Depositum/garanti fra nav

*lottalus*

Glad i forumet
Noen som har fått garanti fra nav om depositum?

Har endelig fått orden på ting og fått meg hus[:D]
Nav må hjelpe meg nå i begynnelsen da, men det er jo greit.
Men snakket med huseiger i dag og han skulle lage til en konto tl depositum. Men når jeg snakket med nav så snakket de om en garanti. Det er vel bare en garanti for at om noe skjer så betaler de ut?
Håper ikke huseier er vansklig[X(] Vart så usikker på hva jeg skulle si. Men skal møte han neste uke og ordne ting og tang.

DU må da høre med huseieren din om han godtar sosial garanti fra nav. Er mange som ikke gjør det nemlig.

Di gir kun garanti ja... er mange som godtar det , men ikke alle...
Jeg var desverre ikke så heldig[:'(]
Men er jo bare å høre med huseier[;)]

Jeg sa da jeg ringte på leiligheten at jeg fikk en garanti.. Men var i dag han snakket om den kontoen.. Han sa jo det var greit med en gang.. Så kan ikke ha ombestemt seg[X(] Skal snakke med han på søndag, tar det da.. Så krysser fingrene for at det går fint

ORIGINAL: vynne86

Jeg fikk garanti fra NAV, og huseier kan da faktisk velge om hun bare beholdt beviset på garantien, eller om den skal settes inn på konto til henne. Da kan hun bare ta med seg beviset ned på NAV, også settes det på en konto som hun og NAV "disponerer". Så da må hun ha godkjennelse fra NAV for å få ut penger ved f.eks manglende husleie, ødelagte ting osv. Hun syns det var helt greit, men vet det er noen som ikke godtar dette.

Det gikk ikke sosialen med på her[8|]

Back
Topp