Denne type bilstol

jeg skal ikke påstå hverken det ene eller andre,men jeg hadde ikke satt noen av mine unger i det der.Tenker at nakken må jo få like mye sleng fremover likevel? og den puta hadde irritert vettet av mine barn ihvertfall

ORIGINAL: HeDa

jeg skal ikke påstå hverken det ene eller andre,men jeg hadde ikke satt noen av mine unger i det der.Tenker at nakken må jo få like mye sleng fremover likevel? og den puta hadde irritert vettet av mine barn ihvertfall

Nei, kan ikke påstå noe jeg heller :)
Er bare blitt så engansjert i bilstoler for tiden :) Venter spent på at hun venninnen skal få stolen, så jeg får høre hvordan den er [:)]

mulig de testene er i tyskland eller andre steder der fremovervedt er anbefalt?!

ORIGINAL: januar_baby

ORIGINAL: HeDa

Nei, kan ikke påstå noe jeg heller :)
Er bare blitt så engansjert i bilstoler for tiden :) Venter spent på at hun venninnen skal få stolen, så jeg får høre hvordan den er [:)]

ja,men desverre finner man jo ikke ut om en stol er god eller ei før man er i en ulykke,da kan det allerede være for sent....
Har hørt at mange fraråder denne type seter,men ser jo at andre anbefaler da.... så ikke lett...
Men jeg synes ikke de ser trygge nok ut

ORIGINAL: *minibolla*

mulig de testene er i tyskland eller andre steder der fremovervedt er anbefalt?!

Eg har sitt da sete ein gong før i ein tråd... då va da snakk om nåke tysklands greie! lure på om dei "vinne" øve bakøvevendte sete, men da e berre på autobahn? va nåke sånn da va snakk om då jaffal...

En forovervendt stol vil aldri knuse en bakovervendt i test. Av det enkle faktum at det er nakkebelastning det går på. Og det kan kun kjøreretningen gjøre noe med. Den dårligste bakovervendte stol vil beskytte ungen bedre enn den beste fremovervendte omså den er feilmontert. Og det sier litt. Skadereduserende effekt i forovervendt er 40-50% i bakovervendt er det 90-95%. OG det har KUN med kjøreretning å gjøre. Ungen knekker nakken og dør i forovervendt. Det er enkel fysikk.

www.sikringavbarnibil.blogspot.com

Back
Topp