Denne purelansalva

Dramadama

Gift med forumet
Er det meninga at den skal være så hard at den er umulig å klemme ut av tuben?
Og funker den? Har kjøpt en nå, for er så jææævli sår. Men fader så vondt det var å smøre den på!

Når salven er kald er den skikkelig hard, så den bør oppbevares på et litt varmt sted. 

Det er fælt å være sår og salven funker den, men ikke smør på hele brystvorten. Smør kun der det er sprekker og sår. Salve gjør slik at huden ikke puster og dermed gror senere. Husk å smør med morsmelk og lufttørk masse!

Min salve er ikke så hard, den er lett å klemme ut og smøre på. Og JA den funker! :)
Det hjalp meg veldig da jeg ble kjempe sår og begynte å blø, følte at salven begynte å virke med en gang! Håper det gjør det for deg også! :)

Den er hard når tuben er kald ja.

Jeg synes ikke den funker.
Jeg foretrekker Ungumentum M.
Den fåes kjøpt på apoteket, var den jeg fikk på sykehuset etter fødsel, og var den ammepoliklinikken anbefalte meg og bruke når jeg ble skikkelig sår.

Den bør ligge på badet da med andre ord :)
Jeg har prøvd en salve som heter danatekt til nå, men synes ikke den funker.

Men denne purelan'en, skal det være et tyyynt lag, eller et tykt et? :P

Dramadama skrev:

Jeg kleiste bare på tykke lag, men brystvortene mine så ut som barken på en gammal furulegg. Vi sleit litt med ammeteknikken i starten, kan du si...

Prikketrusa skrev:

Dramadama skrev:

Jeg kleiste bare på tykke lag, men brystvortene mine så ut som barken på en gammal furulegg. Vi sleit litt med ammeteknikken i starten, kan du si...

Her så tar hun bare brystvorta, ikke hele puppen. Noe jeg heller aldri fikk til med storesøster. Men ble da herda såpass at jeg ammet i 10mnd :)

Såh.. Sårt ja! Hehe. Husker ikke når sårheta gikk over heller.. Men har nå kjøpt ammeskjold i dag så får vi håpe det blir litt bedre. Jeg SKAL amme ihvertfall ;)

Dramadama skrev:

Prikketrusa skrev:

Dramadama skrev:

Her så tar hun bare brystvorta, ikke hele puppen. Noe jeg heller aldri fikk til med storesøster. Men ble da herda såpass at jeg ammet i 10mnd :)

Såh.. Sårt ja! Hehe. Husker ikke når sårheta gikk over heller.. Men har nå kjøpt ammeskjold i dag så får vi håpe det blir litt bedre. Jeg SKAL amme ihvertfall ;)

Stå på! Vi trente som bare det, for hver gang jeg skulle legge henne til brukte vi kanskje fem-ti forsøk før hun fikk noenlunde tak. Etterhvert ble det bedre, etter tre-fire uker var det verste over.  Vi ammer fremdeles, og jeg er kjempeglad for at jeg holdt ut!

Prikketrusa skrev:

Stå på! Vi trente som bare det, for hver gang jeg skulle legge henne til brukte vi kanskje fem-ti forsøk før hun fikk noenlunde tak. Etterhvert ble det bedre, etter tre-fire uker var det verste over.  Vi ammer fremdeles, og jeg er kjempeglad for at jeg holdt ut!

Nei, jeg gir ikke opp ihvertfall. Selv om jeg dør litt hver gang hu tar tak :-S
Jeg har heldigvis pumpe, og hun tar flaske. Så med pumpa får jeg bestemt smerten i mitt eget tempo ihvertfall. Hehe. Så får pappan gitt litt mat også :)

Eh..mine har ikke vært harde å få ut, myke og ser ut som honning omtrent syns jeg deilig å smøre på også..

Jeg har ikke brukt den før, så jeg aner ikke hvor tykt lag som skal smøres på.
Men står det ikke noe pakningsvedlegget på salven?

Masser godt mellom fingrene før du smører på, så blir den glatt og lett og smøre. Funka som bare det hos meg :)

Min var hard ja! Bare smør på et tynt, tynt lag og la puppene lufttørke etter ammingen men aldri frys!

Jeg syns Purelan var noe dritt nettopp pga det.. Syns den var dritavond å få smurt på..! Men som ei over sa, så ville jeg anbefalt Unguentum! Den var helt fantastisk! Den er ikke klissete, og trenger heller ikke vaskes vekk før amming.. Kunne brukes litt til alt.. :-D
Purelan gjorde at ammeinnleggene satt fast i brystvorta og alt.. Helt forferdelig.. :-P
Men håper selvfølgelig du har bedre hjelp av den da.. :-D

Prøv å klemme litt på tuben før du skrur opp lokket. Kan hende den på en måte har skilt seg litt, og hvis du gnur litt på den først så blir den litt varma opp på en måte og sikkert mykere.

Jeg trodde forresten ikke at den må vaskes bort før amming :-O Er det noen farlige stoffer i den? Står det ikke på pakken at den ikke trenger å vaskes bort? (Greit å vite til evt. nestemann) :)

Kinesnora skrev:
Prøv å klemme litt på tuben før du skrur opp lokket. Kan hende den på en måte har skilt seg litt, og hvis du gnur litt på den først så blir den litt varma opp på en måte og sikkert mykere.

Jeg trodde forresten ikke at den må vaskes bort før amming :-O Er det noen farlige stoffer i den? Står det ikke på pakken at den ikke trenger å vaskes bort? (Greit å vite til evt. nestemann) :)

Purelan skal IKKE vaskes vekk før amming. Er bare naturlige stoffer i det og ikke farlig for babyen. Jordmoren på sykehuset sa også at hvis man prøver og vaske det vekk vil sårheten bare bli verre, siden den sitter så godt på.

Jeg foretrekker Lana sin brystvortekrem, nettopp fordi den er mykere. Bepanthen salve kan også brukes, denne er også myk og lett å smøre utover. Begge inneholder lanolin.

min står på badet, men den er ganske hard å få ut.
og jeg vasker aldri bort før jeg ammer.. synes den funker bra :)

den kan jo brukes til så mangt denne også, jeg bruker den ofte som lypsyl :D varer veldig lenge!

Almyrida81 skrev:
Jeg syns Purelan var noe dritt nettopp pga det.. Syns den var dritavond å få smurt på..! Men som ei over sa, så ville jeg anbefalt Unguentum! Den var helt fantastisk! Den er ikke klissete, og trenger heller ikke vaskes vekk før amming.. Kunne brukes litt til alt.. :-D
Purelan gjorde at ammeinnleggene satt fast i brystvorta og alt.. Helt forferdelig.. :-P
Men håper selvfølgelig du har bedre hjelp av den da.. :-D

Da har du ikke tatt tykt nok på... Jeg tok forresten sånne tørre engangskluter oppi, mellom puppen og ammeinnlegget, så det stort sett var kluten som ble klint inn med purelan. Var storforbruker av engangskluter en periode, men men. 
Så lenge man har salven på badet eller f.eks i bukselomma holder den seg myk og er lett å smøre utover.

LykkeligeH skrev:

Kinesnora skrev:

Purelan skal IKKE vaskes vekk før amming. Er bare naturlige stoffer i det og ikke farlig for babyen. Jordmoren på sykehuset sa også at hvis man prøver og vaske det vekk vil sårheten bare bli verre, siden den sitter så godt på.

Ja, det var det jeg trodde. Ble litt bekymra der et øyeblikk :P

Back
Topp