Denne kvalmen...

Kiki

Betatt av forumet
Desemberglede 2015
Er det noen andre som blir kvalm rett etter inntak av mat?? Det blir eg no :hungover: Før var eg kvalm mellom måltidene og følte at det eneste som hjalp var å spise noe lite ofte..

Men no blir eg kvalm etter hvert måltid.. Er det noen andre som har fått endret "kvalmemønsteret"?

Og det viktigste; er det noen gode tips for å unngå å bli kvalm etter måltidene ? :D

:dead:

Eg e kvalm mellom måltidene... Å det blir 100 ganger verre etter hvert måltid :-( så kvalm heila tiå(litt mildere enn før da) med topper hver gang det er foringstid :-P
Var bare kvalm mellom måltidene i starten...

Huff..! Det hørtes ikkje noe særlig ut det heller :(Håper det slipper taket for deg no da :)
Eg er jo glad eg ikkje har det sånn.. Men eg ser fram til den dagen eg har fått tilbake energi og kan bli ett menneske igjen:p

Forrige sv.skap gikk knirkefritt, hadde ingen kvalme og ingen andre store plager.. Denne gang har eg visst fått alt :wacky: Men det er jo for alt i verden verdt det:D:D

Begynte likedan for meg for ca en uke siden. De første kvalmeukene hjalp det å spise lite ofte, nå blir jeg kjempekvalm etter måltid, og mellom.. Så jeg føler veldig med deg på denne! Leter fortsatt etter noe som hjelper, så har dessverre ingen gode råd :p

Okei, da kan det virke som det er ganske normalt, siden vi er flere som opplever at det endrer seg.. Eg håpet at det var fordi den var på vei for å slippe taket no :D
Men på mange måter er det jo verre no enn før, blir jo aldri "fri" for kvalmen (sånn som før når eg kunne spise noe lite ofte).. Eg kan jo ikkje la vær å spise.. Og eg er jo suuulten heile tiden :hungover: Hehe:p

Kvalmen har endret seg mye her også.. Fra kvalm konstant men ingen oppkast til oppkast hver morgen - så stoppet det nesten helt med kvalmen så lenge jeg sov ut på morgenen - nå kaster jeg opp på morgenen igjen og har kvalme stunder underveis i dagen - har gått på postafen stort sett hele tiden - prøvde uten en dag - da kastet jeg opp alt, og holdt ikke på så mye som en dråpe vann

Når jeg spiser å maten treffer magesekken så kommer kvalmen over meg å jeg får farang følelsen i kroppen:(

Jeg var uvel og uggen i uke 5 og 6, deretter bare innimellom når jeg var sliten og sulten. Nå i uke 10 har uvelheten kommet tilbake, får brekningstendenser når jeg hoster og lignende. Har vært uvel stort sett hele dagen i dag, uavhengig av måltider. Men jeg har heldigvis ikke kastet opp, føler meg bare skikkelig uggen. Spiser godt, og er uendelig sliten og slapp. Må sove i løpet av dagen.

Den eneste kvalmen jeg har opplevd er den etter måltidene, hvor det var verst etter middag. Jeg hatet virkelig middag i noen uker, som jeg normalt elsker :P kvalmen er mye bedre nå i uke 11, men er fortsatt litt skeptisk til middag :(

Heldigvis har eg sluppet unna oppkast, med unntak av et par tre ganger.. Og krysser fingrene og tær for at eg slipper det resten av sv.skapet også.. håper virkelig at alle som sliter med det, snart slipper unna det.. Det må være helt forferdelig:dead:

Er det noen andre som blir kvalm rett etter inntak av mat?? Det blir eg no :hungover: Før var eg kvalm mellom måltidene og følte at det eneste som hjalp var å spise noe lite ofte..

Men no blir eg kvalm etter hvert måltid.. Er det noen andre som har fått endret "kvalmemønsteret"?

Og det viktigste; er det noen gode tips for å unngå å bli kvalm etter måltidene ? :D

:dead:

Ville bare snike innom fra november forumet å si at jeg har akkurat samme problemet! :P Ble alltid kvalm etter måltider, og blir det fortsatt i enkelte tilfeller men er blitt mye bedre nå etter uke 15 :)

Jeg er mest kvalm om jeg er veldig sulten! Kan ikke gå mer enn 1-2 timer mellom hvert måltid, og jeg må ikke spise for mye. Ofte og lite er tingen for å holde kvalmen i sjakk :) men noen ganger må jeg løpe og spy, går noen dager mellom hver gang jeg må spy :)

Her har ikke kvalmen endret seg, er fremdeles litt kvalm hele tiden. Men nå er det værst om jeg sovner på dagtid. Tannpuss må foregå med ytterste forsiktighet for ikke å kaste opp. Kan heller ikke legge meg ned, eller lene meg bakover i sofaen, etter et måltid, da kommer det opp. Har merket noe endring i at jeg orker å spise flere ting enn tidligere da. Før gikk det i potet, appelsin eller kiwi fra uke 6 til uke 12. Nå er jeg i uke 14 :)

Kvalmen har HEDIGVIS gitt deg. Ble bedre etter uke ni,å enda bedre nå uke 11.dette gjelder også trettheten.
Takk gud!!! Trodde jeg ikke skulle overleve der en stund:depressed::hungover::yuck:

Spydde akkurat opp alt jeg har spist idag! Hurra :( :(

Huff :( Ønsker ikke denne svangerskapskvalmen for noen, men samtidig er jeg gla vi er flere. Jeg er kvalm hver dag, ja hele døgnet. Har noen kvalmetopper, særlig etter første måltid, men også senere i løpet av dagen. Kaster ikke opp hver dag, men en til to ganger om dagen med alt fra en til to ukers mellomrom. Føler det som om jeg har mat helt opp i halsgropen, noe som er svært ubehagelig. Er 12 uker på vei i morgen og hadde jo en drøm om at dette skulle ha bedret seg til nå, men få satse på at overgangen til 2. trimester gjør susen. :)

Å tygge på eller rive opp litt sitronmelisse som du kan sniffe på hjalp med veldig (altså, lukte.. ikke snorte den) :) ellers hjalp postafen en del og.

Back
Topp