Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Den bør ligge på badet da med andre ord :)Dramadama skrev:
Jeg har prøvd en salve som heter danatekt til nå, men synes ikke den funker.
Men denne purelan'en, skal det være et tyyynt lag, eller et tykt et? :P
Prikketrusa skrev:
Jeg kleiste bare på tykke lag, men brystvortene mine så ut som barken på en gammal furulegg. Vi sleit litt med ammeteknikken i starten, kan du si...
Dramadama skrev:
Prikketrusa skrev:
Jeg kleiste bare på tykke lag, men brystvortene mine så ut som barken på en gammal furulegg. Vi sleit litt med ammeteknikken i starten, kan du si...
Her så tar hun bare brystvorta, ikke hele puppen. Noe jeg heller aldri fikk til med storesøster. Men ble da herda såpass at jeg ammet i 10mnd :)
Såh.. Sårt ja! Hehe. Husker ikke når sårheta gikk over heller.. Men har nå kjøpt ammeskjold i dag så får vi håpe det blir litt bedre. Jeg SKAL amme ihvertfall ;)
Prikketrusa skrev:
Stå på! Vi trente som bare det, for hver gang jeg skulle legge henne til brukte vi kanskje fem-ti forsøk før hun fikk noenlunde tak. Etterhvert ble det bedre, etter tre-fire uker var det verste over.Vi ammer fremdeles, og jeg er kjempeglad for at jeg holdt ut!
Prøv å klemme litt på tuben før du skrur opp lokket. Kan hende den på en måte har skilt seg litt, og hvis du gnur litt på den først så blir den litt varma opp på en måte og sikkert mykere.Kinesnora skrev:
Jeg trodde forresten ikke at den må vaskes bort før amming :-O Er det noen farlige stoffer i den? Står det ikke på pakken at den ikke trenger å vaskes bort? (Greit å vite til evt. nestemann) :)
Jeg syns Purelan var noe dritt nettopp pga det.. Syns den var dritavond å få smurt på..! Men som ei over sa, så ville jeg anbefalt Unguentum! Den var helt fantastisk! Den er ikke klissete, og trenger heller ikke vaskes vekk før amming.. Kunne brukes litt til alt.. :-DAlmyrida81 skrev:
Purelan gjorde at ammeinnleggene satt fast i brystvorta og alt.. Helt forferdelig.. :-P
Men håper selvfølgelig du har bedre hjelp av den da.. :-D
LykkeligeH skrev:
Prøv å klemme litt på tuben før du skrur opp lokket. Kan hende den på en måte har skilt seg litt, og hvis du gnur litt på den først så blir den litt varma opp på en måte og sikkert mykere.Kinesnora skrev:
Jeg trodde forresten ikke at den må vaskes bort før amming :-O Er det noen farlige stoffer i den? Står det ikke på pakken at den ikke trenger å vaskes bort? (Greit å vite til evt. nestemann) :)
Purelan skal IKKE vaskes vekk før amming. Er bare naturlige stoffer i det og ikke farlig for babyen. Jordmoren på sykehuset sa også at hvis man prøver og vaske det vekk vil sårheten bare bli verre, siden den sitter så godt på.