Depositum til barnehage?

Hvis det er en andelsbhg, så må man betale inn en andel  som man så får igjen når barnet slutter.
Er det det du mener???

ORIGINAL: Selveste Kråka

Hvis det er en andelsbhg, så må man betale inn en andel  som man så får igjen når barnet slutter.
Er det det du mener???

Aner virkelig ikke.. har ikke hørt noe om dette.. står bare på velkomst brevet står det en post it om depositums betaling og at vi vil motta en giro på dette..

Er en privat barnehage..

Hm, aldri hørt om depositum...
Og er neppe en andelsbhg da, da andelen skal være betalt før ungen får plass...

ORIGINAL: Selveste Kråka

Hm, aldri hørt om depositum...
Og er neppe en andelsbhg da, da andelen skal være betalt før ungen får plass...

Får vell ringe dem.. Hun skal starte om 2 uker og har ikke hørt ett pip om dette før i dag..
Blir jo dobbelt betaling.. eller håper det bare er dobbelt for sum står det heller ikke..

Det er samme som for leiligheter - i tilfelle man ikke betaler en måned. Man får det tilbake når barnet slutter, dersom det ikke blir brukt.

ORIGINAL: Kittekat

Det er samme som for leiligheter - i tilfelle man ikke betaler en måned. Man får det tilbake når barnet slutter, dersom det ikke blir brukt.

Det synes jeg er drøyt! For uansett så går det til inkasso! Aldri hørt om depositum i bhg

ORIGINAL: BenedicteOgSpira

ORIGINAL: Kittekat

Det synes jeg er drøyt! For uansett så går det til inkasso! Aldri hørt om depositum i bhg

Inkasso koster penger vettu. Hvis barnehagen er privat er den sikkert eid av privatpersoner som ikke ønsker å tape penger på inkassosaker, og da er depositum en god løsning[:)]

vi betaler andel i barnehagen, er privat, tror det er vanlig i private barnehager

Vi har privat barnehage, men jeg har aldri hørt om dette.

ORIGINAL: tia85

Har ikke hørt om depositum før men har selv barn i andelsbarnehage og har betalt 8000 kr for at småen skulle få plass der... Disse får vi selvsagt tilbake når han slutter... Kjekt med 8000 "sparte" kroner å bruke på skolestarten.... Blir vel noen utgifter da også tenker jeg....

Vi er en privat foreldreeid andelsbarnehage, der er det depositum.

ORIGINAL: Thothamon..

ORIGINAL: tia85

Har googlet litt å ser at det ikke er så uvanlig.. :)
Å at det bare er en ekstra måndesbetaling ikke noe høyere.. Ble litt redd for at det var store summer..

Takk for alle svar :)

Back
Topp