Depresjon...

Me&my<3

Glad i forumet
Dere som er/har vært, Hvordan blir dere?

Hva skjer med kroppen,selvfølelse,konsentrasjon,hygiene,matlyst, osv osv??

Først er alt (ALT) veldig tungt. Og tar man ikke tak i det da, går alt tilslutt til H*. Enkelt og greit.[:-]

ORIGINAL: smartass

Først er alt (ALT) veldig tungt. Og tar man ikke tak i det da, går alt tilslutt til H*. Enkelt og greit.[:-]

jepp!

har vært langt nede, men har kommet et par steg opp av kjelleren nå. langt fra på toppen enda, men det har hjulpet seg.. desverre er det mye ssom forandrer seg når man er langt nok nede. det å komme seg opp av senga følte jeg var største utfordringa.. ville bli under dyna i et bekmørkt rom så mye og ofte som mulig[8|] er grusomt vondt å være hardt nok ramma av depresjon. matlysta mister mann, hygiene kan det være samma f*** med for selvtilliten å tankene rundt kroppen forsvinner å man føler seg ekkel, stygg, feit osv.. alt blir et evig "hvorfor gidde" liksom..
jeg jobba på sykehjem under en del av min depresjon, å er veldig gla for at jeg slapp unna de store ansvar, slik som medisingiving å slike ting. konsentrasjonene forsvant helt, å enkle regnestykker var umulige å finne ut av..

man trenger hjelp, man må prate om det, å i enkelte tilfeller så trengs det sterke medisiner til også desverre.

ORIGINAL: lumina og Erik

jepp!

jess...[&o]

Lite matlyst
Nedstemthet
Skjønner ikke vits med livet eller "noe"'
Griner lett
Selvmordstanker
Gleder seg ikke til noe
Irritabel

Osv..

Jeg mister all lyst på mat og drikke, blir trøtt og stille, klarer ikke å se lyset i tunnelen, føler ikke glede, paranoid, selvmordstanker blant annet..

ORIGINAL: Rada

Jeg mister all lyst på mat og drikke, blir trøtt og stille, klarer ikke å se lyset i tunnelen, føler ikke glede, paranoid, selvmordstanker blant annet..

Kan også si meg enig i den.. Min erfaring er at selvmordstanker oppstår blant annet når man ikke ser noen ende på det.. [&o] Føler rett og slett at man aldri blir frisk igjen.. [:(]

Back
Topp