Denne filmen MÅ dere se!

Njaaa..... Om du sjekker litt bak denne filmen så finner du masse informasjon som ikke er helt bra. F.eks at denne organisasjonen bruker kun en liten del av pengene på prosjektet, resten på å lage film. Dessuten skal denne mannen det dreier seg om ikke ha vært i landet på 6 år. Og så var det noe med at organisasjonen støtter en gruppe som og driver med ulumskheter.....
Dette er altså ikke noe man støtter uten å vite mer om det, for leter man litt så finner man mye som tyder på at det ikke er helt husrent.

Sylvanas skrev:
Njaaa..... Om du sjekker litt bak denne filmen så finner du masse informasjon som ikke er helt bra. F.eks at denne organisasjonen bruker kun en liten del av pengene på prosjektet, resten på å lage film. Dessuten skal denne mannen det dreier seg om ikke ha vært i landet på 6 år. Og så var det noe med at organisasjonen støtter en gruppe som og driver med ulumskheter.....
Dette er altså ikke noe man støtter uten å vite mer om det, for leter man litt så finner man mye som tyder på at det ikke er helt husrent.

Vel, jeg syns uansett ikke det skader å se filmen, og denne mannen bør uansett tas for det han har gjort/gjør. Han finnes ikke i akkurat DET langet lengre, men han er jo i et annet land og driver med sine misgjerninger. 

Sylvanas skrev:

Syns ikke det er bedre med alle som kaster seg på bølgen "jeg vet bedre", uten at de egentlig gjør det. At man ser denne filmen skader ingen. Jeg syns det blir litt latterlig av han som i går kalte folk kunnskapsløse samtidig som han mener man ikke bør se filmen. Selvfølgelig er man kunnskapsløs om noe man ikke kjenner til, så hvorfor ikke få er aldri så lite innblikk i saken. Man støtter ikke de bak filmen bare ved å se den. At fyren ikke har vært i Uganda på 6 år er de også klar over, og hva det har med saken å gjøre ser jeg ikke. Straffes bør han samme hvor han oppholder seg.

giggsy skrev:

Sylvanas skrev:

Syns ikke det er bedre med alle som kaster seg på bølgen "jeg vet bedre", uten at de egentlig gjør det. At man ser denne filmen skader ingen. Jeg syns det blir litt latterlig av han som i går kalte folk kunnskapsløse samtidig som han mener man ikke bør se filmen. Selvfølgelig er man kunnskapsløs om noe man ikke kjenner til, så hvorfor ikke få er aldri så lite innblikk i saken. Man støtter ikke de bak filmen bare ved å se den. At fyren ikke har vært i Uganda på 6 år er de også klar over, og hva det har med saken å gjøre ser jeg ikke. Straffes bør han samme hvor han oppholder seg.

Enig der. Jeg har undersøkt litt og lest saker om dette, men jeg har ikke gjort annet enn å se filmen, bli engasjert, og delt filmen. Hva kan det skade?

Og det blir sagt i filmen at han har fjernet seg fra Uganda ja, de har aldri påstått noe annet. De må bare finne ham nå, og det er det de arbeider med. For å få til det trenger de politisk støtte, og for å få det trenger de publikums engasjement. 

Jeg ble også irritert over han som angrep filmen,  han sa jo til og med selv at han ikke gadd å se den ferdig. Han kan jo ikke kommentere hva som er i den når han ikke har sett alt. Og det at det er en forenklet versjon: Selvfølgelig er det det! Hvordan skal man ellers få fortalt historien? Dette var noe man kan huske og forstå, og evt. grave mer i dersom man ønsker. 

Så tenker jeg selvsagt også på det som er skrevet om at det er barnesoldater som vil bli drept dersom militære styrker prøver å fakke ham. Jeg vet det vil være kynisk å si, for det er selvsagt grusomt og burde virkelig unngås, men hvilken fremtid har disse barna som barnesoldater? Mange av dem vil dø uansett, i det minste kan man kanskje berge NOEN, og hindre tusenvis av andre barn i å bli kidnappet og misbrukt og drept. 
Han kan ikke få fortsette sånn som han gjør, og gjemme seg bak en vegg av barnesoldater. 

Uff, fælt å skrive, men jeg tror ikke jeg er helt på villspor altså. 

Var en større artikkel om det i vg igår. Det er en film jeg ikke deler eller gidder å se på i en halvtime. Organisasjonen er ikke så bra m.m.

Jeg har sett filmen jeg, men mener at alt slikt skal undersøkes godt før man støtter det.

Back
Topp