Deo og svettelukt

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Jeg dusjer hver morgen og tar deo på.
Sykler til jobb, ikke spesielt langt, men blir varm.
Føler at jeg stinker!

Har prøvd Biotherm, Clarins, Neutral, Dove, Nivea, Sterilan++

En deodorant skjuler bare problemet, lukta kommer fra bakterier og man får først den lukta når man svetter, beste måten å bli kvitt svette lukt på er antiperspirant som dreper bakteriene som lager lukten :-)

Gå på badet, vask deg med våtservietter og ta på ny deo når du kommer på jobb :)

Takk for mange tips, jeg stikker innom apoteket etter jobb. Jeg føler også det går veldig i perioder..

Jeg elsker Vichy sine deodoranter, lukter til og med ingenting hvis jeg ikke rekker å dusje og glemmer deo dagen etter. Helt utrolig!

Jeg bruker kun antiperspirant.

Jeg bruker stop 24 hver kveld. Også bruker jeg antiperspirant til daglig :)

En deodorant skjuler bare problemet, lukta kommer fra bakterier og man får først den lukta når man svetter, beste måten å bli kvitt svette lukt på er antiperspirant som dreper bakteriene som lager lukten :-)
Signerer denne. Kjøp deg en antiperspirant istedenfor! Den forhindrer også svette. Jeg synes drystick fungerer best. Og så hjelper det mye å være helt glattbarbert i armhulene. Drikk nok vann! Kostholdet påvirker også lukten på kroppsvæske. På apoteket har de aluminiumsklorid - taes på hver kveld, dette reduserer svette. Bedre enn stopp 24.

Kan det være at lukten sitter i klærne? Noen typer stoff kan stinke når de blir svettet litt i, selvom de er nyvasket. :-)

Back
Topp