Depresjon/angst og svangerskap

lavitaebella

Andre møte med forumet
Hei
Opplevde å møte veggen før jul, og har de siste mnd følt meg utbrent (vært borte fra studier og jobb). Jeg fant derimot nettopp ut at jeg er gravid (er i uke 5), og opplever det å gå fra å være utbrent, slite med angst og depresjon og rett over i et svangerskap som fryktelig skummelt og krevende.
Følelsene sitter utenpå kroppen fra før av, så masse svangerskapshormoner gjør ikke situasjonen noen bedre. Er det noe der ute som har erfaring med dette? Oppsøkte dere hjelp? Vet liksom ikke helt hvem jeg skal kontakte.
 
Tusen takk for svar :) Jeg skal ta kontakt med helsestasjon og eller fastlegen min i kommune og forhøre meg om hva de evt kan tilby :)
 
Jeg fikk henvisning til dps og til psykiatrisk jordmor. Så jeg gikk ofte til samtaler. Det jeg ikke kunne snakke om, skrev jeg ned. Og ga til lege, dps og psykiatrisk jordmor. Jeg nekta å gå på medisin når jeg var gravid. Likte ikke tanken på det.

Men psykiatrisk jordmor er den beste jeg har hatt. Når jeg gikk i fødsel, avlyste hu alle sine timer den dagen og var med under hele fødselen. Nekta å gå noen plass. Hu kom også å besøkte meg og snakka med meg etter fødsel. Fantastisk dame og hjelp ♡

Lykke til og håper du får hjelpa du trenger ♡ For det er hjelp å hente og få :)
 
Back
Topp