Denne kvalmen...

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Finnes d noe man kan ta får å slippe unna? Det har blitt så ille at jeg ikke kan bevege meg opp av seng/sofa. Jeg kaster ikke opp myee, men er konstant slapp og sliten.. Blir Itilegg sykt svimmel... Orker ikke gå det sånn !:/ Har prøvd alt av triks og råd, men nå hjelper d ikke engang og spise masse små måltid som d gjorde i starten.. Jeg som vil begynne på jobb igjen!

har desverre ikke noen gode råd. jeg har hatt to svangerskap der jeg har ligget hele svangerskapet, så jeg krysser fingrene for å slippe unna denne gangen:)

beste rådet er vel å spise regelmessig, blir værre på tom mage.

håper du snart blir bedre:)

Jeg har heldigvis ikke kastet opp, men er konstant småkvalm.. igår var jeg veldig streng mot meg selv og trykka inn ganske mye mat.. til trods for at ikke noe frister og at jeg kan føle meg verre rett etter... MEN merka faktisk at det var bedre enn å ikke spise...

Mitt problem er at så lite egentlig frister... og med en gang jeg har vært flink til å spise en hel del så blir jeg uggen.. men det virker alikevell som den går over når magen har forstått at den faktisk har fått mat...

Ellers finnes det armebånd på apoteket.. jeg følte ikke de virka.. men kan jo virke på deg..!

Ingefær har jeg å hørt om at skal være bra... men jeg liker ikke det.. så får meg ikke til å prøve...

Jeg hadde hypermesis forrige svangerskap og da fikk jeg noe kvalmestillende av legen som man kan ta når man er gravid. Husker ikke hva det heter, men hvis det ikke blir bedre på noen uker så kan du jo nevne det for legen :)

Ellers så anbefaler de jo alltid å spise lite og ofte, gjerne noe salt.
Og gjerne tørre kjeks.

ISKALD SOLO.....

Det drakk jeg mye av i starten sist :P

bodde de første 5 ukene ved do skåla, helt til jeg prøvde mg på is kald solo. mmmmmmmm.

gubben kom til å med hjem med 1,5 l flaske solo her om dagen. søtt av ham å huske det syns jeg :)

Det finnes ingefær tabletter, husker ikke om det var på apotek eller helsekost jeg kjøpte sist :)

Hjelper ikke og spise ofte og lite osv.. Skal t legen imorgen, får nevne d for han.. Drakk Solo ista, hjalp ikke :b

sånne seabånd, ingefær kapsler og plaster over navelen er ting som skal funke.
Eller som jeg gjorde sist alle tingene over, og det funka faktisk. :) Ta dobbel dose med ingefær forresten.

Uff.. ikke moro:/ Seaband, kjeks, kald brus.. kvalmestillende i versta fall..

God bedring! Håper det snart gir seg :)

Tina pusen skrev:
ISKALD SOLO.....

bodde de første 5 ukene ved do skåla, helt til jeg prøvde mg på is kald solo. mmmmmmmm.

gubben kom til å med hjem med 1,5 l flaske solo her om dagen. søtt av ham å huske det syns jeg :)

Så snill mann du har:-D Og ja, det var UTROLIG søtt av han å huske det:-D

Tina pusen skrev:
ISKALD SOLO.....

Så snill mann du har:-D Og ja, det var UTROLIG søtt av han å huske det:-D

Har du prøvd akupunktur? Seaband?

Jeg kastet opp i 9 mnd med nr 1 og det unner jeg ingen. Håper du finner noe som hjelper.

Kanskje prøve sånn armbånd da, hadde jo vært utrooolig om det funka! :D

Jeg er 6+5 og så kvalm at jeg klarer ikke gjøre noe fornuftig på jobb. Ringte legen min og han sa jeg kunne prøve med Postafen reisesyketabletter. Tok en tablett og etter 30 min kom den opp igjen, så slitsomt med denne kvalmen. Nå er jeg tilbake på knekkebrød og vann. 

Alvetussa skrev:
Hjelper ikke og spise ofte og lite osv.. Skal t legen imorgen, får nevne d for han.. Drakk Solo ista, hjalp ikke :b

Den må være kald da ;)

Off i dag fikk jeg EKSTREM KVALMEN, Så her flyr jeg med sånne kvalme bånd på begge arma, å griiiner over at jeg ikke har solo i hus, å at jeg ikke har cash til å kjøpe det nå   ;(

lille lingeting skrev:
Kvalm allerede? Hvor mange uker?

Jeg er 6 uker i morgen iallefall. startet 1 uke seinere denne gangen enn med vesla :P

Back
Topp