom jeg ikke kjenner din historie :) anbefaler deg å lirke det litt frem i en samtale med terapeuten..slik at du kan få den støtten du trenger rundt det :) lykke til! Jeg heier på deg :)
 
Vil anbefale deg å ta kontakt med legen din :) (også vil jeg bare si at i noen tilfeller vil det være bedre for fosteret om du går på medisiner enn om du slutter, men derfor må du snakke med legen din)... Er ikke i samme situasjon vil bare ønske deg lykke til og håper du har noen å snakke med ;)

(også vil jeg bare si at jeg kjenner ikke til disse medisinene dine eller alternativ, bare håper du finner utav det)
 
Back
Topp