denne melken....

endelig75

Glad i forumet
lurer på om oskar ikke tåler melk så godt... vi har kuttet ut mme fordi jeg tror han ble hard i magen av det - men det virker som om han blir det av vanlig melk og.... har bestemt meg for å kutte det ut en stund og se - men trenger noen råd om alternative drikker...?! vann og litt juice er jo greit - men han trenger vel fettstoffene som er i melken? -eller hvordan er det? hva gjør dere som har barn med melkeallergi etc?? noen råd til en som syns synd på lille gutten sin som strever så med vond stump...

Finnes rismelk og soyamelk på helsekosten, flere av de inneholoder kalsium[:)]
Har du prøvd biola?
Jeg kan drikke det selvom jeg reagerer på vanlig melk + den hjelper til å regulere magen[:)]

Forresten, det finnes noe "mme" pulver på apoteket som erstatter vanlig melk, husker ikke hva det heter, men er i en litt stor rundt "blikkboks"...
(sorry den go forklaringa mi[8D] )

Tror nok ikke du trenger å bekymre deg for at han trenger kumelk nei. husk at det er forholdsvis nytt at mennesker drikker kumelk og i utgangspunktet er det jo unaturlig. Ekspertene sier det er derfor mange har melkeallergi. Kalsium finnes i mange grønne grønnsaker så det eneste du trenger å bekymre deg for er jo evt å tilrettelegge kostholdet.

Jeg har dessverre ingen råd å komme med. Frida drikker kun melk og vann hun. Jeg prøvde å lage saft av bær og vann for å gi henne litt forandring, men hun foretrekker vann som det er.

ORIGINAL: *endeligguttemamma*

Finnes rismelk og soyamelk på helsekosten, flere av de inneholoder kalsium[:)]
Har du prøvd biola?
Jeg kan drikke det selvom jeg reagerer på vanlig melk + den hjelper til å regulere magen[:)]

Forresten, det finnes noe "mme" pulver på apoteket som erstatter vanlig melk, husker ikke hva det heter, men er i en litt stor rundt "blikkboks"...
(sorry den go forklaringa mi[8D] )

Nutramigen (tror jeg den het, sønnen til ei venninne av meg får det)

du får soyamelk, havremelk osv..... på en vanlig matbutikk, så det er bare å prøve seg frem. vær litt obs på at hvis en er allergisk på proteinet i melk og ikke i laktosen kan man reagere på soya også.

ORIGINAL: mamma til Sander

Prøv med litt malt ekstrakt i melka, da får han ikke så hard mage. Kan brukes i mme og vanlig kumelk. Jeg har alltid brukt det i mme til Sander. Så lenge jeg har brukt det, så har det gått fint.

har prøvd malt mange ganger - helt siden han ble født egentlig - men merker ikke noe særlig forskjell... svisker hjelper litt - men da blir han veldig løs til tider.. sukk.. det skal ikke være så lett... men for all del - jeg klager ikke så mye! har en sunn og frisk gutt som vokser og legger på seg! :) takk for råd uansett!!!!

Back
Topp