Denne melka?

Sebastians`mamma

Forumet er livet
Jeg sliter endel med amminga p.g.a utrolige smerter når han suger. Jeg blør også. Har fått hjelp av jordmor og sett at han suger riktig men allikevel gjør det kjempevondt. Noen andre som hardet sånn?
Og hvordan er det dette stabiliserer seg. Er på dag 2 og har allerede skikkelig spreng.. De sier jo at den siste melken er den beste, men jeg må jo tømme begge?!  Hvordan system har dere? [:)]
 
Ok. Pumper du til det er tomt? Og fryser du alt?
 
jeg pumper bare ca 1 gang i døgnet... bytter på hvem pupp jeg legger henne til...
 
puppene min er kjempe harde og blitt gedigre. jeg vil helst ikke bruke brust pumpe, er redd for at jeg skal overprodusere melk, jeg er ikke så vond i di enda. jeg prøver å amme henne litt og litt om gangen, bytter på puppene. hvor mye melk får dere ut når dere bruker bryst pumpa? jeg kunne sikkert fått ut godt over 100 g. stoppet på 40 g på den ene puppen i går.
 
Bytter på slik at hun suger annen hver gang av hver pupp. Jeg var og veldig sår føste tiden, fikk til råd på sykehuset at jeg kunne klemme ut litt melk både før og etter at hun hadde sugd og smørre det på brystvorten. Viktig at det tørker etter at babyen er ferdig med å suge. Det hjalp for min del, kan være verdt å prøve.[:)]
 
Jeg også gir annenhver pupp. Da får den andre hvile i mellomtiden. Men jeg har ikke pleid å pumpe den andre jeg?! Bare gir av den ved neste måltid.. Er det kanskje dumt?
 
Jeg har prøvd sånn sjold, jeg ble nesten mer sår av den jeg da[8D] rundt brystvorta liksom...
 
Er det Purelan salven? Den bruker jeg.. Tror kanskje det hjelper. har ikke vært så ikke i dag heldigvis. Jeg grein i går for det var så vondt. Hadde blemmer på brystvortene..
 
Ang. pumping. Det er jo utrolig masete å hvis jeg skal gi han ene puppen. for å så pumpe den andre til hvert måltid??
Blir produksjonen redusert hvis jeg da bare lar vær og pumpe og gir av den ved neste måltid?
 
jepp... for produksjonen tilpasser seg mengden melk som blir gutten din spsier eller det du pumper...
Om du får spreng så kan du jo bare pumpe litt...
men det er viktig å tømme brystene en gang i blandt![;)]
 
Får ikke til å amme jeg..småen tar ikke puppen skikkelig..blir bare pes for begge hele matsituasjonen [:(] Så jeg pumper meg og gir det jeg har på flaske...så får han tillegg resten (ganske mye egentlig).
 
Tok noen dager før jeg ga faen i alle jordmødrene, og jeg og sambo bestemte oss for flaske og tillegg....blir så lei og frustrert over at ALLE skal "presses" til å amme...satt i 4 dager på sykehuset og bare grein. Nei, flaske er blitt tingen her i gården...så pappa koser seg MASSE med nurket på fanget med flasken også! [:D]
 
de blir flinkere etterhvert å ta puppen. Jeg og Caroline sleit også den første uken så jeg måtte pumpe å gå på flaske... men no tar hun puppen helt fint! Er bare å prøve seg fram og la babyen "øve" seg så går det nok etterhvert skal du se[:)]
 
ORIGINAL: Solvit

ORIGINAL: Spent78

Får ikke til å amme jeg..småen tar ikke puppen skikkelig..blir bare pes for begge hele matsituasjonen [:(] Så jeg pumper meg og gir det jeg har på flaske...så får han tillegg resten (ganske mye egentlig).

Tok noen dager før jeg ga faen i alle jordmødrene, og jeg og sambo bestemte oss for flaske og tillegg....blir så lei og frustrert over at ALLE skal "presses" til å amme...satt i 4 dager på sykehuset og bare grein. Nei, flaske er blitt tingen her i gården...så pappa koser seg MASSE med nurket på fanget med flasken også! [:D]


Hadde det akkurat likt her også... men jeg er så sta jeg da og jeg ville absolutt amme, så jeg har vel i grunnen prøvd alt. Pumpet og ga han mens jeg var på sykehuset, fikk akupunktur så jeg fikk opp melkeproduksjonen, prøvde sakte men sikkert å få til amminga når jeg kom hjem (for orket ikke å få hjelp av disse barnepleierene, for de ødelagte mere enn nytte), brukte skjold for å få han til å ta puppen (de fra Avent, funket mye bedre enn de på sykehuste), nå har han blitt kjempeflinkt til å ta puppen, har kuttet ut å gi han på flaske, og nå driver vi å øver på å sutte på puppen uten skjold. Han har vært veldig flink til dette i dag, så jeg håper jeg snart kan kutte ut skjoldet også[;)] Det må sies at jeg er veldig sta og når jeg først har satt meg en ting i hodet så skal jeg få det til! Lykke til uansett hva du bestemmer deg for[:D]

Når jeg kom hjem klarte jeg å slappe av mere rundt det hele også, så da stresset jeg ikke med det bare prøvde litt og litt!

 
Godt å høre at det ikke er bare jeg som sliter litt. Vi øver oss litt her vi og..men da blir det mer kos rundt det enn det var på sykehuset. Spruten står her, så nå er det bare småen som må bestemme seg for å suge skikkelig [;)]
 
Back
Topp