Noen som vet tegn på depresjon/utbrenthet? Er fullstendig på bunn om dagen, så hadde vært greit å finne ut hva det er ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg aner ikke om det er det, men greia er at samboer ikke hjelper meg med noe som helst. Han har to jobber, så det sier seg jo selv. det er jeg som står opp om natta med minstejenta på 10 mnd. Det er jeg som står opp med ungene på morgenen, også i helgene. Han er vorte 90% av tiden, jeg og ungene er alltid alene. Jeg legger meg alene, stortsett hver kveld. Vi kan ikke engang kjøre samme bil, slik som i dag, når vi skulle til svigers. (Han skulle samme vei allikevel senere på dagen, derfor tok han egen bil). Bare det tok helt knekken på meg, jeg gråt hele veien ned dit. Jeg føler meg helt utslitt, sover maks 4 timer om natta, ikke mer enn kanskje en time sammenhengende. Så det er ganske mye, og det er enda mer.. Men for å gjøre en lang historie kort...
Jeg har ikke sovet en hel natt på over ett år, da jeg sleit mye i svangerskapet, og nå i ettertid med ei som våkner flere ganger om natta. Hun er straks 10 mnd, han har ikke vært inne hos henne en eneste gang på nattestid. En natt kom jeg ut av tellinga den 7.gangen jeg var inne hos henne.. Hvorfor hun er sånn, aner jeg ikke. Han er mye borte fordi han har to jobber, han er bonde på heltid mens han jobber heltid. Derfor ser jeg han sjelden, og får aldri hjelp til noenting.. Er vel ikke så flink til å spørre om hjelp heller, men..Altså... Bare søvnmangel i seg selv over lengre tid gjør noe med humøret, naturligvis!! Jeg syns det virker som du trenger å snakke med samboeren din om dette. Er det noen spesiell grunn til at han er så mye borte?
Dette blir jo synsing fra min side såklart. Jeg er jo ingen lege. Men det høres jo ut som det er der problemet kanskje ligger. At du sjelden ser samboeren og får hjelp fra han, samt søvnmangel over lenger tid. Jeg var iallfall veldig nedfor de første seks mnd fordi hun hadde kolikk og var våken x antall ganger i løpet av natta. Fikk sove maks to timer av gangen.Jeg har ikke sovet en hel natt på over ett år, da jeg sleit mye i svangerskapet, og nå i ettertid med ei som våkner flere ganger om natta. Hun er straks 10 mnd, han har ikke vært inne hos henne en eneste gang på nattestid. En natt kom jeg ut av tellinga den 7.gangen jeg var inne hos henne.. Hvorfor hun er sånn, aner jeg ikke. Han er mye borte fordi han har to jobber, han er bonde på heltid mens han jobber heltid. Derfor ser jeg han sjelden, og får aldri hjelp til noenting.. Er vel ikke så flink til å spørre om hjelp heller, men..
Dette blir jo synsing fra min side såklart. Jeg er jo ingen lege. Men det høres jo ut som det er der problemet kanskje ligger. At du sjelden ser samboeren og får hjelp fra han, samt søvnmangel over lenger tid. Jeg var iallfall veldig nedfor de første seks mnd fordi hun hadde kolikk og var våken x antall ganger i løpet av natta. Fikk sove maks to timer av gangen.
Men du vet ikke hvorfor hun våkner så mye? Har du prøvd å se om hun sovner av seg selv igjen da? Sover hun på eget rom? Får hun mat?
Støtter opp denne. Samme skjedde meg. Ble et nytt menneske med b12Ta deg en tur til legen! Jeg trodde jeg var deprimert for mange år siden, men det var b12-mangel. Sjekk alt sånt først! Håper det går seg til, ikke noe alright å føle seg sånn...
Høres jo ut som kroppen har sagt stopp jaKan fortelle litt om min utbrent het:
Startet med dårlig søvn, jobbet 150% Itillegg til og ha ansvaret for barna alene. Slik har det pågått i 2 år.
Over lengre tid har jeg følt meg sliten konstant, vert til legen veldig mye for flere blodprøver, men alt ser fint ut.
Er sykmeldt nå, men føler meg likevel helt på bunn, og sover konstant. Sliter med hodepine, vond nakke, svimmelhet ( har i det siste besvimt enkelte ganger) og tar lett til tårene. Orker sjelden besøk og går ikke ute blant folk lenger. En tur på butikken og handle mat gjør til at jeg trenger hvile etter på. Ja også er matlysten på bunn, ofte den kommer i retur om kveldene.