Denne permisjonsdiskusjonen....

Gussi

Elsker forumet
Det dere ikke har snakket om i den tråden tidligere, er at alle som har permisjon, har også rett på ferie i tillegg....

Det vil si at jeg har 80 % lønn og 48 uker permisjon + 5 uker ferie før jeg må begynne å jobbe ( i tillegg til dette har faren 6 uker permisjon)

Jeg hadde termin 14 desember, fødte den  15 desember.
Dermed gikk jeg ut i permisjon 23 november.

Dermed er min permisjon slutt 11 oktober.... Men så har jeg 5 uker feri som jeg kan ta ut. Det vil si at jeg skal begynne å jobbe igjen 15 november.

Tre uker av permisjonen må tas ut før fødsel, og skulle en føde før  termin, vil disse tre ukene falle bort. Derfor er det lettest å tenke 45 uker permisjon fra fødsel av.

Har en da 100 % lønn er full permisjonstid for mor og far 44 uker. Mor har da 38 uker permisjon og rett på 5 uker ferie dette året. Det vil si permisjon i 35 uker fra fødselen hvor en vil få lønn og så er det 5 uker med ferie før en må begynne å jobbe. Betaling for det var jo feriepengene som kom i juni.[:)]

For meg ble det som en ferie alltid.... Når en er kommunalt anstatt så me en ta fem uker, og det er det feriepengene skal dekke. Men nå har jo jeg mann som jobber, så jeg har vært så heldig at det ikke har vært noe problem for meg.
Tenkte egentlig ikke på at det.... Men en har iallefall lov å ta fri di ukene....

Men om man får lønn fra arb. giver i permisjonstiden får man vel fullt opp med feriepenger neste år?!?

Back
Topp