depositumskonto...

den som leier ut ja, står i loven. men vi måtte betale halve, av en eller annen grunn. kostet 800kr å opprette. vi burde si ifra, men 400kr er ikke mye

har aldri betalt for en depositumskonto jeg. Har hatt den i min bank, på begges navn, hvorutleier ikke har mulighet til å ta ut uten bekreftelse fra meg... og når leieforholdet var ferdig måtte vi begge i banken og avslutte.

Vi selv måtte betale å opprette en depositumskonto :) 400 kr.

i banken sa de til oss at det var ikke noen fast regel. men at det som oftes var utleier som betalte det. Vår utleier syns det var feil at hun skulle betale alt, så vi delte på det. 200kr hver. 

ORIGINAL: 3_barnsmor

i banken sa de til oss at det var ikke noen fast regel. men at det som oftes var utleier som betalte det. Vår utleier syns det var feil at hun skulle betale alt, så vi delte på det. 200kr hver. 

Seriøst?
Depositumspenger er jo en sikkerhet for utleier, så da er det for meg en selvfølge at utleier betaler oppretting av kontoen. Noe annet ville være rart.

I henhold til husleieloven § 3-5 er det utleier som dekke kostnadene, men kontoen skal stå i leiers navn [:)]

Back
Topp