deppa eller noe!!

mamman til en engel

Blir kjent med forumet
får si det som det er... Er mye deppa for tiden.. Har mye angst.. Føler meg ikke noe bra! Frustrerendes, siden jeg egentlig er super duper glad for lille gutten som ligge å spenner i magen min! Har ønsket meg barn i 6 år nå, og har hatt 5 spontan aborter. Og nå når eg endelig er gravid, så er eg deppa!!! Forstår ikke dette eg! vil bare at dei deppa tankene og følelsene skal gå bort! I tilegg så har eg noen tanker som ikke er mine, dei dukker bare opp i hode, helt plutselig! Rare greier!!! Eg er jo egentlig gla og fornøyd! skjønner ingenting eg!
Flere??? KAn det skyldes hormoner?? håper-håper!!
 
Jeg kan ikke gi noe fasitsvar, og er ikke i din situasjon da jeg ikke er gravid, men har vært prøver en god stund og har også spontanabortert. Har fått angst pga dette. Legen min sa da at pga det jeg hadde vært igjennom var jeg disponibel for svangerskaps - og fødselsdepresjon. Jeg vil råde deg til å ta dette opp med lege/jordmor og fortelle om din bakgrunn og tankene dine. Det er alt annet enn unormalt etter alt det du har vært igjennom. Og når det gjelder de tankene som bare "kommer": Det er DINE tanker, ingen andre sine. Lytt til dem, de prøver å fortelle deg noe. Jeg går til gestaltterapi en gang i uken. Uten det hadde ikke jeg fungert. Anbefaler deg å snakke med noen profesjonelle, for det er ikke sikkert dette går over av seg selv etter fødselen. Mener absolutt ikke å skremme deg eller lage noe dramatisk av dette, men vi må unne oss selv og ta i mot hjelp når vi ikke har det bra. Det er ikke meningen at du skal takle dette alene. Lykke til[:)]
 
Kan være du har fått en svangerskapsdepresjon?
Men uansett, så har nok hormonene mye av skylden. Det er turbulent følelsesmessig å gå gravid.
Jeg vil råde deg til å prate med din jordmor/lege. Den du stoler mest på. De vet og kan mer enn du tror. Og det er mye mer vanlig enn du tror. [;)]
 
Super deppa her. . . prøvd i LAANG tid å bli gravid uten hell.
Skulle til lap 18 feb men utsatt pga sykdom hos meg. Og nå time torsdag 5 mars, men nå tror jeg mensen er på vei(spotter litt) og da må den utsettes IGJEN[:(]
 
Og vet ikke hva som feiler meg. . . Vet ikke hvor lang tid dette vil ta. . .  Ustabile sykluser. . .
Jah, alt er bare DRITT NÅ!!!!
 
Back
Topp