denne graviditeten sammenlignet med den/de andre gangene?

mammat2

Flørter med forumet
Hvordan er denne sammenlignet med tidligere svangerskap, dere som har vært gravide før?

har dere samme tidlige symptomer? :)

nå er jeg bare 4+2 +-, men er allerede bekymret... med både nr 1, 2 og 3 har jeg kasta opp så fort jeg har fått positiv test i hånda (har hatt ekstrem svangerskapskvalme med alle 3) ,å har fått tidlig positiv de 2 siste...
Jeg har enda ikke klart å forstå at jeg er gravid, men når jeg flere ganger daglig får slike "aha opplevelser", så blir jeg så redd for at noe er galt.. aldri vært slik før, å føles ikke noe godt å ha så dårlig magefølelse :/

Men, jeg har mye stikkinger i magen, å for første gang i mitt liv fått kviser over alt! så noe rett må skje med kroppen i allefall :p

Jeg trooor jeg har ganske likt sv.skap hittil som med nr1. Myye kortere lunte, lite kvalm, reagerer på lukter.. Med nr 2 var jeg veldig harmonisk og rolig, var en del mer kvalm og veldig sliten, men følte meg veldig tilfreds. Synes det var bedre (tross kvalmen), for hormonene som flakser i meg nå er jeg ikke veldig komfortabel med :/

Med de to andre mener jeg å huske at jeg hadde mye mer tydelige symptomer, som ømme bryst, murringer/stikkninger, kvalm/uggen. Men denne gangen har jeg nesten ingen av delene. Eneste jeg merker er at jeg må oftere på toalettet.
Så ja, tankene svirrer mye iløpet av dagen om ting er som det skal der inne..
Skal på tidlig UL i uke 10, grugleder meg til det:)

De andre gangene jeg har vært gravid har jeg hatt mye flere tidlige symptomer. Jeg er ikke kvalm, ikke trøtt, ikke tissetrengt, ingen halsbrann, ingen hypersensitiv luktesans, ikke oppblåst.... Bare utrolig ømme pupper, litt murring av og på og ett og annet stikk i bekkenet. Jeg vet jo at det er normalt med ulike svangerskap, men jeg klarer ikke helt å slappe av uten alle de teite symptomene :p

Jeg begynner å få underjordiske kviser, det hadde jeg en del av forrige gang.. Og jeg er så trøtt! Lurer på hvordan jeg skal overleve.. :o

Sent from my iPhone using BV Forum

Fant det ut mye tidligere denne gang en forje gang :p men kvalmen har enda ikke kommet, håper den holder seg unna.

Foreløpig er graviditeten helt lik. Få symptomer, kun murring, ømme bryster og trøtt. Skal eskalere i uke 6 med kvalme og oppkast dersom likhetene fortsetter, så blir jo spennende å se :P

Med svangerskap nr 1 hadde jeg ikke ømme pupper, eller noen smerter og var bare litt sliten og kvalm men fikk hyperemesis etter uke 12 og frem til fødsel.

Svangerskap nr 2 hadde jeg super ømme pupper, hyperemesis fra jeg var 3 uker på vei til jeg måtte avslutte svangerskapet i uke 14

Denne gangen har jeg super ømme pupper, er kvalm og brekker meg men ikke hyperemesis(Håper det ikke kommer etter uke 12 heller). Jeg har også spotta litt(første svangerskap med spotting) har svangerskapsmigrene og er super sliten hele tiden

Nr 1 spøy jeg fra 4+5 og hadde kraftig svangerskapskvalme kvalme.

Nå med nr 2, er jeg 6+3 og har ikke spydd

Med første så hadde jeg ingen symptomer annet enn ingen mens og sinnsykt trøtt. Jeg var heldig og hadde et ganske flott svangerskap hvor jeg kunne jobbe helt ut til permisjon, ingen spesielle plager..

Men denne uka har jeg tenkt at hvis jeg ikke nå er gravid så vet jeg ikke.. Vært svimmel, litt kvalm osv.. Men jeg har da også hatt litt springing på do (omgangsjuka, ikke spy) så det kan jo ha vært det og :) Foreløbig går det greit. Har tenkt at jeg får vel igjen for det flotte svangerskapet jeg hadde sist ;)

Første gang hadde vi null peiling før nærmere uke 5, da var jeg nødt å ta en test. Etter testen skjønte jeg ikke at jeg ikke hadde skjønt det-trøtt som fy, tisset hele tiden, ømme bryster og vondt i ryggen.
Denne gangen prøvde vi jo. Allerede 2dpo ble jeg oppblåst og på grensen til kvalm. Og så kom trøttheten etter noen dager. Fikk også menssmerter mye tidligere enn ved pms. Og slik har d vært siden. Har også sinnsyk luktesans og halsbrann. Veldig spent på de neste ukene. Slet med EKSTREM svangerskapskvalme fra uke 6-27 i forrige svangerskap, så tviler på at jeg slipper unna denne gangen...

Nr 1 og nr 2 var ganske like. Oppdaget det i uke 5 med nr 1 og uke 4 med nr 2. Litt småkvalm med begge etter positiv test, og ømme pupper. Nå syns jeg at jeg ikke har noen, men jeg er trøtt, kjenner noe stikkinger og er oppblåst og halsbrann :P bare venter på at kvalmen skal komme egentlig :P

Jeg har ikke kasta opp ennå - storfornøyd! ! Men har like vondt i puppene da, og har fått mage allerede nå (5 uker). .

Med første kvalm innimellom og spøy om jeg ikke fikk i meg frokost, bekkenløsninga kom veldig tidlig og utrolig ømme pupper.
Nr 2 nesten ingen symptomer, ble bilsjuk og kvalm når jeg ikke spiste frokost da også, men utrolig trøtt. Mye Svimmel, reagerte på lukter og mista matlysta
Nr 3 kvalm og uggen, trøtt, mye "menssmerter" bekkensmerter, bekymra og bilsyk, lite matlyst
Nr 4 ganske likt som bare tre bare mer "menssmerter mer uggenget, fort bilsyk,

Hittil har jeg veldig like symptomer som med den første. Usigelig trøtt til tider, øm i den ene puppen, kvalme som kommer og går i løpet av dagen, samt veldig oppblåst :)

Back
Topp