Denne søvnen... klagetråd..

Mammatil2små20

Flørter med forumet
Må bare klage litt...

Sliter sånn med søvnen for tiden.. ingen gode stillinger å sove i.. ikke kan jeg ligge på ryggen, høyre side er ubehagelig, venstre side er ubehagelig... våkner Hele tiden av at jeg må snu meg på grunn av verkende hofter.. prøver å bygge opp med puter alle veier men det hjelper ikke særlig mye.. kanskje i 10 min så må jeg endre stilling igjen..

Våkner og er lys våken kl 4 om natten.. og da begynner hodet å jobbe.. alt fra tanker om hva vi mangler å gjøre klart før baby kommer, til teite ting som jeg ikke behøver å bruke energi på, men likevell ikke klarer legge fra meg.. Blir helt gal av meg selv for tiden! :whacky011

Skulle så inderlig ønske jeg fikk sove nå, når vet at søvnmangel blir en del av hverdagen i lang tid fremover etter at baby er født...

Trenger jo virkelig denne søvnen for jeg er veldig sliten om dagen og prøver å hvile meg ila dagene, men med barn som trenger mamma er det ikke bare bare det heller...

Så nå ligger jeg her da.. og venter på å bli trøtt igjen så jeg rekker å sove litt før det er morgen for resten av huset..

Hilsen frustrert...
 
Føler med deg, det er samme greia her..
Jeg overlever fordi jeg kan sove på dagtid eller når som helst, er jo ingen andre barn her.
Men de dagene hvor jeg har legetimer eller lignende, som forstyrrer friheten til å sove når som helst, da er jeg helt ødelagt :oops:
 
Sånn er d her og. Skikkelig slitsomt! Nå har jeg 3 åringen på ferie i tillegg. Dagene er lange.
 
Jeg føler med deg. Det er det samme her. Ligger på siden fordi det er det som er anbefalt for gravide, men hofta mi verker av det og jeg må skifte side. Verker der også. Også er det alt å tenke på til babyen kommer og alle andre bekymringer. Da er deg ikke lett å sove akkurat. Blir nesten litt sint for jeg vet jeg trenger å være litt uthvilt, men da får jeg i hvert fall ikke sove..
 
Ååååh, preach! Føler så med dere!! :Heartred Det sies at det er fordi kroppen forbereder seg på våkenetter. Men jeg er fullstendig uenig i metoden! La meg heller få god, dyp søvn nå så jeg er uthvilt :banghead:

Forrige svangerskap sov jeg nesten aldri, og var fortsatt våken til å stå opp og spise frokost med sambo, så en episode Full House, så fikk jeg sove 4-5 timer... :grumpy:
 
Føler med deg. I tillegg har jeg drøyt med halsbrann hele natta, og hver gang den gir seg må jeg snu meg på grunn av hoftene, og da begynner halsbrannen igjen. Gah... :(
 
Må bare klage litt...

Sliter sånn med søvnen for tiden.. ingen gode stillinger å sove i.. ikke kan jeg ligge på ryggen, høyre side er ubehagelig, venstre side er ubehagelig... våkner Hele tiden av at jeg må snu meg på grunn av verkende hofter.. prøver å bygge opp med puter alle veier men det hjelper ikke særlig mye.. kanskje i 10 min så må jeg endre stilling igjen..

Våkner og er lys våken kl 4 om natten.. og da begynner hodet å jobbe.. alt fra tanker om hva vi mangler å gjøre klart før baby kommer, til teite ting som jeg ikke behøver å bruke energi på, men likevell ikke klarer legge fra meg.. Blir helt gal av meg selv for tiden! :whacky011

Skulle så inderlig ønske jeg fikk sove nå, når vet at søvnmangel blir en del av hverdagen i lang tid fremover etter at baby er født...

Trenger jo virkelig denne søvnen for jeg er veldig sliten om dagen og prøver å hvile meg ila dagene, men med barn som trenger mamma er det ikke bare bare det heller...

Så nå ligger jeg her da.. og venter på å bli trøtt igjen så jeg rekker å sove litt før det er morgen for resten av huset..

Hilsen frustrert...
Det er så kjedelig når det blir sånn.. Håper du kan få litt avlastning innimellom så du får tatt det med ro og bare tenkt på deg selv :Heartpink
 
Føler med deg! ❤️

Har sovet i timelange bolker helt siden første trimester. Våkner hver time fordi ryggen verker (revmatisme) sånn at jeg må bytte stilling, og når jeg først er våken må jeg uansett tisse. Bytter i snitt liggestilling 5-6 ganger per natt, og tisser like ofte. Det hender jeg får sove to timer i strekk fra 5-7, og da er det alltid en mye bedre dag etterpå. Det er til å bli gal av. :p Gleder meg til god søvn igjen om... 6 år? :rolleyes:
 
Jeg skjønner deg veldig godt. Sover egentlig nok men utrolig mange oppvåkninger (tisseturer, ett-åringen som mister smokken/skal ha melk). Våkner mye lettere enn ellers. Gutten min kan snu seg i senga, sukke i søvne el og vips er jeg våken og har ofte problemer med å sovne igjen. Samtidig våkner jeg av og til av kynnere. Men har så langt sluppet unna alt for mange vondter på nattestid som flere her sliter med. Husker det fra sist gang og har empati med dere som har kropper som verker uansett hvordan dere ligger.. Vi får trøste oss med at dette kommer til å bli bedre snart. Jeg opplevde at nattevåk, amming etc var ‘enklere’ å leve med enn smerter når det kommer til søvn sist gang hvertfall. Da jeg fikk sove en time eller to i strekk sist med den nyfødte var det i hvertfall uten smerter overalt.
 
Henger meg på denne klagetråden, jeg får skjelden sovet noe særlig for tiden. Har så vondt i nedre del av ryggen når jeg ligger i sengen.
Ingen sovestillinger er gode, har slide i sengen for å hjelpe på men ryggen verker. :(
Så nå sitter jeg her våken klokken 05.
Måtte disse siste ukene gå fort , orker snart ikke mere. 35 + 6 i dag.
 
Back
Topp