Denne forstoppelsen....

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Den går meg på nervene. Store magesmerter i dag. Ligger å vrir meg og tårene triller. Prøvd det meste av apotek ting og sviske greier...
Har også angst for å gå på do da sist dobesøk for 5 dager siden var en ekstremt smertefull opplevelse...
Hjelp???

Prøv å legge en t skje med linfrø i vann over natta. Evt i youghurt siden konsistensen blir litt rar. Kan blandes sammen med svisker du har i vann over natta. Hjelper på å smøre tarmen og holde avføringen mykere. Husk mye vann.
Du kan prøve å smøre vaselin i åpningen for at avføringen glir lettere ut.
Ofte produktene som Lactulose og lignende produkter virker motsatt hvis du ikke får i deg nok vann.
Håper det snart går seg til. Er ikke noe godt med forstoppelse

Ta en teskje med olivenolje eller solsikkeolje på morgenen og drikk vann deretter før du spiser frokost. Jeg lover det hjelper :)

Ei gammel dame jeg hadde som pasient en gang slet noe voldsomt med magen. Hun kjøpte noe på apoteket som het senneste, og det var visstnok mirukalkur. Men det er superviktig med rikelig væskeinntak når det gjelder flere av disse midlene. Ellers får de motsatt effekt. Kanskje du bør ta avgøringsmiddel slik som dulcolax eller laxoberal nå først( nb, sjekk om det kan brukes i graviditet) før du begynner å ta lactulose feks daglig for å forebygge...Om du ikke har vært på do på 5 dager må du snart få tømt deg....:-/

Legg svisker i bløt over natten i kulturmelk før du spiser det -bfunker visst veldig godt... Høres ikke godt ut, men heter vel noe som "vondt skal vondt fordrive"...
Har du prøvd lindemanns syktetøy? Det er også knall for å lette forstoppelse....

Er kjempe vondt når magen ikke funket - så håper det stabiliserer seg snart for deg...

Her er min mirakelkur:

Lag smoothie av linfrø, mandler, blåbær, bringebær, juice og n god klunk kokosfett eller olivenolje. Bruk gjerne frosne bær :-)

Linfrø er en vidunderkur i seg selv, og både blåbær og bringebær er fiberrikt og virker positivt på fordøyelsen. Med nøtter og olje får du også "smurt" systemet litt og får fart på sakene. Oljen vil også gjøre det mindre smertefullt å gå på toalettet etterpå :)

Hei!

Jeg slet med det samme og nevnte det til legen i forbifarten sist gang, han tok dette veldig seriøst og sa at det kan skape store problemer for oss med å gå rundt å ha forstoppelse.

Jeg fikk resept på en medisin som heter: Movicol. Det er doseposer jeg blander ut i vann.

Det fantes også andre alternativer gravide kan bruke, men jeg anbefaler dere å si ifra til lege.

Man kan ende opp med store og smertefulle hemoroider som kan gi kraftige blødninger under fødsel bl. Annet..

PS: han anbefalte meg heller ikke å drikke for mye melk.

Lykke til:-)

Jo lenger du venter med dobesøk dess verre blir forstoppelsen :( skaff deg microlax. Og gå til legen og få noe for å forebygge. Masse lykke til!

Hei!

Jeg slet med det samme og nevnte det til legen i forbifarten sist gang, han tok dette veldig seriøst og sa at det kan skape store problemer for oss med å gå rundt å ha forstoppelse.

Jeg fikk resept på en medisin som heter: Movicol. Det er doseposer jeg blander ut i vann.

Det fantes også andre alternativer gravide kan bruke, men jeg anbefaler dere å si ifra til lege.

Man kan ende opp med store og smertefulle hemoroider som kan gi kraftige blødninger under fødsel bl. Annet..

PS: han anbefalte meg heller ikke å drikke for mye melk.

Lykke til:-)
Movicol fås også kjøpt reseptfritt tror jeg. Men får det sikkert billigere om man får resept. Men uansett er det nok lurt å snakke med legen først ja..

Movicol fås også kjøpt reseptfritt tror jeg. Men får det sikkert billigere om man får resept. Men uansett er det nok lurt å snakke med legen først ja..

Ja, da anbefaler jeg å få resept! For jeg betalte 370,- for 100 poser MED resept og det syntes jeg var dyrt;-)

Men verdt det altså;-)

Zofranen kan gi forstoppelse også, kanskje derfor du er så hardt rammet! Gå til lege og få noe mot det, forferdelig kjipt at du skal plages med det i tillegg!

Zofranen kan gi forstoppelse også, kanskje derfor du er så hardt rammet! Gå til lege og få noe mot det, forferdelig kjipt at du skal plages med det i tillegg!
Smoothie med masse linfrø har gjort susen :) om mindre zofran har vell også gjort sitt da ;)

Back
Topp